pinnalliset vanhimpien lapset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

suikki
Viestit: 24
Liittynyt: 02.05.2007 17:19

pinnalliset vanhimpien lapset

Viesti Kirjoittaja suikki »

En osannut käyttää sitä lainaa toimintoa, Blondi kai olen... :wink:


Tota noin... tähän asiaan on niin helppo (muka?) mun kommentoida, olen juuri sellainen "lapsi". Mietin pitkään mitä laittaisin, enkä ole varma vieläkään, mutta laitan kuitenkin jotain.

Minähän olin ihan innokas sillon joskus nuorena siinä hommassa mukana, kai nyt kun tarvesuurialueella asuttiin. Mutta kun vuosia tuli, se vaan meni niin, se yksinkertasesti tuntui aivan hölmöltä koko touhu, enkä voi kyllä väittää että se olisi johtunut juuri Jumalaan uskomisen loppumisesta. Kyllä se oli se vartiotorniseura ja "ystävät" srk:ssa. (ei niitä minulla ollut sitten viimisinä kuutena vuotena yhtäkään)

Ja se miksi se kaikki loppu yhdeltä heitolta, oli se, että ei ne jutut ollu enää sitä mitä mä uskoin. Ne ei käyny mitenkään mun järkeen. Ei mitenkään.

Ja vielä... en ollut silloin alussa pinnallisuskovainen. (enkä tietenkään ota asiaa henk.koht.! :) )

Ja totta puhuttu, että se Jumala ja vtseura tulee samassa paketissa, niinhän se on opetettu pienestä pitäen.

Uskon tavallani jotenkin Jumalaan, mutta en usko että se on sellainen kuin vt-seura väittää. vai onko?

Ja vielä Johanneksen pojan toteamukselle jatkoa yhdellä kysymyksellä... :

Kun laitoit jotenkin niin että : "ne jotka on maailmasta tulleita, eivät ole mielenhallinnan avulla niitanneet yhteen Jumalaa ja vt-seuraa, heille ne ovat kaksi eri asiaa..."

Miten on minun vanhin-isäni laita? tai äitini joka oli jopa joskus tienraivaaja, maailmasta tullut kumpikin, silti he ei pidä niitä kahta asiaa erillään, ja nyt on tilanne tässä niinkuin on...

Tässä miettimistä meille kaikille...

-suikki :D
Massetar
Viestit: 454
Liittynyt: 21.05.2007 08:44

Re: pinnalliset vanhimpien lapset

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Ja vielä Johanneksen pojan toteamukselle jatkoa yhdellä kysymyksellä... :

Kun laitoit jotenkin niin että : "ne jotka on maailmasta tulleita, eivät ole mielenhallinnan avulla niitanneet yhteen Jumalaa ja vt-seuraa, heille ne ovat kaksi eri asiaa..."

Miten on minun vanhin-isäni laita? tai äitini joka oli jopa joskus tienraivaaja, maailmasta tullut kumpikin, silti he ei pidä niitä kahta asiaa erillään, ja nyt on tilanne tässä niinkuin on...

Vastaus: Olin maailmasta tullut ja Jumala oli minulle todellinen jo ennen VT seuraa. Jt aikana "niittasin" Jumalan ja järjestön toisiinsa. Myöhemmin kun vieraannuin seuran ajattelumalleista, erotin nämä kaksi käsitettä uudelleen toisistaan. Uskoisin tämän prosessin olevan helpompi maailmallisen taustan omaaville. Tunnen useita ex-Jt taustaisia, jotka eivät useiden vuosien jälkeenkään kykene näitä käsitteitä erottamaan toisistaan.
Vastaa Viestiin