Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lottopallo kirjoitti:Kyllä minullekin jonkinlainen säälintunne tuli tuota nuorehkoa miestä kohtaan.
Oli tunne sitten sääliä tai myötähäpeää, niin todellisuus kilpistyy siihen, että jt-porukka tuntee ylemmyyttä tasan niin kauan kunnes vastaan tulee entinen jt, jonka jälkeen nykyinen jt on täysin altavastaaja (jos yleensäkään vastaa jakeen 1. Pietarin kirje 3:15 ohjeen mukaisesti). Ellei kaupan olisi nk. Ainoa Oikea Totuus, joka kestää koettelun, niin asia menisi normaalin mainonnan ja markkinoinnin mukaisella vakavuudella.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Lottopallo kirjoitti:
Verilettu kirjoitti:
Lottopallo kirjoitti:Samalla paikalla aina samassa bussivuorossa istui joku veli, joka luki vartiotornia todella keskittyneesti. Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Aina kun näitä näkee, niin lähinnä tunnen sääliä heitä kohtaan. Voi voi.
Kyllä minullekin jonkinlainen säälintunne tuli tuota nuorehkoa miestä kohtaan.

Minä olin kerran matkustamassa junalla ja siinä istuessa huomasin kuinka mormoonipojat istuivat vastakkaisella puolella penkkejä vaunun toisella laidalla.

He lukivat kumpikin raamattuaan niin, että se oli siten aseteltu syliin että minä näin mikä kirja se on.

En tietenkään puhunut heille mitään vaan tuijottelin heidän touhujaan.(vaikkei sais tuijottaa,epäkohteliasta)
Mutta arvelen että sitä he juuri halusivat - että heitä tuijotettaisiin. Sen huomasi teatteriksi ja näyttelemiseksi, halusivat varmaan todistaa siten jehovantodistajien tapaan.

Mutta mikä puree ämöriikoissa, ei pure välttämättä suomessa - näin arvelisin. Ainakaan se ei purrut minuun ja näin sen läpi, kuten varmaan monet muutkin kanssamatkustajat jotka näkivät tilanteen.

Jehovantodistajien vastaava käytös (kuin mormoonienkin) lähinnä karkoittaa luotaan, kuin herättää kiinnostusta. Ihmisethän aina pyrkivät kaartamaan mahdollisimman kaukaa, jos joku idiootti seisoo jokin esite tai lehti kädessään vaikkapa asematunnelissa.

Ei se herätä kiinnostusta kenessäkään, vaan lähinnä suurta vaivautuneisuutta.

Itse koitin aina Helsingin asematunneleissa katsella jo kauempaa, ettei kukaan tule tyrkyttämään mitään totuuksiaan ja kaarsiin kaukaa sellaiset. Toisinaan onnistuin ja toisinaan kävelin rysään.
Mutta jos kävelee rysään, voi kääntyä yhtäkkiä takaisinpäin ja mennä jotain muuta reittiä, ei siinä sen kummempaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mä hain jokin aika sitten lehdet asematunnelin kärrynvartiojoilta ja lueskelin niitä sitten metrossa asiaa sen kummemmin ajattelematta. Sitten kuitenkin aloin ajattelemaan asiaa, kun huomasin lähellä istuvien vaivaantuneet katseet ja hymähtelyn. Ne varmaan luuli, että olen joku saakelin hihhuli. Väärä luulo. Hihhulina ollessani en olisi koskaan kehdannut lukea vartsikkaa metrossa muitten nähden.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Heh heh, meni ihmisiltä ihan väärinpäin arvailu. Mutta voiko syyttää. En kyllä edelleenkään kykenisi, edes huumorimielessä lueskella jotain rahalahkon lehdistä metrossa. Jos nyt sitten näin teen, niin jokin on pielessä kyllä silloin :)
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Tuosta bussissalukijasta oikein paistoi sellainen katsokaa kaikki, minä olen jehovan todistaja -asenne. Tuollaiset yltiöhengellismieliset ovat ylivoimaisesti tylsimpiä ihmisiä joita olen koskaan tavannut.

