Miekkari!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Nii ja kun ottaa vielä huomioon Veikko Leinosen lämpimän toivotuksen takaisin... :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Halooo. Pitäisikö tosiaan puistopiknikille pukeutua pukuun? Jotain rajaa...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Eikö se nyt sitten ollutkaan mielenosoitus? Jos se kerran oli joku puistopiknik niin miksi aika paikka ei voinut olla täälllä näkösällä. Tosi hämmentävää...että mikä se tapahtuma sitten oli?
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja almi »

sorbet kirjoitti:
Samaa ajattelin todistaja aikana,että resuista sakkia katoksen alla mielenosoituksessa ja nyt kun kuvia näin tästä tuoreimmasta niin eipä ole meno muuttunut. Miksei voi pukeutua siististi. Viesti on niin selvä kun todistajat kulkee ohi parhaimpiinsa tälläytyneenä ja mielenosoittajat sitten taas ei. Tämä ei ole kenellekkään henkilökohtainen pointti, olen tätä vain useana vuonna ihmetellyt, että jos mielenosoittajat menisivät paikalle parhaimpiinsa tälläytyneenä niin olisin minäkin ehkä silloin saattanut kunnolla kylttejä lukaista ohi kävellessäni. Silloin vain hävetti mielenosoittajien puolesta ja äkkiä ohi kävelin katse maahan luotuna. Ekn nykyäänkään tuota mielenosoitus käytäntöä konventin ulkopuolella ymmärrä.
Sorbet, tavallaan ymmärrän pointtisi. Ex-Jt-porukan pukeutuminen voi pistää silmään, koska me emme pukeutuneet kovinkaan juhlavasti. Toisaalta, miksi pitäisi? Me emme ole Jehovan todistajia.

Minulla ei ole sellaisia vaatteita, joihin Jt-naiset tapaavat pukeutua konventteihin. Omat hameeni ovat sen verran lyhyitä, että luulin etteivät ne olisi olleet riittävän "siveitä" todistajien mielestä. Tarkemmin katsoen aika monilla Jt-naisilla oli paljastavampia vaatteita kuin minulla on koskaan ollut.
Viimeksi muokannut almi, 29.06.2014 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

sorbet kirjoitti:Eikö se nyt sitten ollutkaan mielenosoitus? Jos se kerran oli joku puistopiknik niin miksi aika paikka ei voinut olla täälllä näkösällä. Tosi hämmentävää...että mikä se tapahtuma sitten oli?
Plakaateilla varustettu puistopiknik voisi olla hyvä määrittely. Kylttien takia teemme aina ilmoituksen mielenosoituksesta, mutta matala profiili siksi, ettei jepukat voisi väittää että vainoamme heitä. Vaikka väittävät niin silti... :shock:
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Ainoastaan järjestyksenvalvojalla ja poliisiviranomaisella on oikeus poistaa asiattomat paikalta. Ei siis millään kukkakeppi yleisöpalvelijalla tai konventin johtajalla ole mitään asiaa ketään poistaa. Siksipä sen jäähallin järjestyksenvalvojan kutsuivat paikalle.
On kyllä häpeällistä toimintaa JT porukalta. Jos sinne asiallisesti ilman mitään plakaatteja tai häiriötä haluaa mennä sanaa kuuntelemaan, niin on todella outoa tuo poistaminen.
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Siinä se vastakkain asettelu tuleekin...että toiset menee ohi puku päällä ja toiset farkku tpaita asuissa liikenteessä...se ero on vaan niin räikeä. Että jos lähden niin "putoanko noin pohjalle" en nyt väitä että kukaan mielenosoituksessa olevista olisi mitenkään pohjalla, mutta jos joku muukin nyt tämän kontrastin näkisi vai olenko ainoa...kun laittaisi konventin veljen puku päällä seisomaan mielenosoittajan viereen niin itse tulisi ainakin kallistuttua sen pukumiehen puolelle. Sen enemäpää kuin pukeutumisessa sympatioimatta jt porukkaa. Meinaan vaan sitä, että kun koko ikä on kasvaterru uskomaan, että maailmassa pahoja ihmisiä, jotka kuuluu saatanan maailmaan ja harma tulee ja tekee heille kuumat oltavat, niin mielenosoittajien asu entistään korostaa sitä vaikutelmaa, että on me ja nuo...
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Lämmin kesäpäivä, toisella casual kuteet ja toisella ruma lötköttävä puku jonka alla kainalot on hiestä märät. Ei tarvitse miettiä kumpi on naurettavan näköinen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Tony »

sorbet kirjoitti:Siinä se vastakkain asettelu tuleekin...että toiset menee ohi puku päällä ja toiset farkku tpaita asuissa liikenteessä...se ero on vaan niin räikeä. Että jos lähden niin "putoanko noin pohjalle"
Miten mielenosoitukseen osallistuneiden vaatetus eroaa normaalista vapaa-ajan pukeutumisesta?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

