Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voisikohan joku uploadata tämän ohjelman youtubeen? Vai nostaisikohan Yle metelin siitä?
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Täältä voi kuunnella, mutta ei nähdä: http://areena.yle.fi/audio/437363
Vieras

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuossa on vaan pikkupätkä audiona jossa on eri juttuja kuin siinä dokumentissa oli.. olis kyllä hyvä että koko dokumentti olisi nähtävänä jossain.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kas mokomaa, niinpäs olikin pätkäisty. Ehdotan kysymistä YLEn asiakaspalvelusta, josko Mun heimo sarjan saisi Elävään arkistoon.
Vieras

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jokunen kommentti tuosta audiopätkästä (jossa siis on eri asioita kun videoversiossa):

Jere painottaa kolmeen kertaan miten hän ja hänen äitinsä alkoivat tutkia Raamattua.. tuossa selvästi vältetään sitä tosiasiaa että "tutkimisessa" pääosassa ovat Vt-seuran tietyt julkaisut vaikka muutamia tiettyjä yksittäisiä raamatunjakeitakin välillä luetaan.

Myöhemmin hän sanoo ettei kukaan voi "vahingossa" tulla Jt:ksi.. no ehkä ei aikuisiällä, mutta lapsena kasteelle mennään usein automaattisesti kun muutkin menee eikä ymmärretä mihin on sitouduttu. Siinä mielessä "vahingossa" kyllä voi Jt:ksi tulla ja jos myöhemmin tuleekin toisiin ajatuksiin, helppoa tietä ulos ei ole olemassa. Joko roikut väkisin mukana tai menetät kaikki ystäväsi ja aloitat elämäsi uusiksi.

Jokainen nuorehko sinkku-Jt tietää myös sen ettei konventit korvaa "ravintolajuttua" kumppania haettaessa. Minun tietääkseni konventteja on kolme kappaletta vuodessa ja ainakin omana aikana tutustuminen uusiin ihmisiin oli usein hankalaa jollei kuulunut "piireihin" tai jos sattui olemaan vähänkin ujo.

Siinäpä muutama kommentti jotka eivät olleet täysin yhtäpitäviä todellisuuden kanssa. Mutta tyypillisesti se täydellinen ja upea kuva järjestöstä pitää aina antaa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tuo audio saa heidät näyttämään idiooteilta: "Onlista synneistä, joista me olemme tilivelvollisia Jumalalle ja sitten... on ne muut synnit, joista myös olemme tilivelvollisia Jumalalle". Sitten he sanovat suoraan, että Harmagedon on sitä, että ihmiset hyökkäävät Jehovan todistajia kohtaan. "Elämän tarkoitus on Jumalan tahdon tekeminen" (ei se ole elämää lainkaan). Konventit ovat ilmeisesti nuorten seurustelua varten ja vaikutusta ei suinkaan tehdä hengellisillä ominaisuuksilla vaan... "vaatteilla".
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Minulla pisti silmään tv-dokumentissa epätoivoinen yritys näyttää edes vähän normaalilta (cd-levyt, pleikkari, tanssimatto, viinin juonti). Omasta jt-ajastani muistan, että monet todistajat halusivat korostaa "normaaliutta" toistamalla maailmallisten ihmisten tapoja. Olisiko se kuitenkin reilumpaa muita ihmisiä kohtaan olla selvästi hörhö kun on tämmöiseen lahkoon kerta eksynyt. No, jotkut todistajat kieltämättä olivatkin sitä. Se on rohkeaa.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Mun Heimon JT-jakso palkittiin Koura-sivistyspalkinnolla.
Viikottaisista asiaohjelmista puolestaan palkittiin Mun heimo: Jehovan todistajat, joka lähestyy aihettaan vilpittömästi ja suorasti.
http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/201 ... 23938.html
Religionsfri.
Emma S.

Sarja meidän jengi vai mikä olikaa, jehovantodistajista

Viesti Kirjoittaja Emma S. »

Siis tämä sarja mikä aikoinaan tuli, yksi osa oli jehovantodistajista. Mielestäni jakso oli ällöttävä. Oli valittu oikein puhtoisen ihanan kauniin oloisia ihmisiä sarjaan jotka hymyilivät suloisesti läpi koko ohjelman. Olivat niin suvaitsevaisia ja heillä oli kovin hauskaa ja mukavaa ja huumoriakin oli mukana. Oliko tämä täydellinen vedätys? Oli juuri sellaista amerikkalaista meininkiä pahimmillaan. Ovatko kaikki todistajat ensin sinulle tuollaisia kunnes todellinen uskonto ja luonto paljastuu? Tunteeko teistä kukaan näitä henkilöitä jotka olivat pääosassa ohjelmassa?
Kiinnostunut

Re: Sarja meidän jengi vai mikä olikaa, jehovantodistajista

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut »

