Äiti ja viina

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

sinner74 kirjoitti:Tenukepin kanssa juttelussa on sellainen ongelma, että vaikka johdattelet humalaisen miten hienojen johtopäätösten ja oivallusten äärelle tahansa, niin seuraavana iltana edellisen keskustelun hienot tulokset ovat unohtuneet, ja sama valitusvirsi alkaa alusta. Eihän sellaista karusellia kukaan jaksa.
Juuri näin, olen huomannut aivan saman, ja silloin kun itsekin ryyppäsin olin aivan melkein samanlainen. Se on kuin heittäisi helmiä sioille.

Sanon melkein, koska olin sellainen kuitenkin, että häpesin pitkän aikaa jos joku sukulainen minua huomautti juomisestani ja käytöksestäni ja yritin todella korjata käyttäytymistäni.
Minulla oli vähän selkärankaa jäljellä ja taistelinkin alkosta kokonaan eroon.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nyt se äiti on sairastunut syöpään ja on tänään mennyt leikkaukseen.

Verensiirroista on ehdottomasti kieltäytynyt, Jt kun on ja tehnyt kaikki paperit ja sopimukset lääkärien kanssa, ettei saa mitään veren ainesosia käyttää hengenvaarassakaan.

Äiti uskoo, että jos hän kuolee, niin hän pääsee paratiisiin, koska oli uskollinen loppuun asti.

En kyllä usko, että äiti kuolee tähän leikkaukseen , sillä mikäpä pahan tappais - ei mikään.

Mutta ainakin on usko aitoa äitillä, kiitos minun kun olen niin paljon vastustanut äidin tulemista jt:ksi, että hänellä onkin oikein usko hioutunut timangiksi minun vastustukseni ansiosta.

Ehkäpä näin on hyvä, sillä on parempi olla fanaattinen uskovainen loppuun asti, jos noinkin vanhana kääntyy jt:ksi.

Saa nähdä miten nyt käy, kuolooko tuo vaiko ei, jää nähtäväksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Äiti uskoo, että jos hän kuolee, niin hän pääsee paratiisiin, koska oli uskollinen loppuun asti.
Vakava tilanne, mutta uskallan keventää. Opillisesti katsoen äidilläsi ei ole mitään hätää. Viinan kanssa läträäminen ei vie Jehovan suosiota. Sen voi päätellä siitä, että Jehovan erikoisedustaja Rutherford oli juoppo ja sen lisäksi piti rakastajattaria. Joten Vt-seuran menoa seuraamalla ei ryyppäämällä, rypemisestä puhumattakaan, voi menettää Jehovan mielisuosiota. Ko. toimilla saa kirkkaamman kruunun ja kunniamaininnan.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

No, nyt se äiti äsken sieltä soittikin iloisesti, että leikkaus oli mennyt hyvin, kuten arvelinkin.

Ja saa varmasti kirkkaamman kruunun ja kunniamaininnan seurakunnassa, kun oli uskollinen , eikä käyttänyt verta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:No, nyt se äiti äsken sieltä soittikin iloisesti, että leikkaus oli mennyt hyvin, kuten arvelinkin.

Ja saa varmasti kirkkaamman kruunun ja kunniamaininnan seurakunnassa, kun oli uskollinen , eikä käyttänyt verta.
Ei, perkunas. Parempi hänen olisi saada kunnon viikinkikypärä.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Niin, ja vielä 12-pack onnistuneen leikkauksen kunniaksi, mieluummin kaksi. Ihan viikinki-jt malliin.

No, toisaalta kun on tuollainen syöpä alkanut vaivata, niin ehkä ihminen voi muuttua, ehkäpä äiti muuttuu ja haluaa elää terveellisemmin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:No, nyt se äiti äsken sieltä soittikin iloisesti, että leikkaus oli mennyt hyvin, kuten arvelinkin.
Kunnia ja ylistys olkoon Vt-Jehovalle Seulasten korkeuksissa, Saatana jäi hopealle tässä uskollisuuskoetuksessa Vartiotorniseuralle, jossa pelinappulana oli jehovantodistajan elämä - hallelujaa aamen.