En nyt tarkoita, että eroaisi normaalista vapaa-ajan pukeutumisesta, vaan siitä, että mennään sellaisen tilaisuuden ulkopuolelle/liepeille piknikille/mielenosoitukseen, kun ilmeisesti tarkoitus kuitenkin oli, että teidät huomataan. Ja toiset tyypit kävelee siitä ohi ykköset päällä. No, olen tälläinen visualisti ja häiritsee tuollainen asetelma...
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja almi »

sorbet kirjoitti:Meinaan vaan sitä, että kun koko ikä on kasvaterru uskomaan, että maailmassa pahoja ihmisiä, jotka kuuluu saatanan maailmaan ja harma tulee ja tekee heille kuumat oltavat, niin mielenosoittajien asu entistään korostaa sitä vaikutelmaa, että on me ja nuo...
Omasta mielestäni me pukeuduimme aivan normaalisti. En oikein näe yhtymäkohtia tavallisella pukeutumisella ja jollain saatanan maailmalla. Pikemminkin meillä on aito vapaus pukeutua oman mielemme ja makumme mukaisesti.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mielenhallinnassa olevat pitävät pitivät meidän farkkulähtöistä pukeutumistamme alatyylisenä, mutta ne lähtöä harkitsevat oli kateellisia meille kun me pystyimme pukeutua vapaammin. Win-win.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Kaarmis kirjoitti:Mielenhallinnassa olevat pitävät pitivät meidän farkkulähtöistä pukeutumistamme alatyylisenä, mutta ne lähtöä harkitsevat oli kateellisia meille kun me pystyimme pukeutua vapaammin. Win-win.
Mihinkäköhän tutkimukseen tuo väite "olivat kateellisia meille" perustuu, teittekö jotain ovensuu kyselyä? Minusta ainakin oli kiva päästä konventissa käyttämään uusia varta vasten ostettuja vaatteita. Ainoa joka oli ikävää oli ohjelman kuunteleminen puupenkeillä takapuoli puuduksissa. Itselleni kohokohta oli tuttujen kanssa rupattelu väliajalla ja ne uudet vaatteet, monesti vielä erilaiset kaikille kolmelle konventtipäivälle. Äiti oli saattanut yökaudet mekkoja meille tytöille kotona ommella. Mä mietin, että eikö olisi voinut sitä mielenosoitus pikniktilannetta lavastaa jotenkin kauniisti. Jotain nättiä rekvisiittaa ja tyypit punaruutuisen viltin ympärillä piknik korien kanssa. Tyyliin, että puuduttavalle kolmipäiväselle istumiselle kuumassa hallissa on myös vaihtoehto. Minä ainakin olisin todistaja aikana ollut kade, jos olisin sivuuttanut tuollaisen piknikin, jossa tyypit aidosti onnellisen näköisenä, ihanien eväiden kanssa yhdessä pitävät hauskaa kauniissa kesäsäässä. Kun itse sinne kuumaan tupaten täynnä olevaan halliin meni hautautumaan kolmeksi päiväksi....no kunhan ääneen pohdin....
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

sorbet kirjoitti:Jotain nättiä rekvisiittaa...
Käviskö matkaradio viritettynä oikealle kanavalle? Antaisi sellaisen kuvan, että voishan sitä ohjelmaa kuunnella leppoisammissakin oloissa kuin "tunkkaisessa hallissa", vai miten se "karvosenkeke" omiaan ali-ihmisiksi moittiessaan mainitsi.
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Siis ylipäätään en ymmärrä tätä mielenosoitusta. Just kun on saanut ne entiset konventti viikonloput vapaaksi. Ei tartte mennä etukäteen purkkaa rapsuttaa penkistä tai haisevia vessoja siivota konventin alussa tai lopussa. Niin miksi sitten kun on "päässyt vapaaksi" menee vapaaehtoisesti ulkopuolelle kököttämään. Mä olen ainakin onnessani kun juhannus viikonloppu yms vapaana ja saa tehdä mitä haluaa ajattelematta jt aikoja tai tapaamatta jt porukkaa. Oikeasti olisi kiva tietää, että jääkö kukaan sen takia pois jt piireistä, että siellä nyt joku exien plakaatti liehuu tuulessa. Vai onko se vaan periaatteellinen juttu, että täällä ollaan elossa. Eikö voisi jotain omaa järkätä. Exien festarit tai muuta päheetä. Mielestäni turun miitti oli hyvä veto ajankohtaa ajatellen.
Vastaa Viestiin