Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Lukeeko siinä lääkärintodistuksessa että syy on nimenomaan kannabiksesta johtuva?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Veli-Hopea kirjoitti:Lukeeko siinä lääkärintodistuksessa että syy on nimenomaan kannabiksesta johtuva?
Yksiselitteisesti KYLLÄ.

Kannabispsykoosi, joka on kroonisoitunut.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kannattaa tutustua Britannian terveysviraston vastineeseen:

http://www.nhs.uk/news/2016/05May/Pages ... tions.aspx

"Because of the uncertainty about how the included studies were chosen,
there is a possibility that not all the relevant research was
considered."


Pieni kohokohta mikä tarttui silmään:

"The review says that the effects of other addictive substances – alcohol, opioids, tobacco and benzodiazepines – on the development of tumours and foetal abnormalities are similar to cannabis."

, toki tämä ei ollut mitään uutta itselle. Siksipä jo alusta pitäen sitä kyselinkin edellistä linkkiä jakaessa. Sitä ei kukaan ilmeisesti halunnut lähteä kommentoimaan, vaikka hieman odotin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Nyt on Yle taas tuonut uusia mielenkiintoisia VICE-sarjan dokumentteja. Yksi niistä on tämä:
areena.yle.fi kirjoitti:Arjan Roskam kutsuu itseään kannabiksen kuninkaaksi, ja hänellä on vuosikymmenten kokemus kannabiksen kasvattamisesta ja myymisestä. VICE tapaa Arjanin Kolumbiassa, jossa kasvatetaan useita harvinaisia kannabislajeja.

OHJELMAN TIEDOT
Alkuperäisnimi Vice: Kings Of Cannabis
Tuotantoyhtiö Vice Media LLC Yhdysvallat
Kuva 16:9 HD
Ääniraidat englanti stereo
Tekstitys suomi
Otin dokumentin talteen joten se on nähtävissä allekirjoittaneelta kun privaatisti pyytää myös sen jälkeen kun ohjelma Areenasta poistuu 7 kk päästä.

En ole itse vielä ehtinyt katsomaan, kun vasta eilen tulivat tarjolle, joten en osaa sanoa uskaltaako sellaiset kannabis-vastaiset henkilöt katsoa, jotka kulkevat läpät silmien sivuilla ja sormet korvissa. Itse aion ennakkoluulottomasti katsoa, eihän tuo vie kuin 24 minuttia elämästä ;)
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Kun minä laitoin dokumentin tälle foorumille "Christianin lapset" niin joku kirjoitti, "että en ole katsonut, eikä ole suunnitelmissakaan", eli kannabiksen puoltajissa on havaittavissa pelkoa katsoa tosiasioita suoraan silmiin.

Esim. minä en ole kannabisvastainen, koska kannabiksesta voi olla hyötyä lääketieteellisessä tarkoituksessa, mutta vastustan sitä, että sitä käytetään hupi ja viihdekäyttöön, koska seuraukset on havaittavissa.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

mutta vastustan sitä, että sitä käytetään hupi ja viihdekäyttöön, koska seuraukset on havaittavissa.
Minä vastustan hupi ja viihdekäytössä monia muitakin aineita, mukaanlukien alkoholi ja tupakka, koska seuraukset on havaittavissa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kun minä laitoin dokumentin tälle foorumille "Christianin lapset" niin joku kirjoitti, "että en ole katsonut, eikä ole suunnitelmissakaan", eli kannabiksen puoltajissa on havaittavissa pelkoa katsoa tosiasioita suoraan silmiin.
Asian esittäjä vastatkoon itse, mutta kysyn : mitä tosiasioita ko dokumentista tuli esille?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Veli-Hopea kirjoitti:
Kun minä laitoin dokumentin tälle foorumille "Christianin lapset" niin joku kirjoitti, "että en ole katsonut, eikä ole suunnitelmissakaan", eli kannabiksen puoltajissa on havaittavissa pelkoa katsoa tosiasioita suoraan silmiin.
Asian esittäjä vastatkoon itse, mutta kysyn : mitä tosiasioita ko dokumentista tuli esille?
Kannabiksen puolustajille ja myös käyttäjille (mutta sinähän omien sanojesi mukaan et ole käyttäjä,) on ominaista, että he eivät edes huomaa mitään outoa kavereissa jotka käyttävät kannabista.
Kehoitan sinuakin katsomaan ko. dokumentti uudestaan, ja arvioimaan niitä kysymyksiä, mitä "lapset tekivät isilleen ja äideilleen, ja arvio myöskin isien ja äitien vastaukset.

