Miekkari!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Huomenna menen vaimon kanssa kuuntelemaan loppupuheen. Kravatti kaulassa ja puku päällä.
Tänään oli aika mukava huomata, että moni komppasi meitä.
Erityiskiitos sinulle "HyväVeli".
Let me go Master I hate you so
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Filippos »

jak kirjoitti:Onpa oudoksi mennyt. Eikös siinä lapussa (traktaatti) lue, että vapaapääsy? Eikä kerätä kolehtia? Jos on vanhan mallin mukaan tehty. Itse heitin sen suoraan roskiin kun ovelle tultiin sitä tarjoamaan. Kai siinä lapussa pitäisi lukea, että ei koske "luopioita" jos ihmisiä alettiin karsinoimaan eri kasteihin.
Yllätys oli mullekin että eivät sisään päästäneet.
keketaas

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja keketaas »

rippeli kirjoitti:Huomenna menen vaimon kanssa kuuntelemaan loppupuheen. Kravatti kaulassa ja puku päällä.
Tänään oli aika mukava huomata, että moni komppasi meitä.
Erityiskiitos sinulle "HyväVeli".
oho löytyykö sulta oikeen pukukin?
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Joo. Löytyy.
Let me go Master I hate you so
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Keke vaikuttaa kateelliselta, kun näki jonkun nauttivan piknikistä samaan aikaan, kun itse istui tunkkaisessa hallissa.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Mielenosoitusraportti

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Tässä tulee lyhyt mielenosoitusraportti.

Mielenosoituskoju saatiin nopeasti aamulla pystyyn, ja otimme ryhmäpotretin mielenosoituksen aluksi. Paikalle saapuneiden määrä jäi oletettua vähäisemmäksi, mutta siitä voitanee syyttää myös heikkoa tiedotusta.

Herätimme välittömästi konvetin henkilökunnan huomion ja ottivatpa parkkipaikalla päivystäneet yleisönpalvelijat meistä muutaman kuvankin. Muutama henkilö, jolla oli löyhät siteet Jt-piireihin, kävivät juttelemassa mielenosoituspaikalla. Osa ohi kävelleistä todistajista katseli kylttejämme ja eräs vanha todistajamummo jopa tervehti meitä mielenosoittajia. Mielenosoituspaikalla olevassa puistossa hengalilevat paikalliset alkoholistit sen sijaan olivat todistajia kiinnostuneempia mielenosoituksen kulusta. Heille syntyi myös jonkinlainen reviirikiista siitä, kuka saa juoda kaljaa "heidän" puistossaan, mutta uhittelu ei johtanut väkivaltaan.

Kolmen hengen porukalla, johon Filipposkin kuului, lähdimme kävelemään väliajan jälkeen jäähallia kohden. Yrittäessämme mennä sisään kuuntelemaan ohjelmaa, seitsemän (7) yleisönpalvelijaa esti sisäänpääsymme. Paikalle kutsuttiin myös järjestyksenvalvoja (joka tosin parkkipaikalla myöhemmin pahoitteli konventin järjestäjien käytöstä) ja konventin johtaja, jotka tulivat kertomaan, ettei meillä ole asiaa sisälle jäähalliin. Olimme kuulemma "potentiaalinen uhka", vaikka olisimme vain halunneet tulla sisälle kuuntelemaan ohjelmaa ja fiilistelemään vanhoja muistoja. Konventin johtaja käyttäytyi hyvin hermostuneesti koko lyhyen keskustelumme ajan.

Ennen konventin johtajan saapumista paikalle yksi yleisönpalvelijoista mainosti jw.org-sivustoa ja kehotti vierailemaan siellä. Me toki mainostimme veljesseura.org:ia, mutta yleisönpalvelija kertoi, ettei "koe tarvetta" vierailla tällaisilla sivustoilla.

Todistajilla oli myös kärryt jäähallin ulkopuolella. Koska ne olivat kadun puolella, joka ei kuulu konventtialueeseen, menimme Filippoksen kanssa juttelemaan kärryjä vartioineille sisarille (olimmehan aikaisemmin saaneet häädön koventtialueelta). Kumpikaan heistä ei sanonut meille sanaakaan, vaikka esitimme karttamiseen ja oppiin liittyviä kysymyksiä. Paikalle pian saapuneet veli vanhin ja yleisönpalvelija sen sijaan suostuivat kommunikoimaan sen verran, että kehottivat meitä lähtemään pois. Kysymyksiimme he eivät vastanneet.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Moinen käytös toi mieleeni kuinka vanhoillislestadiolaisnainen käyttäytyi Posiolla vuonna 1964, kun olin siellä kesäajan tienraivaajana.