Muutaman kerran yläasteikäisenä olin vanhempieni pakottamana kentällä vastaavanlaisen höyrypään kanssa, jolla oli tapana heilutella torneja vastaantulijoille ja pitää niitä kokoajan esillä. Nuo kenttätunnit olivat varsin hirveitä. Toivoin ja rukoilin mielessäni, ettei kukaan koulukaveri tai vastaava näkisi.
Höh

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Höh »

En tiedä onko tämä bongausta mutta tiedän erään jt:n joka lainaa kirjastosta muiden kuin Vartiotornin kustantamia kirjoja. Onko sellainen muuten luvallista? Saako jt:t lukea muuta kuin "omia" julkaisujaan?
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Höh kirjoitti:En tiedä onko tämä bongausta mutta tiedän erään jt:n joka lainaa kirjastosta muiden kuin Vartiotornin kustantamia kirjoja. Onko sellainen muuten luvallista? Saako jt:t lukea muuta kuin "omia" julkaisujaan?

Saa lukea tietyin rajoituksin tietenkin.
Muitten uskontojen julkaisuja ei saisi mielellään lukea. Poliittinen kirjallisuus on samaa sarjaa. Luopiokirjallisuus on tietenkin kokonaan kielletty. Proosaa voi lukea, kunhan ei ole liian väkivaltaista, taikka eroottista.
Koulukirjoja voi lukea. Sanomalehtiä voi lukea.

Kysymyksesi on aika moniselitteinen ja laaja. Vaikea vastata selkeästi ja yksiselitteisesti, koska jokainen lopulta päättää itse, mitä lukee (salaa taikka julkisesti). Luopiokirjallisuus kielletään suoraan ja ehdottomasti. Toisaalta luopiokirjallisuutta on vaikea määrittää ja rajata. Esimerkiksi vt-seuran oma vanhempi kirjallisuus voidaan lukea luopiokirjallisuudeksi, jos siitä on lainauksia väärällä palstalla.
Let me go Master I hate you so
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta minulle sanottiin kerran Jehovan todistajan toimesta seuraava argumentti: "Koska Raamatun mukainen moraali johtaa väistämättä hyvään, ja Jehovan todistajat noudattavat tätä moraalia, niin Jehovan todistajat ovat väistämättä hyviä moraaliltaan. Heidän keskuudessaan ei esimerkiksi tapahdu raiskauksia".

Sitten kun vastasin, että tiedän useita eri uutisia, joissa Jehovan todistaja on tuomittu raiskauksesta tai lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin alkoi naurettava "mistä tiedät, että ne syytökset ovat edes totta" -kitinä, ja aina niin klassinen; "on odotettavaa, että Panettelija pyrkii vääristämään ja valehtelemaan Jehovan todistajista kaikkea mitä oikeasti ei ole tapahtunut, ja joskus hän onnistuu vakuuttamaan maailmalliset tuomioistuimet" -napina.

Ja tämä keskusteluhan käytiin sen jälkeen, kun olimme keskustelleet katolisen kirkon ja lestadiolaisten pedofiliaskandaaleista :D. Ironiaa kerrakseen.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

mistä tiedät, että ne syytökset ovat edes totta" -kitinä, ja aina niin klassinen; "on odotettavaa, että Panettelija pyrkii vääristämään ja valehtelemaan Jehovan todistajista kaikkea mitä oikeasti ei ole tapahtunut, ja joskus hän onnistuu vakuuttamaan maailmalliset tuomioistuimet" -napina.
Niin keskustele siinä nyt ihmisten kanssa jotka eivät tiedä mitään eivätkä aiokaan tietää. Yhtä tyhjän päälle. Tietämättömyys, ylimielisyys ja tyhmyys samassa paketissa..