Voi että viluttaa se ajattelun yksioikoisuus, johon Vt-seura tuudittaa seuraajansa. Se on henkistä karppausta, josta skarppaus on kaukana. Ajattelu vaipuu kyseisiltä osin henkiseen ketoosiin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kun kysyin äidiltä ennen leikkausta, että eikös se pelota, kun nukutetaan, voi kuolo korjata pois?

Äiskä vastasi, hän on rukoillut jehovaa niin paljon avuksi tähän asiaan, että sen tuntee nyt suurena rauhana,
vaikka leikkaus johtaisikin kuolemaan, hän on rauhallinen ja ei pelota yhtään.

Ajattelin vielä rohkaista häntä ja sanoin, että kuolema on helppo nukutuksessa, sitä vaan ei enää herää, paitsi sitten
tietysti paratiisissa.
Ja se herääminen paratiisissa tapahtuu oikeastaan heti, koska kuolemassa ei ole ajantajua, ja kaikki se aika vain vilahtaa hetkessä ohi ja sitten herää paratiisissa.

Ajattelin etten halua enää vastustaa äidin uskoa, koska tuo on kerran niin jääräpää, niin olkoon.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Ajattelin etten halua enää vastustaa äidin uskoa, koska tuo on kerran niin jääräpää, niin olkoon.
Heti helpottaa kun lopettaa pään hakkaamisen tiiliseinään.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Olen itsekin päätynyt vain myötäilemään omia venhempiani. Olen vilpittömästi onnellinen heidän puolesta, jos he ovat löytäneet sen oma jutun jt.n sisältä. Samoin omat vanhemmat on tyytyneen mun ratkaisuihin eikä enää yritä käännyttää/saarnata mulle. Kun jompikumpi soittaa ja kertoo jostain puheesta/konventista (vaikka mieleni tekisi työntää sormet kurkkuun ja oksentaa) vastailen kiva kuulla, paljon siellä oli porukkaa ja muutamia kohteliaisuuksia. Kaikille on helpompaa kun ei oo fanaattinen asioista ja hyväksyy toisen ratkaisun. =))) suosittelen
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Mievaan kirjoitti:Olen itsekin päätynyt vain myötäilemään omia venhempiani. Olen vilpittömästi onnellinen heidän puolesta, jos he ovat löytäneet sen oma jutun jt.n sisältä...

Kaikille on helpompaa kun ei oo fanaattinen asioista ja hyväksyy toisen ratkaisun. =))) suosittelen...
Tämä onkin ollut minulle vaikeaa, kun olen suuttunut välillä ja moittinut äitiä valinnoistaan.

Mutta valitsinhan aikoinaan itsekin jt-uskonnon, vaikkakin pelosta, mutta kuitenkin valitsin.
Jos minua joku mollasi sen takia, pahoitin siitä mieleni.

Niin pahoitti äitikin mielensä ja itki katkerasti. Ja sitten pahoitin minäkin mieleni, kun olin sellaista aiheuttanut äidille.

Vaikka en ole täällä tarpeeksi tähdentänyt äitini omaa lapsuuttaan, se miten hirveä äidin lapsuus oli - teki äidistä sellaisen kuin hän on. Hänkin on uhri, omien vanhempiensa uhri.

Mutta en halua enää aiheuttaa sellaista tuskaa äidille, vaikka hän uskoo tuohon hömppään, koska itse olisin tosiaan silloin fanaatikko myös.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Ei se näköjään tuo äiti usko selvää puhetta.

Soittelee aina päissään ja höpisee lopun ajoista ja YK:n edesottamuksista, luulee että YK rupeais piakkoin tositoimihin Syyriassa.

Oon koittanut ymmärtää monella tavalla äidin ryyppäämistä ja viime aikoina olen heittänyt kommenttia hänelle siihen suuntaan, että hän ei tulisi koskaan pääsemään kaljasta eroon, että eikö se ole sama jo pistä poika porisemaan nurkkaan.
Tulis juominen ehkä vähän halvemmaksi, kun olis sitte kerralla kunnolla.