Edit: Siis todistajien käytös toi mieleeni...
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Tony »

keketaas kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Huomenna menen vaimon kanssa kuuntelemaan loppupuheen. Kravatti kaulassa ja puku päällä.
Tänään oli aika mukava huomata, että moni komppasi meitä.
Erityiskiitos sinulle "HyväVeli".
oho löytyykö sulta oikeen pukukin?
Vittuilu viestinnän sisältönä jäi jonnekin 2000-luvun alkuun. Myös täällä kirjoittelussa tulee olla joku toinenkin sisältö pelkän vittuilun lisäksi. Lisäksi puuttumiskynnys vieraskirjoitteluun on matalalla, joten siltä varalta että haluat kirjoitella foorumille myös jatkossa, viestien sisältöön tulee kiinnittää huomiota. Tästä viestistä tulee P -merkintä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
IRanon

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja IRanon »

Minulle oli kunnia-asia kokea kanssanne tätä rakkaudellista järjestelyä; eli karttamista, rakkaat ex-j-dubit, edes noin kerran vuodessa, kun se on minulle mahdollista. Oli varsin rakkaudellista, ettemme taaskaan saanut tulla antamaan lahjalaatikkoon "ei-kolehtia", tai seuraamaan konventtia. Tämä rakkaudellinen järjestely on osoittautunut minulle jo perinteeksi vuosikymmemenen aikana. Oli hienoa, että yleisönpalvelijat radiopuhelimien ja kameroiden kansssa olivat tarkkoina, ettei yksikään eksyneistä lampaista löytäisi takaisin rakkaudellisen lammaspaimen-orja-vehnä-luokan luokse, joka olisi varmasti selittänyt tämänhetkisen Totuuden; joka ei pala tulessakaan(ainakaan vielä), 607/6 eaa + 7x360 profeetallisen vuosiviikon+ 100 vuotisjuhlan merkitystä meille maan matosille.

Mitä vuosi 2014 merktsee sinulle? Minulle tämä vuosi on tuonut haasteita, surua, löytämistä, rakkautta ja luopumista. Välillä tuntuu vaikealta, ettei olisi liian kyyninen ja on välillä vaikeaa olla sydämmellinen, tai epäilee kestääkö pettymyksiä.
Antaa voimaa nähdä, että huolimatta suurista vastoinkäymisistä ihmiset nousevat ja löytävät itselleen tien. Omaa elämää, sen täydessä kirjossa ei voi elää muiden kautta, vaikka on tunnustettava kuinka suuri rooli ja merkitys muilla ihmisillä on omaan elämään. Ystävillä, puolisolla, lapsilla, vanhemmilla...jne. on valtava merkitys itsetuntoon, -tarkoitukseen ja minuuteen. Siksi karttaminen satuttaa niin paljon.

Toivotan teille kaikille veljesseuralaisille, luopioille, jeppuloille, kartetuille ja beetel-veikoille aurinkoista kesää!
HyväVeli
Viestit: 13
Liittynyt: 27.06.2014 10:28

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja HyväVeli »

rippeli kirjoitti:Huomenna menen vaimon kanssa kuuntelemaan loppupuheen. Kravatti kaulassa ja puku päällä.
Tänään oli aika mukava huomata, että moni komppasi meitä.
Erityiskiitos sinulle "HyväVeli".
Tervetuloaa. Minä olen jo täällä kaksipäiväinen istunut hirttosolmukka kaulalla tämä on kolmas. Mitäpä ihminen ei tekisi läheistensä hyväksi. :D
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tullaan väliajalla sinne pääovista sisään hienot vaatteet päällä. Pitää mennä silittämään paitaa.
Puoli kahden aikoihin, jos hengailet pääsisäänkäynnin liepeillä, niin moikataan taas. Nyt tunnetaan jo naamastakin, kun eilen moikattiin :)
Let me go Master I hate you so
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Kyllä ylläolevat kirjoitukset pistävät miettimään todella. Seitsemän jätkää tulee häätämään kolmea hyvn käyttäytyvää ihmistä jotka haluaisivat kuunnella konventti ohjelmaa. Toki kun niitä tyyppejä muistaa, niin sietsemän on aika vähän kun niitä kukkakeppejä muistelee. Vartija/järjestyksenvalvoja kurssilla minut sai rautoihin viisi vartijaksi kouluttautuvaa tyyppiä, tai ei ne saanneet rautoihin kun opettaja keskeytti tilanteen, mutta melkein kuitenkin.
Ylläolevia tekstejä lukiessa olen entistä enemmän iloinen, että tuo jengi on juuri noin urpoa kuin on.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kun aikoinani kouluttauduin järjestyksenvalvojaksi, opetettiin, etteivät järjestyksen valvojat toimi tilaisuuden järjestäjän ehdoilla tai alaisuudessa, vaan itsenäisesti ja poliisiviranomaisen ohjeistamina. Miten lienee nyt.
Oletetaanpa, että järjestäjä on tukkinut poistumistien. Silloin järjestyksenvalvojan on poistatettava este, oli järjestäjän mielipiden mikä tahansa.
Vastaavasti, ellei henkilö ole päihtynyt eikä aiheuta häiriotä ja tilaisuuteen on vapaa pääsy, ei henkilöä voida poistaa ainoastaan eriävän näkemyksensä takia, elleivät ohjeistukset ole muuttuneet.
HyväVeli
Viestit: 13
Liittynyt: 27.06.2014 10:28

