Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Filippos »

No nyt tuli vahvaa käännytysruokaa ajallaan. :D
Hamartolos
Viestit: 60
Liittynyt: 17.05.2014 19:06

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Hamartolos »

Tässä kesän aikaiset bongaukseni pääkaupunkiseudulla:

Kulkiessani kotoa töihin ja töistä kotiin näin monta kertaa kärryjä Espoon keskuksen Espoontorin ja aseman välisellä sillalla sekä Leppävaaran aseman ja Sellon välisessä maanalaisessa katakombissa. Kävin muutaman kerran jututtamassa Espoon keskuksen kärryilijöitä ja näinpä siellä kerran tuttujakin kärryilemässä, jotka moikkasivat minua (en ole siis todistajien karttama, höhö). Lisäksi käydessäni Puotilassa näin kärryt metroaseman liepeillä.

Puolarniityntien valtakunnansali oli myös ensimmäinen sali, jonka seinällä näin tämän uuden sinisen JW.ORG-kyltin. Milloin Suomen evankelis-luterilainenkin kirkko lyö omien kirkkojensa seiniin EVL.FI-kyltit?
Olen Hamartolos, ulkopuolinen tarkkailija; en kuulu enkä ole koskaan kuulunutkaan Jehovan todistajiin.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Multa muuten ennen kastetta jäi tekemättä niin katumus, kääntymys kuin vihkiytyminenkin. Voisikohan mun kasteen mitätöidä?

Täytyypä kysäistä seuraavalla bongauskerralla.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

rippeli kirjoitti:Tuosta "Ei me karteta, ei vaan jutella eikä olla tekemisissä sellaisten kanssa", taitaa olla ohjeistettu mielipide. Itsekin olen kuullut tuon saman toteamuksen monta kertaa eri todistajien suusta, ikähaitari 14-60v. Tavoitteena on tietenkin lieventää ikävältä kuulostavaa karttamis-sanaa, vaikka eihän se totuutta miksikään muuta.
Olen tainnut hieman naiivisti ajatella, että valehtelu on herrojen JT-johtajien etuoikeus ja rivijäsenet karttavat tai siis välttävät ainakin suoraa valehtelua. Täytyy näköjään tarkistaa kantaa tuon asian suhteen.

Karttaminen on Jehovan todistajien järjestön itsensä käyttämä termi ja tarkoittaa juuri sitä, että entisiin jäseniin täytyy panna välit poikki. Uskomatonta, että kukaan JT voi hyvällä omallatunnolla väittää, ettei karttamista olisi. Raamatulla valmennettu omatunto voi tietysti sallia kaikenlaista.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kyllä se vaan niin on, että koira koiran tuntee. 2014-10-30 Portugalin Tavirassa oli jt-aktiviteetti huipussaan. Kävelimme kaupungilla ja osuimme lyhyeen umpikujaan, jossa ei ollut minkäänlaista asunnon ulko-ovea. Käännyimme takaisin ja meitä tervehti umpikujaa haahuillut jt-sisarpari. Yliampuva vaatetus, kenttälaukku ja päämäärätön vetelehtimen kertoi kaiken. Varmemmaksi vakuudeksi huomasin yksityiskohdan, jonka käyttötarkoitusta en tunnista. Kun olimme kolunneet Taviraa tarpeeksi asettauduimme ansaitulle nestetankkaukselle ja jt-velipari ohitti meidät totutulla alennetulla etenemisnopeudella. Lämpöä +27 ja pojilla sprigi skragaa myöten, kenttälaukun lisäksi toisella kädessä sama yksityiskohta, jonka käyttötarkoitus on mulle arvoitus. Molemmilla iskujoukoilla oli toisella kädessä samanlainen noin 70x210 mm kokoinen nippu paperiarkkeja (tjsp), joiden lyhyen sivun yläreunassa oli värillinen osuus, saattoi olla traku?

Kolusimme Portugalia, moottoriteitä "karttaen", yli 2000 km ja ainoastaan yksi JW.ORG-sali osui näkökenttään.

+k
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Vähän vanha juttu, mutta kerrotaan.

Kuljin joitakin vuosia sitten töihin bussilla. Oli vuoron ensimmäisiä seutulinjoja ja oli aikainen aamu. Samalla paikalla aina samassa bussivuorossa istui joku veli, joka luki vartiotornia todella keskittyneesti. Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.

Katsoin kerran mikä kirjoitus oli menossa.

Ammentakaa herkeämättä täsmällistä tietoa tai jotain tuonne päin.

Tuo aamuinen torninlukija vaikutti koko olemukseltaan todella hurahtaneelta tapaukselta. Tietoa hän kyllä kovasti ammensikin. Täsmällistä ei niinkään.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lottopallo kirjoitti:Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Helvetin fiksu jt, kenttätunnit juoksi duunimatkalla ilman vastaansanojia.
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Markku Meilo kirjoitti:
Lottopallo kirjoitti:Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Helvetin fiksu jt, kenttätunnit juoksi duunimatkalla ilman vastaansanojia.
Tuo täsmällisen tiedon bussissa ammentaja luki vartiotornia lumoutuneena kuin pikkupoika aarrekarttaa. Eikai pelkän tornilogon vilauttelu ihan kentästä mene.