Samalla voit arvioida, onko Christianin kaupunginosa tullut onnellisuuden tyyssijaksi, eli "paratiisiksi", niinkuin kannabiksenkäyttäjien tavoite oli jo kymmeniä vuosia sitten, kun muuttivat sinne.
Arvioi myöskin, miksi siellä ei saa valokuvata sitä "onnellista tilaa", eli slummiutunutta aluetta, vaan valokuvaus on kielletty.

Tietysti vastauksesi voi olla, että "pääasia onkin, että nämä kaverit ITSE OVAT ONNELLISIA, ( niinhän läheisenikin on hyvin onnellinen) ja sen jälkeen voit sanoa esim. lapsien onnellisuus ei ole niinkään tärkeää, koska lapset voivat sen rakentaa itse itselleen.
Pääasia on, että Christianin isät jä äidit ovat itse saaneet olla onnensa seppiä, viis lapsista."

Eli dokumentin viesti oli mm., että "miksi vanhemmat eivät pitäneet huolta lapsistaan, vaan jättivät ne aina oman onnensa nojaan, kun lähtivät juhlimaan yöksi pois lapsiensa luota, lapset jäi yksin.

Jos maailmaa rakennettaisiin sillä tyylillä, kun kannabiksen käyttäjät sitä rakentavat, niin todellakin olisimme alle kahdessakymmenessävuodessa AVUSTETTAVASSA TILASSA.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kannabiksen puolustajille ja myös käyttäjille (mutta sinähän omien sanojesi mukaan et ole käyttäjä,) on ominaista, että he eivät edes huomaa mitään outoa kavereissa jotka käyttävät kannabista.
En käytä en, enkä myöskään ole viimeisen ~20 vuoden aikana nähnyt mitään outoa satunnaisilla viihdekäyttäjillä.
Kehoitan sinuakin katsomaan ko. dokumentti uudestaan, ja arvioimaan niitä kysymyksiä,
Olisi jo varmaan viides kerta.
Samalla voit arvioida, onko Christianin kaupunginosa tullut onnellisuuden tyyssijaksi, eli "paratiisiksi", niinkuin kannabiksenkäyttäjien tavoite oli jo kymmeniä vuosia sitten, kun muuttivat sinne.
Mielellään puhuisin satunnaisista viihdekäyttäjistä enkä ihmisistä joiden tulevaisuuden kuva on jo alkujaan floppi, mitään onnellisuuden tyyssijaa tai paratiiseja kun siitä ei millään voi tulla kun siellä ei raha pyöri, eikä se olisi tullut siksi rahallakaan.
Tietysti vastauksesi voi olla, että "pääasia onkin, että nämä kaverit ITSE OVAT ONNELLISIA

Onneksi saan valita itse sanani etteivät muut laita niitä suuhuni, mutta jos ovat elämäänsä tyytyväisiä, mitä me olemme tuomitsemaan?

vanhemmat eivät pitäneet huolta lapsistaan, vaan jättivät ne aina oman onnensa nojaan, kun lähtivät juhlimaan yöksi pois lapsiensa luota, lapset jäi yksin.

Jos maailmaa rakennettaisiin sillä tyylillä,
Eipä täällä kukaan halua tuollaista rakentaa, ei edes alkoholin voimin vaikka sitäkin tapahtuu.

