Äiti ja viina

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

olen pelotellut äitiä inhottavilla tekstiviesteillä tyyliin:

Jehova tulee ja Jehova tappaa;kiitetty olkoon Jehovan nimi !

Jehovan VIHA on kuin tulen liekki ... kuin polttava aurinko !

Jehova tappaa ne, jotka häpäisevät hänen nimensä !

26 päivää ratkaisevaan iskuun !



kostan tässä vähän takaisin sitä pelottelua mitä olen itse saanut kokea
osaan se minäkin kun oikein yritän

vaikutus:
-äiti tulee hysteeriseksi ja hänen uskonsa vahvistuu, koska olen suathanan vallassa
-tai äiti kenties lopettaa juomisen
-äiti huomaa, etten pelkää Jehovaa kun uskallan käyttää Hänen nimeään, vaikka olen erotettu
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:olen pelotellut äitiä inhottavilla tekstiviesteillä tyyliin:
Jehova tulee ja Jehova tappaa;kiitetty olkoon Jehovan nimi !
Jehovan VIHA on kuin tulen liekki ... kuin polttava aurinko !
Jehova tappaa ne, jotka häpäisevät hänen nimensä !
26 päivää ratkaisevaan iskuun !
Mitä lopullista hyötyä tuosta on, Jarkke? Anna äiskäsi elää omaa elämäänsä miten tahtoo, elä itse oma elämääsi. Ei kosto ole kivaa, edes Sinusta, kun tarkemmin tuumailet.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:olen pelotellut äitiä inhottavilla tekstiviesteillä tyyliin:
Jehova tulee ja Jehova tappaa;kiitetty olkoon Jehovan nimi !
Jehovan VIHA on kuin tulen liekki ... kuin polttava aurinko !
Jehova tappaa ne, jotka häpäisevät hänen nimensä !
26 päivää ratkaisevaan iskuun !
Mitä lopullista hyötyä tuosta on, Jarkke? Anna äiskäsi elää omaa elämäänsä miten tahtoo, elä itse oma elämääsi. Ei kosto ole kivaa, edes Sinusta, kun tarkemmin tuumailet.
Jaakko minä ymmärrän Jarkkea erittäin hyvin. Meillä monella on ratkaisematon äitisuhde nivoutuen Jehovaan. Tämä on sitä työskentelyä tunteiden kanssa ja näen sen kasvattavana, hyvin monet ovat kuitenkin eri mieltä ajattelevat että tunteet tulisi kieltää jos ei kieltää niin ainakin tukahduttaa. Palstamme toimii oivallisena tutorina ja Jarkke hallitsee verbaliikan.
Varjo seuraa, halusit tai et.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

äiti yritti soittaa, en vastannut ...

hän ilmeisesti ajattelee, että olen tullut hulluksi, onhan meillä lapsilla sentään sairaat geenit

menen tänään taas aal:n kokoukseen, kiva ottaa etäisyyttää äitiin ja ruveta työstämään itseä ehyemmäksi, nyt kun viinakaan ei minua enää estä,koska lopetin sen käytön 4 vuotta sitten
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

äiti on yrittänyt soittaa jo 6 kertaa, olen estänyt puhelut suoraan punaisella napilla ja puhelinnumeroni vaihtamisesta esitin pyynnön, joka vaihtuu ensiviikolla

uskon että hän on joko vihainen minulle ja syyttää minua

tai hän on hysteerinen ja hädissään, ajattelee että olen tullut hulluksi

en kuitenkaan voi vastata enää, koska mittari on tullut täyteen ja minun täytyy nyt keskittyä oman sieluni sirpaleiden hiomiseen ja niiden järjestykseen laittamiseen, jotta saisin niistä vielä koottua ehkä ehyen persoonan itselleni
se on sellainen palapeli, että siihen tarvitaan rikkumaton rauha ja oma hiljainen nurkka

