Miekkari!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Tony »

jak kirjoitti:Miksi joku ei vaan soita beetteliin ja sano, että tullaan muuten osoittamaan mieltä teidän sairasta oppia ja konventtia kohtaan. Minkäs ne sille tekisivät?
Jos järjestäjät ovat halunneet tilaisuuteen - edes kevyttä - yllätysmomenttia, niin lienee vielä aika ymmärrettävää.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Menneisyyden vanki
Viestit: 127
Liittynyt: 16.05.2014 11:41

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Menneisyyden vanki »

Tony hyvä jos mielenosoitus on auttanut avaamaan silmiä, silloin ne puoltavat paikkaansa. Ajatuksen virtaani kirjottelin.

Olen ollut yksin irtaantuessani järjestöstä, en saanut keneltäkään vertaistukea ja apua prosessissa. Hieno juttu että on tämä palsta ja UUT ja Johanneksen pojan sivut. Tiedosta ei ole ainakaan puutetta kun on päätöksenteon aika.

Voi olla että täällä on joku tuntemani henkilö mutten ole koskaan ollut tekemisessä henkilökohtaisesti kenenkään erotetun tai eronneen kanssa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Tony »

Menneisyyden vanki kirjoitti:Olen ollut yksin irtaantuessani järjestöstä, en saanut keneltäkään vertaistukea ja apua prosessissa.
Sama. Mutta olipahan opettava matka. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
karvosenkeke

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja karvosenkeke »

Teitä pitäisi itseasiassa kiittää. Jos joku idiootti todella teidän antamastanne kipinästä lähtee järjestöstä, se on pelkästään hyvä asia. Saunan takana on tilaa. Toimitte puhdistajina, ja meidän muiden olot vain paranevat. Yksi ali-ihminen vähemmän kuluttamassa konventtihallin muutenkin tunkkaista ilmaa.

Kävelin siitä tänään ohi pari kertaa ja tarkastelin olemustanne, sottaista ja surkean näköistä sakkia. Ette varmasti mukana ollessanne tuolta näyttäneet.

Pakkasitte kamanne pois aikaisin, oliko kiire Pride-kulkueeseen?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Tony »

karvosenkeke kirjoitti:Teitä pitäisi itseasiassa kiittää. Jos joku idiootti todella teidän antamastanne kipinästä lähtee järjestöstä, se on pelkästään hyvä asia. Saunan takana on tilaa. Toimitte puhdistajina, ja meidän muiden olot vain paranevat. Yksi ali-ihminen vähemmän kuluttamassa konventtihallin muutenkin tunkkaista ilmaa.

Kävelin siitä tänään ohi pari kertaa ja tarkastelin olemustanne, sottaista ja surkean näköistä sakkia. Ette varmasti mukana ollessanne tuolta näyttäneet.

Pakkasitte kamanne pois aikaisin, oliko kiire Pride-kulkueeseen?
Osoittaako tekstisi mielestäsi jonkinlaista ylempää ihmisyyttä?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Natsku »

karvosenkeke kirjoitti: Pakkasitte kamanne pois aikaisin, oliko kiire Pride-kulkueeseen?
Tässä sitä suvaitsevaisuutta JT-malliin... :roll:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Natsku kirjoitti:Tässä sitä suvaitsevaisuutta JT-malliin... :roll:
Jos jehovantodistaja kokee olevansa Jeesuksen asialla, niin hän voi hyvällä syyllä osallistua Prideen, ihan vaikka vaan pitäen mielessä Jeesuksen hallintoelimeen valitsemia Leo Greenleesiä ja Ewart Chittyä. Toki unohtamatta Kanadan maanpalvelijaa Percy Chapmania, joka hänkin sopisi Leon ja Ewartin mukaan kulkueeseen, vaikka kultin opin mukaisesta valitsijasta ei olisi varmuutta.
Eksynyt
Viestit: 19
Liittynyt: 30.03.2014 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Eksynyt »

Surullista!

karvosenkeke kertoi oppimansa arvot sanoissaan.

