Pietarista kerrotaan että jopa hänen varjonsa saattoi monia parantumiseen ( Apt.5:15 ) ja Jeesuksesta kuulleet ja häneen uskovat saattoivat tulla terveiksi koskettamalla häntä ( Mark.6:56 ) vaatteesta, Jeesus paransi nämä Voimalla joka hänellä oli näiden osoittaman uskon seurauksena osoittaen teoillaan Jumalan rakkauden ja osan sairaista Jeesus nähtävästi paransi jopa ilman näiden osoittamaa (Luuk.17:11-19) kiinnittymistä uskoon josta Jeesus mainitsi "terveeksi tekevänä" ( Mark.5:24-34) .Ariadna kirj: Siveellisyys uskonnollisessa yhteydessä tarkoitti silloin puhdasta palvontaa ja epäjumalille uhrattu saastutti tuon puhtauden, ja tätä taikauskoa vastaan Paavali kävi taistoa juutalaiskristittyjen keskuudessa joskin heikoin tuloksin.
(Vaikka, kyllä tuo Apos.t.kertoo todella jotain muuta taikauskon karkottamisesta.19:12 Jopa pääliinoja ja muita Paavalin käyttämiä vaatekappaleita vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat ja pahat henget lähtivät pois. Alkukielellä jopa alusliinatkin (nyk.alushousut) katosivat ja paransivat.)
Jumala paransi Voimallaan Apostolien kautta niitä jotka uskoivat, kyseessä ei ole jokin taikausko, kertoohan sama Apt.19 luku että monet polttivat taikakirjansa, he kun eivät enää tarvinneet niitä...
Onkin kiintoisa huomio että myöhemmin katolisen kirkon piirissä ja sen hyväksymänä tuli kristillisyyteen tavaksi kerätä reliikkejä eli "pyhäinjäännöksiä" ja monet alkoivat uskoa näiden ihmeitä tekevään voimaan, tämä on taikauskoa jos mikä vaan voihan sekin joskus toimia terveeksi tekevänä muttei palastavana, fyysisesti terveeksi tuleminen itsessään kun ei vielä ole merkki taikka tae pelastuksesta kuten "10 spitaalisen" tapaus osoittaa (Luuk.17:11-19.