Mutta nyt äiti alkaakin syyllistämään minua juomisestaan, että minä kannustan häntä ryyppäämään ja siksi hänen on sitten ryypättävä.

Tää oli viimeinen tikki ja naula arkkuun.

Sota on nyt julistettu näillä sanoilla, jotka puhelinviestinä lähetin:

loppuuko se ryyppäys?

saat 30 päivää aikaa tästä päivästä lukien eli nyt on 20.07. perjantai,

jos et ole lopettanut alkoholin käyttöä kokonaan 30 päivän kuluessa,

jarkke ottaa yhteyttä Jehovan vanhimpiin Mikkelin seurakunnassa,
jotka erottavat sinut seurakunnasta törkeän juopottelun vuoksi

olet häpäissyt Jehovaa vuosia soittelemalla sukulaisille ja höpöttämällä
Jehovasta umpikännissä

eikö olekin kivaa, pääset erotetuksi,kuten minäkin

Jehova on vihastunut ja kyllästynyt sinuun

t: jarkke turust

ps. äiti ei ole vielä vastannut viestiin
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Mutta nyt äiti alkaakin syyllistämään minua juomisestaan, että minä kannustan häntä ryyppäämään ja siksi hänen on sitten ryypättävä.
Jonkun verran (liikaa) alkkarin touhuja seuranneena kuulostaa tutulta. Syitä riittää, mutta yksikään niistä ei ole peräisin itse henkilöstä joka pullon korkkaa.

Tuo paljastaa että olet todennäköisesti äitisi ainoa järjellinen ihmiskontakti, ja tottakai erittäin tärkeä ihminen. Voimia sinulle, taitaa olla vielä savottaa edessä.

Oman kokemukseni mukaan alkkaria ei tulosten toivossa juurikaan kannata uhkailla, ja vielä vähemmän kannattaa laskea alkkarin lupausten varaan. Mulla on vieläkin tallessa allekirjoituksella varustettu lappu, jossa tämä "lempialkkarini" lupaa kaunokirjallisin sanakääntein olla elämänsä loppuun saakka ilman alkoholia. Lappu on päivätty n. 8 vuotta sitten, ja sen juhlallisesti vakuuttama lupaus kesti n. 5 päivää.
And Justice For All
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

sinner74 kirjoitti: Oman kokemukseni mukaan alkkaria ei tulosten toivossa juurikaan kannata uhkailla, ja vielä vähemmän kannattaa laskea alkkarin lupausten varaan.
Mutta en halua pelkästään uhkailla, vaan aion käräyttää hänet oikeasti.
sinner74 kirjoitti: Mulla on vieläkin tallessa allekirjoituksella varustettu lappu, jossa tämä "lempialkkarini" lupaa kaunokirjallisin sanakääntein olla elämänsä loppuun saakka ilman alkoholia. Lappu on päivätty n. 8 vuotta sitten, ja sen juhlallisesti vakuuttama lupaus kesti n. 5 päivää.
Tämä on totta, alkoholisti ei lopeta, mutta toisaalta ei seurakunnankaan tarvitse olla tietämätön enää ongelma-alkkiksen tempauksista, jos kukaan ei rankaise koskaan mistään, ei siitä loppua silloin voi tullakaan.

Haluan kostaa, ja kosto on oleva suloinen, kuten Jehovakin on aina halunnut, minulla ei ole mitään menetettävää.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Haluan kostaa, ja kosto on oleva suloinen, kuten Jehovakin on aina halunnut, minulla ei ole mitään menetettävää.
Oikeasti haluaisit, että äitisi lopettaisi ryyppäämisen, ja alkaisi ihmiseksi. Alkaisi jossain vaiheessa elämäänsä miettiä vähän muitakin kuin itseään. Tuttu tunne.
And Justice For All
Vastaa Viestiin