Tää on lopputulos kun elää rinnakkaistodellisuudessa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Masterpiece kirjoitti:Ja tämä keskusteluhan käytiin sen jälkeen, kun olimme keskustelleet katolisen kirkon ja lestadiolaisten pedofiliaskandaaleista :D. Ironiaa kerrakseen.
Pääsin kerran vierestä katselemaan, kun Jt-keskustelija veti netin keskustelussa saman kortin esille. Vain vähän ajan päästä tästä oli kyllä innokkaana kommentoimassa kun katolisesta kirkosta tuli ilmi samanlainen uutinen.

Jt-uutista koskien argumentti oli, että näihin ei voi koskaan antaa mitään kommenttia, koska ei voi tietää mitä oikeasti on tapahtunut. Katolista kirkkoa koskien heiluteltiin välittömästi voiton lippua tyyliin että näin siinä käy kun ei ole Jumalan siunausta.

Ei noissa voi kuin olla että

Kuva
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kulkuri

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Pari viimeistä bongausta kun lähestyivät tyrkyttäen... ja huomasin että kieltävät oman kenttätyöraporttinsa. Kun viimeksi kysyin että milloin siitä on luovuttu, ei vastausta.

Sanoin että seurassa on karrieerin tehneet lahkotoverinne, jotka ovat vailla mitään koulutuspohjaa. tähän sain epämääräistä kieltävää suhtautumista ja huomautukseeni että teillähän painostetaan olemaan opiskelematta kysymys että miksi niin olisi, ja taas vastahuomautukseen että sekin muuttuu kuten teillä kaikki, mutta usein koska maailmanloppu on niin pian että opiskelu on tarpeetona, johon ei vain silmät, vaan koko pää kääntyi kääntyi kohti omia varpaita.

olinhan jo sanonut että seura esittelee itsensä julkaisuissanne, vaikkei koulutuksessa ole esiteltävää kun se puuttuu, mutta se tiedetään.

Kun he havaitsivat että heidän asioistaan ollaan perilläkin, tuli tunne että he myös kuuntelivat kiinnostuneina esim. Australian pedofiiliasiaa. Näille tuli kiire sanoen mennessään että et itse vastannut kun kysyimme että oletko sitten luterilainen. Aiemmalla kaksikolla rupesi puhe suuntautumaan lehtitelinepäivystykseen tulleelle uudelle kaksikolle
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Jehovan todistaja veli bongasi minut bussissa ja tervehti oma-aloitteisesti. Taputin häntä veljellisesti olkapäälle, lol. Onneksi erotettuja/eronneita ei koske tervehtimiskielto, eikä kaikki jt:t tuota näemmä noudata.
Kulkuri

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Karttamisesta oli myös puhe.
Todistaja aloitti tähän tapaan että entä jos tuntemasi henkilö olisi tehnyt murhan... (mukaansatempaavuutta lisääväksi tarkoitettu tauko) jolloin heti sanoin että nämä kartetut eivät ole tehneet mitään murhaa, vaan saaneet silmänsä auki ja havainneet että vartiotorni valehtelee heille.
Kynsilakka
Viestit: 107
Liittynyt: 21.01.2010 17:24

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kynsilakka »

Eilen paikallisessa isossa tavaratalossa, istui veli vanhin penkillä ja luki lehteä. Vartiotornia. Kävelin lähemmäksi ja todellakin hänellä oli ylivetokynä ja viivasi siinä samalla kauppareissun lomassa lehtensä. Jotenkin hämmentävä tilanne, etten mennyt sitten edes juttelemaan.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eilen aamusta ennen yhdeksää Tampereen rautatieasemalla vaki kärryilypaikassa kaksi lehdenjakajaa. Tosin puhuivat keskenään ja toinen selin ohikulkeviin. Pelkäsi kai että tulee joku joka vie hänen taivaspaikkansa :mrgreen:
Vastaa Viestiin