Ja minua kiinnostaisi, miksi jepsulit osallistuvat tämän kaltaisiin maallisiin ohjelmiin? Minkä perusteella ohjelma valitaan, keitä jeppuleita sinne valitaan ja saavatko osallistujat tarkat säännöt vanhimmilta miten pitää siellä käyttäytyä?
Miksi jeppuleilla on aina tosi tyylikkäät vaatteet, hirmu siistejä, naiset ovat muodikkaita/trendikkäitä mutta toki hillitysti. Meikkiä on ja tukka viimeisen päälle laitettu. Ovat yleensä aina nättejä, sellaisella siistillä tavalla. Lisäksi en ole nähnyt lihavaa todistajaa, onko sekin kiellettyä?
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Yhdistin aloituksen tähän ketjuun. Ohjelmahan on youtubessa nähtävänä:

Osa 1: http://www.youtube.com/watch?v=1iIhXsgDVx4
Osa 2: http://www.youtube.com/watch?v=Ak3AfzSmT4s
Osa 3: http://www.youtube.com/watch?v=DHjNq4qoPrQ
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
odette80
Viestit: 252
Liittynyt: 31.03.2010 21:18

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Olen nähnyt ohjelman aikoinaan kun tuli. Nyt herättää enemmän myötähäpeää kuin silloin. Minua on aina huvittanut nuo "tutkitaan pariskuntana raamattua" jutut. Kaksi aikuista ihmistä höpisee valmiiksi pureskeltua tekstiä toisilleen ilman ajatusta ja hymistellään näinhän se on (tietenkin).
Epäsäännöllinen
Viestit: 5
Liittynyt: 13.11.2010 03:59
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Sarja meidän jengi vai mikä olikaa, jehovantodistajista

Viesti Kirjoittaja Epäsäännöllinen »

Emma S. kirjoitti:Siis tämä sarja mikä aikoinaan tuli, yksi osa oli jehovantodistajista. Mielestäni jakso oli ällöttävä. Oli valittu oikein puhtoisen ihanan kauniin oloisia ihmisiä sarjaan jotka hymyilivät suloisesti läpi koko ohjelman. Olivat niin suvaitsevaisia ja heillä oli kovin hauskaa ja mukavaa ja huumoriakin oli mukana. Oliko tämä täydellinen vedätys? Oli juuri sellaista amerikkalaista meininkiä pahimmillaan. Ovatko kaikki todistajat ensin sinulle tuollaisia kunnes todellinen uskonto ja luonto paljastuu? Tunteeko teistä kukaan näitä henkilöitä jotka olivat pääosassa ohjelmassa?
Tunnen oman asuinlähiöni perusteella melkein jokaisen ja siviilissä ovat samankaltaisia. Tuohon oli sitten valittu sellaisia jotka ovat tavanomaista fiksumpaa porukkaa. Mtä väärää siinä sitten on? Näin jokainen taho tekee, on kyse bisneksestä, uskonnosta tai politiikasta.
Mir

Re: YLE TV1, sunnuntai 27.09.2009 kello 19:15

Viesti Kirjoittaja Mir »

wolframium kirjoitti:Olipa oikein ihanan söpö ja onnistunut propagandapläjäys Tikkurilasta. Markkinointiosasto osaa hommansa, kun laittaa nuoret, kauniit ja rohkeat sekä naiivit ihmiset myymään mielikuvituksellisia Ameriikan unelmia.

Menisivät ohjelmantekijät seuraavaksi maakuntiin ja kysyisivät, että mitä inhottavuuksia tapahtuu Jt:ien toimesta ihmisille, jotka eivät enää halua elää samanlaisessa tyhjäpäisessä lapsenuskossa.
Melkein noin tapahtuikin, kun TV2 kunnostautui Silminnäkijä ohjelmassa 10.1. Kakkoselta ei siis tulekaan pelkkää paskaa :D

Tuohon ohjelmaan oli Tikkurilan silmäätekeviän toimesta laitettukin tuollaista parempaa kastia, että kaikki onnistuisi mahdollisimman hyvin ja tulisi kiiltokuvamainen tunnelma ja vaikutelma siitä, kuinka täydellistä elämä lahkossa on. Tuolla eliittiosastolla touhu on juuri tuollaista silitetyiltä kauluspaidoilta ja huuhteluaineelta tuoksuvaa nukkekotimaista näytelmää, mitä nyt omaan kokemukseeni tuli. Meidän lähipiirillä sitävastoin kaljapullot poksahtelivat auki monesti, kun kravatit ja puvut pantiin takaisin kaappiin ja riisuttiin se valtakunnansalihymy heti kun salilta ulos päästiin.
Maiscimus
Viestit: 29
Liittynyt: 12.01.2011 01:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Maiscimus »

Apua. Jos joskus kokisin myötähäpeää jehovantodistajia kohtaan, tämä olisi se hetki. Kuulin tuosta veljeltäni silloin kun se aikanaan tuli telkkarista, mutta silloin oli sellainen fiilis, että jätän näkemättä. Kiitokset youtubeen lataajalle: tuo oli kokoillan viihdettä ja ehdottomasti katsomisen arvoinen :D

Uskon, että pätkässä ollut ulkokultainen ja teennäinen fiilis välittyi ulkopuolisellekin katsojalle ja jätti mielikuvan vähän miinukselle, vaikkei tuossa tarkemmin perhedyttykään mihinkään "kiusallisempaan" aiheeseen.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
Vastaa Viestiin