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja HyväVeli »

jak kirjoitti:Kyllä ylläolevat kirjoitukset pistävät miettimään todella. Seitsemän jätkää tulee häätämään kolmea hyvn käyttäytyvää ihmistä jotka haluaisivat kuunnella konventti ohjelmaa. Toki kun niitä tyyppejä muistaa, niin sietsemän on aika vähän kun niitä kukkakeppejä muistelee. Vartija/järjestyksenvalvoja kurssilla minut sai rautoihin viisi vartijaksi kouluttautuvaa tyyppiä, tai ei ne saanneet rautoihin kun opettaja keskeytti tilanteen, mutta melkein kuitenkin.
Ylläolevia tekstejä lukiessa olen entistä enemmän iloinen, että tuo jengi on juuri noin urpoa kuin on.
Täytyy taktikoida hyvä ja synkkä nurkkapaikka jostain ylhäältä ja sujahtaa sinne huomaamatta sitten tästä selviää :D Mutta on se ihme että ei voi tulla istumaan ja kuuntelemaan ilman että ajetaan pois tämähän pitäisi olla julkinen tilaisuus eikä se mitä ajattelee saisi olla esteenä pääsylle. Tolla taktiikalla ei saada ketään takaisin...
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

karvosenkeke kirjoitti:
Kävelin siitä tänään ohi pari kertaa ja tarkastelin olemustanne, sottaista ja surkean näköistä sakkia. Ette varmasti mukana ollessanne tuolta näyttäneet?


Samaa ajattelin todistaja aikana,että resuista sakkia katoksen alla mielenosoituksessa ja nyt kun kuvia näin tästä tuoreimmasta niin eipä ole meno muuttunut. Miksei voi pukeutua siististi. Viesti on niin selvä kun todistajat kulkee ohi parhaimpiinsa tälläytyneenä ja mielenosoittajat sitten taas ei. Tämä ei ole kenellekkään henkilökohtainen pointti, olen tätä vain useana vuonna ihmetellyt, että jos mielenosoittajat menisivät paikalle parhaimpiinsa tälläytyneenä niin olisin minäkin ehkä silloin saattanut kunnolla kylttejä lukaista ohi kävellessäni. Silloin vain hävetti mielenosoittajien puolesta ja äkkiä ohi kävelin katse maahan luotuna. Ekn nykyäänkään tuota mielenosoitus käytäntöä konventin ulkopuolella ymmärrä. Musta se vaan on noloa. Eikö ole mitään muuta keinoa...ja edelleenkin tätä palstan nimeä ihmettelen...kun tuollainen veljesseura plakaatti vedetty mielenosoituksessa esille niin tajuuko todistajat oikeesti sen pointin...minäkään en ole vielä tajunnut vaikka lähdin 8/05. Minusta vain huonoa huumoria. Eikö niiltä, jotka vasta ovat lähteneet voisi kysellä vinkkejä, että millanen teksti tai kyltti olisi mahdollisesti voinut tulla todistajahaarniskan läpi. Olisi mun mielestä paljon tehokkaampaa. No, tässä taas varmaan vedotaan siihen, että jos kävijämäärät palstalla konventin aikaan taas ousseet, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikki ne kävit mitään elämänmuutosta olisivat toiseen suuntaan tekemässä.
Vastaa Viestiin