Itse otin lehdet esille vasta salilla. Pyrin siis päinvastoin pitämään ne piilossa. Sama kuin konventin rintamainos. Kiinnitin sen vasta jäähallin kulmilla.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lottopallo kirjoitti:Eikai pelkän tornilogon vilauttelu ihan kentästä mene.
No on se ainakin Steissillä mennyt jo vuosikausia, esimerkiksi veli R on roikottanut lehtiä rinnallaan hyvin ansiokkaasti. Joku kirjoitti kuinka oli vanhimman mukana kentällä ja kävivät autoliikkeessä puhumassa niitä näitä ja vanhimman peruste raportoinnille oli se, että automyyjä kyllä tietää heidän olevan jehovantodistajia. Niin ja puhumattakaan kynätunneista, jotka päätyvät myös vuosiraporttiin täydestä arvostaan.
Itse otin lehdet esille vasta salilla. Pyrin siis päinvastoin pitämään ne piilossa. Sama kuin konventin rintamainos. Kiinnitin sen vasta jäähallin kulmilla.
Tätä sarjaa on ollut ja on edelleen paljon.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Itse rinnastaisin tuon bussityrkkylukemisen joltain osin kärryjeppuiluun. Molemmissa ollaan hiljaa paikallaan logot esillä "mainostauluina" ja odotellaan että joku kysyy jotain.

Uskon että jotkut merkkaavat myös julkisilla paikoilla tyrkkyluetusta, toisten mielipiteillä ei muutu kenttäminuuteiksi vasta kun joku kysyy jotakin.

Markkinointia tyylillä tuokin. Hallintoelin kiittää ja kumartaa kun pikkuorjat mainostaa lahkopropagandaa ilmaiseksi toreilla ja bussissa. Heille se homma haisee rahalta, ainakin tarkoitus on haista. Jokainen uusi jäsen on potentiaalinen värvääjä ja lahjoittaja, jonka vuosikustannukset on kutakuin nolla.. Suorastaan nerokasta.

Kustannus nolla, potentiaalinen tulonlähde..tulee mitä tulee. Onse sitten vaikka kymppi kuussa , se on 8 miljoonalta paksu nippu kahisevaa. Sitä on hyvä investoida sitten kiinteistöihin tuottamaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:Itse rinnastaisin tuon bussityrkkylukemisen joltain osin kärryjeppuiluun. Molemmissa ollaan hiljaa paikallaan logot esillä "mainostauluina" ja odotellaan että joku kysyy jotain.
Aikoinaan minäkin olen tuolla tyylillä haalinut tunteja. Konventin väliajalla mentiin amerikkalaisittain kadulle sellaisten pahviplakaattien kanssa, toinen lappu selässä ja toinen rinnassa, siteenä sitten kunnon sinivalkoista isänmaallista paperinarua vyötärölläkin, pysyi laput paikoillaan tuulessakin.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Lottopallo kirjoitti:Samalla paikalla aina samassa bussivuorossa istui joku veli, joka luki vartiotornia todella keskittyneesti. Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Aina kun näitä näkee, niin lähinnä tunnen sääliä heitä kohtaan. Voi voi.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Verilettu kirjoitti:
Lottopallo kirjoitti:Samalla paikalla aina samassa bussivuorossa istui joku veli, joka luki vartiotornia todella keskittyneesti. Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Aina kun näitä näkee, niin lähinnä tunnen sääliä heitä kohtaan. Voi voi.
Samoin. Vainonahan varmaan säälikin otetaan. Nykyään olen itsekin oppinut tuntemaan sääliä ja olen surullinen siitä mihin kaikkeen JTt joutuvat ja mitä kaikkea joutuvat Amurican bisneksen eteen ilmaiseksi tekemään.

Kaikkea hyvää ja voimia vaan heille :/
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
artoodetoo
Viestit: 149
Liittynyt: 14.11.2012 17:04

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja artoodetoo »

Tampereella Hämeenpuistossa tuli nähtyä eräs vanhempi miesjeppula, joka seisoi paikallaan laukkuineen ja nosti kädessään olevan lehden kohti ohikulkijoita, jotta nämä kiinnostuisivat lehdistä. Melkoista kenttäilyä tuokin.
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Verilettu kirjoitti:
Lottopallo kirjoitti:Samalla paikalla aina samassa bussivuorossa istui joku veli, joka luki vartiotornia todella keskittyneesti. Lehti oli vielä sellaisessa asennossa, että kanssamatkustajat varmasti huomasivat, ettei ainakaan Mustanaamio ollut kyseessä.
Aina kun näitä näkee, niin lähinnä tunnen sääliä heitä kohtaan. Voi voi.
Kyllä minullekin jonkinlainen säälintunne tuli tuota nuorehkoa miestä kohtaan.
Vastaa Viestiin