Haluaisin luottaa siihen että niin alkoholin,kannabiksen kuin muidenkin asioiden suhteen ollaan vastuuntuntoisia ja laitetaan lasten hyvinvointi etusijalle.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Occamin partaveitsi kirjoitti:Kun minä laitoin dokumentin tälle foorumille "Christianin lapset" niin joku kirjoitti, "että en ole katsonut, eikä ole suunnitelmissakaan", eli kannabiksen puoltajissa on havaittavissa pelkoa katsoa tosiasioita suoraan silmiin.
Nyt taas tapasi mukaan oiot mutkia suoriksi. Tuo joku olin ja olen edelleen minä ja syy katsomattomuuteen on ja on edelleen se, että tuontyyppinen dokkari ei ole sellainen, josta katselen tosiasioita suoraan silmiin. Minä en pelkää enkä puolla kannabista, mutta sen sijaan puollan tosiasioihin perustuvia väitteitä ja pidän asiattaomina sellaisten uhkakuvien julkkista maalailua, jotka pohjaavat pelkästään henkilökohtaisiin mielipiteisiin.
...vastustan sitä, että sitä käytetään hupi ja viihdekäyttöön, koska seuraukset on havaittavissa.
Aikuisten viihdekäytön automaattiseuraus ei kuitenkaan ole tuho, keskenkasvuisten ei sitten tulisi käyttää mitään alan tuotteita
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 28.05.2016 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kuulema huumeet kuten kannabiskin vahvistavat niitä tunnetiloja, jotka ovat vallalla kun huume otetaan.

Jos on valmiiksi iloinen niin iloisuus vahvistuu onnellisuudeksi ja hymy vääntyy korvasta korvaan.

Jos on valmiiksi masentunut ja onneton, niin nämä tunteet vahvistuvat ja tulee entistäkin onnettomammaksi. Kunnes roikkuu hirressä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Panacod on kiellettävä. Kyllä. Jo yksi kerta voi tehdä riippuvaiseksi. Ja lääke on ihan laillisesti myynnissä. Sitä paitsi, mukana oleva parasetamoli on todella vaarallinen jos sitä ottaa liikaa. Siksi jutussa mainitaan erotteluprosessi, jossa parasetamoli erotellaan pois ja jäljelle jää vain kodeiini.

Ajatella että tällaisia saa myydä ihan laillisesti! Kannabis olisi turvallisempi vaihtoehto ja tehoaisi luultavasti paremmin kipuihin, mutta menepä pyytämään sitä lääkäriltä, niin sinua katsotaan kuin narkkaria. Mutta pyydäpä Panacodia (tuotenimi, tätä parasetamoli–kodeiini-yhdistelmävalmistetta myydään usealla eri nimellä) niin lääkäri kysyy kuinka paljon kirjoitetaan?
iltalehti.fi kirjoitti:Työpaikalla kähveltämäni ampullit polttivat taskussa. Vaikka olin varttia aiemmin vetänyt huumaavaa lääkettä vessassa suoraan suoneen, kroppa huusi, että oli saatava lisää.

Järki sanoi, että näin ei voinut jatkua. Silti en uskaltanut tunnustaa tosiasiaa. Kielsin kaiken ja kaipasin vain tuota hyvää ja leijuvaa oloa.
Yksi kerta riitti: Sanna jäi koukkuun yleiseen kipulääkkeeseen
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Verilettu kirjoitti:Panacod on kiellettävä. Kyllä. Jo yksi kerta voi tehdä riippuvaiseksi. Ja lääke on ihan laillisesti myynnissä. Sitä paitsi, mukana oleva parasetamoli on todella vaarallinen jos sitä ottaa liikaa. Siksi jutussa mainitaan erotteluprosessi, jossa parasetamoli erotellaan pois ja jäljelle jää vain kodeiini.