"Saunan takana on tilaa"
"Toimitte puhdistajina"
"ali-ihminen"
"sottaista ja surkean näköistä sakkia"

30 luvulla eräs kansallissosialisti sai koko kansansa ajattelemaan näin.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Eksynyt kirjoitti: 30 luvulla eräs kansallissosialisti sai koko kansansa ajattelemaan näin.
Juuripa näin. Jehovantodistajuudessa on kysymys yrityksestä olla parempi, kuin muut ihmiset. Menoa kritisoivat saavat tyytyä juutalaisen osaan.
And Justice For All
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Olihan siinä toki ihan asian ulkopuolista paikallistakin väriä mukana, jotka eivät omien sanojensa mukaan ole olleet todistajien kanssa missään tekemisissä. Meillä oli avoin tilaisuus, JT:llä ei. Meidän puolella kävi vierailijoita siltä toiselta puolelta, mutta meitä ei päästetty vierailulle sinne toiselle puolelle, eikä ulkopuolinen ymmärtänyt taaskaan, miksi meitä niin kovin pelättiin.
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Siis jos olisitte menneet halliin olisiko noussut punainen kortti ja tullut kaksi kolme karhun kokoista veljestä kantamaan ulos? Kiinnostaa vaan, että onko noin tiukkaa, että vessassakaan ei päässyt käymään? Joku JT siis uskalsi tulla moikkaamaan?
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Eksynyt kirjoitti:Surullista!

karvosenkeke kertoi oppimansa arvot sanoissaan.

"Saunan takana on tilaa"
"Toimitte puhdistajina"
"ali-ihminen"
"sottaista ja surkean näköistä sakkia"

30 luvulla eräs kansallissosialisti sai koko kansansa ajattelemaan näin.
Jotenkin en usko kyseessä olevan JT:n kirjoitus. Jos oli, niin voi, voi.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

jak kirjoitti: Jotenkin en usko kyseessä olevan JT:n kirjoitus. Jos oli, niin voi, voi.
Ainakin itse tunnistin karvosenkeke:n kirjoituksesta jt-arvomaailman, joka oli vallallaan pohjoisessa parikymmentä vuotta sitten. Ehkä jossain päin on oltu sivistyneempiä.
And Justice For All
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja Filippos »

jak kirjoitti:Siis jos olisitte menneet halliin olisiko noussut punainen kortti ja tullut kaksi kolme karhun kokoista veljestä kantamaan ulos? Kiinnostaa vaan, että onko noin tiukkaa, että vessassakaan ei päässyt käymään? Joku JT siis uskalsi tulla moikkaamaan?
Kolme meitä oltiin menossa vilkaisemaan halliin sisälle ja ovelle kun tultiin, näin jonkun pukumiehen tulevan oven toiselta puolelta ystävällisesti meille avaamaan sitä ovea. Kun se ovi sitten raottui, jäi tämä pukumies siihen oven rakoon seisomaan ja sanoi suoraan, että te ette ole tervetulleita. Kun sitten yritettiin kysyä, että mistä nyt tuulee ja että haluttais vain käydä katsomassa, onko tilaisuus sellainen, kuin se muistoissamme on, niin he soittivat hallin vaksin paikalle sekä vissiin jonkun konventin järjestäjien pomomiehen. Niitä odotellessa saatiin jo ehdotus, että he laittavat meille kolme istuinta siihen oven lähelle käytävään, jossa voidaan kuunnella ohjelmaa ja siihen iloisesti suostuttiin. Ei ollut todellakaan tarkoitusta alkaa häröilemään, mulle henk. koht. oli jo jonkinlainen kynnys ylitettävänä, että ylipäätään lähdin siellä käymään vierailulla. Pomomies kun tuli, niin hän sitten käski meidän vaan lähtä pois. En tiedä mitä pelkäsi tämä henkilö. Vaksi (joka ei ole jt) pahoitteli kovasti ja sanoikin, ettei ymmärrä noita konventin järjestäjiä, miten ne tuollalailla törkeästi käyttäytyy. Olivat kuulema jt-järjestäjät olleet jo koko aamun jotenkin paniikissa tuon miekkarin vuoksi..? :O
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Miekkari!

Viesti Kirjoittaja jak »

Onpa oudoksi mennyt. Eikös siinä lapussa (traktaatti) lue, että vapaapääsy? Eikä kerätä kolehtia? Jos on vanhan mallin mukaan tehty. Itse heitin sen suoraan roskiin kun ovelle tultiin sitä tarjoamaan. Kai siinä lapussa pitäisi lukea, että ei koske "luopioita" jos ihmisiä alettiin karsinoimaan eri kasteihin.
Vastaa Viestiin