saattaahan tämä johtaa siihen että välit menevät poikki kokonaan, mutta mitä siitä, eihän aikuinen mies enää äitiä tarvitse

ja jos äiti luopuisi kaljasta ja olisi useamman vuoden ryyppäämättä ja eläisi vakaumuksensa kanssa sopusoinnussa, niin ehkä silloin voisin kunnioittaa häntä sen verran että vastaisin jopa puheluun
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ota kaksi liittymää, toista pidät nk. salaisena ja toinen on prepaid, jonka numeron annat äidillesi. Näin sulla on numero normaaliin sosiaaliseen elämään sekä numero äidillesi, josta voit soittaa silloin kun koet sen tarpeelliseksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:Ota kaksi liittymää, toista pidät nk. salaisena ja toinen on prepaid, jonka numeron annat äidillesi. Näin sulla on numero normaaliin sosiaaliseen elämään sekä numero äidillesi, josta voit soittaa silloin kun koet sen tarpeelliseksi.
joo, tämä on varsin käyttökelpoinen idea
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tais mennä välit poikki lopullisesti äitiin, minulla syyllinen olo, ja tunne että kaikki on minun syytäni, vaikka järki sanoo minulle että olen vain raivostuksissani pilannut välimme.

Olisko anteeksi saamisesta mitään hyötyä, sama soittelu vain jatkuisi sitten taas, enkä oikein jaksa uskoa että voisin saada anteeksi, koska kyseessä ei ole vain viina, vaan myös fanaattinen uskonto. Ehkä voisin saada anteeksi, mutta olisi taas hyväksyttävä viinapuhelut.

Jos joutuu kuuntelemaan jatkuvasti puheluja, jossa äiti pelottelee aikuista lastaan harmagedonilla, vaikkei tarkoittaisi pelotella, mutta pelottelee kuitenkin, ja vielä kännissä, niin en minä vain jaksa sellaista kuunnella, koska olen joutunut kärsimään uskon takia niin paljon ja vahingoittunut siitä.

Jos joutuu kuuntelemaan jatkuvasti kännipuheluita, että minulla on huonot geenit siksi, että olen isäni poika, niin se vahingoittaa itsetuntoani.

Jos pyytäisin anteeksi,se olisi samaa jos myöntäisin olleeni väärässä ja äiti ajattelisi että noin siinä käy, kun ei tottele Jehovaa.

En tiedä todellakaan mitä tehdä, ja siksi en tee mitään, annan asian vain rauhoittua ja otan etäisyyttä äitiin.

Käyn siellä aal:ssä, jos se vaikka auttais.

Onhan äidillekin toki parempi, ettei hän seurustele luopiopoikansa kanssa, koska sekin on vastoin hänen uskoaan, vaikkei hän muutenkaan perusta alkoholinkäyttöa koskevista uskonsa määritelmistä.

On tää elämä yhtä paskaa, en osaa käyttäytyä, ja jos joskun käyttäydyn, niin käyttäydyn sitten liiankin raivoisasti ja tyhmästi, mutta kun mitta täyttyy niin, minkä sille voi.

Kyllähän äiti tietenkin uskoo että olen demonin vallassa.Mutta ei se ole minun mielestäni sitä, vaan se johtuu siitä, että äiti ahdistaa minua uskonnolla, joka jo pilasi elämäni.

Vaikka sanotaankin että jokainen pilaa elämänsä itse, niin on siinä minun mielestäni vähän uskonnollakin osuutta ollut.

Vaihdatin puhelinumeroni, jottei tarvis kuunnella äidin "viisaita" ajatuksia ja yritin kirjeellä ottaa häneen yhteyttä, mutta hän palautti kirjeen suoraan takaisin lukematta sitä, kirjoitti vain kirjekuoreen päälle että "Olen pahoillani,piste!" , ei muuta.
Välit on siis poikki, mutta mihinpä aikuinen mies nyt äitiä tarvitsisikaan.