Ajatella että tällaisia saa myydä ihan laillisesti! Kannabis olisi turvallisempi vaihtoehto ja tehoaisi luultavasti paremmin kipuihin, mutta menepä pyytämään sitä lääkäriltä, niin sinua katsotaan kuin narkkaria. Mutta pyydäpä Panacodia (tuotenimi, tätä parasetamoli–kodeiini-yhdistelmävalmistetta myydään usealla eri nimellä) niin lääkäri kysyy kuinka paljon kirjoitetaan.[/url]
Onhan se vallan kamalaa, että lääkärit lukevat liikaa kannabiksesta tehtyjä tutkimuksia ja siksi sinun ikäiselle miehelle varovat kirjoittamasta kannabisreseptiä, jos olisikin kysymys terminaalihoidosta, niin todennäköisesti silloin kirjoittaisivat .

Tässä tämä Austraalian tutkimus lyhykäisyydessään suoraan kopiotuna, koska linkittäminen tällä minun vanhalla tietokoneellani näköjään ei onnistunut.
Tony voi linkittää tämän jos haluaa ja poistaa kopioinnin.

Tämän kaltaisia tutkimuksia lääkärit ovat lukeneet...ovatkohan lukeneet liikaa ?

"Tuoreen tutkimuksen mukaan kannabiksen käyttö aiheuttaa DNA-vaurioita, jotka periytyvät jälkipolville.
Australialaisyliopisto julkaisi tiistaina verkkosivuillaan tutkimuksen, jonka mukaan kannabiksen käyttö voi aiheuttaa ihmisen DNA:ssa mutaatioita, jotka altistavat hänet vakaville sairauksille. University of Western Australian tutkimuksen mukaan kyseiset mutaatiot voivat myös periytyä kannabista käyttäneiden jälkeläisille.
- Saimme selville tutkimuksessamme, että syövät ja muut sairaudet johtuivat luultavasti solumutaatioista, jotka olivat tulleet kannabiksen ja ihmisen DNA-molekyylien kemiallisen vuorovaikutuksen seurauksena, apulaisprofessori Stuart Reece kertoo.
- Koska kannabiksen käyttö on yleistynyt ympäri maailmaa, on tämä kasvava huolen aihe.
Mutaatioita piilevänä
Tutkijat kertovat, etteivät ihmiset aina tiedä DNA-molekyyliensä mutaatioista, koska he voivat kokea itsensä terveiksi. Tämä johtuu siitä, että DNA-vauriot ovat näkymättömiä. Silti tuo vaurioitunut DNA voi periytyä jälkeläisille ja aiheuttaa sairauksia useille tuleville sukupolville. Mutaatioiden periytymiseen riittää, jos vain toisen vanhemman DNA-molekyyleissä on mutaatioita.
- Hälyttävin merkki on se, että vanhemmat eivät ymmärrä kantavansa näitä piileviä mutaatioita, jotka voivat vaikuttaa myöhempiin sukupolviin, Reece sanoo.

- Vaikka äiti ei olisi koskaan käyttänyt kannabista elämänsä aikana, isän spermassa kulkevat mutaatiot voivat aiheuttaa vakavia ja tappavia sairauksia heidän lapsilleen.
Seurauksena voi olla, etteivät lasten raajat tai tärkeimmät elimet pääse kehittymään kunnolla. Tutkijat perustavat väitteensä laajaan kirjallisuuteen ja tutkimusmateriaaliin pohjautuvaan analyysiin.
Tutkimus on julkaistu Mutation Research – Fundamental and Molecular Mechanisms of Mutagenesis -lehdessä. Kilroyn mukaan University of Western Australia on yksi Australian arvostetuimpia ja korkeatasoisimpia yliopistoja.
Aiemmista tutkimuksista on kuitenkin selvinnyt, että kannabis voi auttaa useiden sairauksien hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Business Insider kokosi yhteen tutkimuksia, joiden mukaan kannabiksesta voi olla apua esimerkiksi glaukooman ennaltaehkäisyssä ja hoidossa, se voi ennaltaehkäistä epilepsiakohtauksia ja se saattaa estää ainakin rintasyöpää leviämästä."

Sinun pitää sanoa lääkärillesi, että lukisivat vähemmän lääketieteellisiä tutkimuksia ja kuuntelisivat enemmän potilaan toivomuksia.
Vinkkinä voin myös sanoa, että etsi sellainen lääkäri joka on itse pössyttelijä (niitä tietoni mukaan on ) niin kyllä onnistuu receptin saaminen.
Viimeksi muokannut Occamin partaveitsi, 29.05.2016 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Et ole edelleenkään ottanu minkäänlaista kantaa siihen mitkä muut arkipäiväisessä käytössä olevat aineet,asiat ja kulutustuotteet aiheuttavat mahdollisesti samaa kuin tämä australian tutkimus väittää.

Et ole ottanut kantaa aiheuttaako kannabis muihin aineisiin, asioihin tai kulutustuotteisin verrattuna enemmän tai vähemmän australian tutkimuksen kaltaisia asioita .

Haluatko vältellä aihetta, että sinunkin kämpästäsi löytyy mahdollisesti aineita ja asioita jotka tekevät samaa kuin kannabiksen väitetään tekevän ?

Onko sinulla mitään hajua missä maailmassa tässä eletään ja mitkä asiat mahdollisesti dna-vaurioita aiheuttaa?
etsi sellainen lääkäri joka on itse pössyttelijä (niitä tietoni mukaan on ) niin kyllä onnistuu receptin saaminen.
Se miten pössyttelijöistä puhut käy jo vähän ristiriitaiseksi että samaan aikaan kukaan kykenesi olemaan lääkäri, niidenhän täytyisi olla ihan pihalla, muiden jo silmin havaitsevan kannabiksen haitalliset vaikutukset, jos nyt eivät ole ihan avustettavassa tilassa.

Lisäksi taisit skipata tuon brittivastineen australian tutkimuksesta 1000-0



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9309320

Tässä vielä niille lukemista jotka elävät täällä aikuisten oikeassa maailmassa :

http://cerrawater.com/water-library/how ... fects-dna/

Ja tässä jatkoa
https://www.addiction.com/7155/four-things-damage-dna/


En edes aloita venhäjauhoista, enkä vedä tähän aiheeseen yhtään aineita jotka ovat teollisuudessa/tuotannossa ihmisten käytössä päivittäin.

Sen verran mulkero olen että:

http://healthland.time.com/2013/03/29/c ... g-our-dna/
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Occamin partaveitsi kirjoitti:Tässä tämä Austraalian tutkimus lyhykäisyydessään...
Ja vielä lyhykäisemmin:
...kannabiksen käyttö aiheuttaa DNA-vaurioita...
Eli noinko vaiko sittenkinkö näinkö:
...kannabiksen käyttö voi aiheuttaa ihmisen DNA:ssa mutaatioita...
Jos ottaisin haudanvakavasti tämän elinkaareni aikana eteen osuneet tutkimukset yleisesti käytössä olleista puhdistus-, lääke-, nautinto-, ruoka- ja muista aineista, joiden käyttö voi aiheuttaa eritasoisia terveysongelmia, niin tislattu vesi olisi minulle lienee ainoa elin- ja muu käyttötarvike, etenkin kun kykenen kotioloissa mittaamaan sen sähkönjohtavuuden. Eli siis, ettei mulle myytäisi esimerkiksi autotarvikeliikkeessä mitä tahansa litkua kun haluan täysin sivuvaikutuksetonta kamaa. (Olen toki kuullut, että tislattu vesi olisi haitaksi hampaille, hammaslääkärini ei kuitenkaan tuollaisesta mitään tiennyt.)

Se, että jollain kamalla on samanaikaisesti sekä positiivisiksi että negatiiviseksi luokiteltuja vaikutuksia eri olosuhteissa, ei mielestäni ole oikeutus repiä perusteettomia väitteitä nk. "paikallisiin tarpeisiin".
Vastaa Viestiin