Eihän omelettia saa rikkomatta munia !
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Lähettää ison voimahalin...olen kokenut vastaavaa ja tiedän miten hitsin vaikeaa kaikki tuo on. Tuo harmagedonilla pelottelu saa nykysin niiiiiiin vihaksi. Mulle voi aina lähettää YV jos ahistaa=) lupaan vastata aina kun kerkeän.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Välit on siis poikki, mutta mihinpä aikuinen mies nyt äitiä tarvitsisikaan.

!
Kyllä sä osaat pukea tunteesi niin hienosti sanoiksi. Mun äiti on teflonpintainen fanaatikko hyvin samanlainen kuin äitis ja Meilonkin äiti, äitini on kieltänyt minua olemassa yhteydessä kanssaan. Totesi, että tulee niin paha olo pitkäksi aikaa itselleen, näin jt narsistit ilmeisesti kokevat.

Meillä pojilla onkin nähtävasti suuri haaste oidipaalisessa suhteessamme kun kaikkivoipainen Jehova pistää oman lusikkanssa soppaan.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:En tiedä todellakaan mitä tehdä, ja siksi en tee mitään, annan asian vain rauhoittua ja otan etäisyyttä äitiin.
Tämä vaikuttaa hyvältä ratkaisulta ja todellakin Al-Anon voi auttaa hyvinkin.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

lavanpalvelija kirjoitti:[Mun äiti on teflonpintainen fanaatikko hyvin samanlainen kuin äitis ja Meilonkin äiti...
Fanaatikkojajahan kultti pyrkii jäsenistään aikaansaamaan.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

kun sanoin äitille, että minua alkaa suututtamaan ja raivostuttamaan se , että hän pakkosyöttää jt-uskoa minulle, niin hän sanoi siihen vain , että "niin,kun se Saatana vaikuttaa sillä tavoin sinuun, että suutut"

tämä oli jo niin hirveän raivostuttavasti sanottu, että en kestänyt enää ja latailin täysillä tekstiä luuriin, jollaista ei ole kuultu maailman alusta tähän asti, eikä tulla kuulemaan ja välit meni poikki ja vaihdoin puhelin numeronikin

ikävää että näin piti käydä, olen tuntenut syyllisyyttä, mutta toisaalta olen yrittänyt ymmärtää äitiä jo aivan liiankin kauan

minua niin oksettaa se akka, etten tiedä miten päin olisin, mutta toisaalta ristiriitaisesti poden syyllisyyttä, ja tunnen tehneeni väärin

olen vihainen hänelle ja toisaalta säälin häntä, ristiriitaisen tunteet ovat kuluttavia,syövät minua
ne kiertävät minussa ja vahingoittavat minua kuin hitaasti pyörivä kurimus vedessä
se raapii minua , se ahdistaa, kunnes minusta ei ole jäljellä mitään näkyvää
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Olen ollut orpona jo pidemmän aikaa ja huomannut tulevani toimeen ilman vanhempiani vallan mainiosti. On myös lupa suuttua ja sanoa suoraan. Ei moisesta pidä syyllisyyttä itselleen ottaa. Kaiketi toinen osapuoli on antanut Sinulle aihetta ihan riittämiin.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:kun sanoin äitille, että minua alkaa suututtamaan ja raivostuttamaan se , että hän pakkosyöttää jt-uskoa minulle, niin hän sanoi siihen vain , että "niin,kun se Saatana vaikuttaa sillä tavoin sinuun, että suutut"
Voi voi JarkkeParkke mä osaan hyvin kuvitella tilanteesi. Yksinkertaisen rautalangan vääntäminen äidillesi on melko haasteellista, patterit saattavat olla finaalissa.

Minä olen tätä rautalankaa vääntänyt omalle äidilleni, vaikuttaisi, että hän ymmärtäisi, kun sanoo masentuvansa, mieluummin on pää puskassa kuin pupulla.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vastaa Viestiin