h2o:n muistolle

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

h2o:n muistolle

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Niille, jotka eivät h2o:ta seuraa tiedoksi:
AchanBeroean h2o:lla kirjoitti: Suomenlinnassa 19.5.2007 pidetyssä kokoontumisessa oli läsnä parikymmentä entistä jehovaa ja mm. kaikki suomalaiset H2O-palstan tämän hetken moderaattorit AchanBeroean, Almi, Iise, Kaarmis ja Viljo. Myös savolainen edustus oli mukana.

Torninvartija, suomalaisen H2O-palstan käynnistäjä, piti pienen H2O-palstan muistopuheen, jossa hän korosti Joseph Schumpeterin ajatusta luovasta tuhosta ja uusien innovaatioiden taipumuksesta jyrätä alleen entiset suuruudet. Veljesseura-foorumi on syrjäyttänyt H2O:n, eikä kahdelle palstalle ole löydettävissä niin selvästi erilaista profiilia, että kahden erillisen palstan aktiivinen ylläpito olisi mielekästä.

Veljesseura.org-foorumin http://veljesseura.org/foorumi/ (VSF?) menestys on lyhyessä ajassa osoittanut, että sinne halutaan siirtyä ja se tulee saamaan aktiivisen kirjoittajakunnan.

Tulemme siis ajamaan tämän palstan alas palstan ulkomaisen ylläpidon kanssa tarkemmin sovittavalla tavalla.

Ehkä on hyvä, että tätä palstaa koskeva muistokirjoittelu tapahtuu voittopuolisesti Veljesseura.org-foorumissa, koska tämä palsta voi mykistyä.
Lähde

Täällä voitte jättää osanottoja, tai muuten vain kirjoittaa kommentteja asiasta. Jos tulee kysyttävää, niihin pyritään myös vastailemaan.

Virallinen asiaa käsittelevä ylläpidon tiedotus tulee todennäköisesti tämän päivän aikana.
Viimeksi muokannut Lehtiveli, 20.05.2007 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Ja tuon virallisemman avauksen jälkeen takaisin henkilökohtaiseen muisteloon:

Jo muinoin JT-aikanani, vuosia sitten, kun h2o -palsta oli vielä melko nuori, eksyin ensimmäisen kerran "luopiosivuille", ja tietenkin h2o:lle.

Lueskelin foorumia noin puolisen vuotta, jonka jälkeen kyllästyin. Olin syrjässä foorumilta, ja kaikilta luopiosivustoilta pitkähkön ajan, kunnes palasin takaisin.

h2o:lla esitetyt ajatukset jäivät ehkä mieleeni, vaikkakaan en niihin heti halunnut uskoa. Myöhemmin lueskelin myös Suomi24:ää ja englanninkielistä JWD:tä. Ihmisten kokemuksiin oli helppo samaistua, ja mm. Markku Meilon S24 kirjoitukset, joissa torpattiin JT-perusopetuksia olivat hyvin perusteltuja. Lähdeviitteinä oli yleensä Seuran omaa materiaalia.

Sattuipa joskus niin, että olin lukenut samoista aiheista Markun kirjoituksen, kuin mitä jossain kokouksessa käsiteltiin. Oli hieman häiritsevää, kun mieleen palautui ajatus: "Tämä ei voi olla totta".

Sieltä kaikki alkoi, ja tässä nyt ollaan. H2O on osa historiaa, ja osanottoni kaikille joita tuo menetys koskee enemmän kuin minua.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: h2o:n muistolle

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Vaikka kyse on suomenkielisestä H2O:sta pelkästään niin kun kansainvälinen puoli on mykistynyt aikaisemmin, se tietää että koko H2O siirtyy käytännössä historiaan.

Kansainvälinen H2O oli minulle paikka tavata exiä ennen suomenkielisiä sivustoja. Kansainvälisistä luopioista tapasin Feuerbacherit, Hauglandit ja Randy Wattersin. Norjalaisilla oli aikoinaan hurjasti toimintaa.


Jan Steinar Haugland oli aikoinaan aktiivinen ja hauska kaveri jehovalistoilla ja kun seuraavan kerran kaivoin hänen nimensä netistä pienen nettitauon jälkeen, oli hän luopioitunut. Tässä vaiheessa minulle tuli vastaan jehovana tienhaara, hylätäkö vanha sympaattinen jehovakaveri vaiko rikkoa Jehovan todistajien sääntöä karttamisesta. Rikoin sääntöä. Janin "juttu" Jehovan todistajia vastaan liittyi "Luomisen tulos" -kirjaan, josta en itsekään kovin ylpeä ollut. Muistan, että Janista esitettiin dokumentti, jossa hän kävelee Valtakunnansalille ja ovi on lukittu.
StereoX
Viestit: 143
Liittynyt: 28.04.2007 08:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Aikoinaan eksyin työkaverin kotibileistä niiden naapureiden kotibileisiin ja törmäsin tietämättäni luopioihin. Tutustuessani heihin myöhemmin järkytys oli suhteellisen suuri kun kävi ilmi että olimme kaikki entisiä todistajia.


Silloin minut istutettiin koneen ääreen ja luin ensimmäistä kertaa H2O.ta. Koska ajattelin vielä ristiriitaisesti todistajista muistan ajatelleeni, että nämä nyt on niitä saatanan vallassa olevia luopioita. Kuitenkin huomasin pian tuntevani samoja ajatuksia kun hekin. Olin aika tyrmistynyt etten ollutkaan ainoa joka ei voinut siellä hyvin.

Sitten yhtenä päivänä aloin vain kirjoittelemaan palstalla. Alussa se nostatti pintaan hirmuisen tunteiden myrskyn ja toisinaan olin jopa vihainen.

Hieno palsta se oli ja sen apu oli minulle tärkeä.
"hedelmistään puu tunnetaan"
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

H2O on ollut keskustelupaikka kaikille halukkaille ja täyttänyt tarkoituksensa. Toivon mukaan monet jeppulat ja kiinnostuneet (sekä myös jeppuloista tällä hetkellä kiinnostumattomat) ovat saaneet H2O:lta virikkeitä Seuran ns. aivopultin löysentämiseen tai parhaimmillaan irtikiskaisuun tai tarpeellisen muun infektion estämiseen.

Nyt on www.veljesseura.org :n aika jatkaa tästä eteenpäin. Aitona Suomalaisena Jehovan Todistajuutta käsittelevänä multiportaalina/yhteisönä.

Vaan miten tämä Jehovan järjestö mahtaa suhtautua tähän H2O:n alasajoon ?

Luulen että Jeppulat saattavat levittää (mistähän tiedon ovat saaneet, ai niin kyllähän ilmeisesti niitä vahvoja etuuden omaavia on jotka voivat näitä luopiosivuja katsella) keskuudessaan tietoa suomalaisen luopiosivun loppumisesta. Asia tietysti yhteisössä käännettäneen väärinpäin hengen-nostamistarkoituksessa:
- luopiot joutuivat lakkauttamaan sivunsa (kuulemma)
- luopiot joutuivat rahapulan takia lakkauttamaan sivuston (kuulemma)
- veljet olivat pistäneet virkavallan asialle ja sivu lopetettiin (kuulemma)
- luopiosivu lakkautettu, siellä oli vaan 2 aktiivista suomalaista jotka tekivät yhteistyötä kansainvälisen luopiojärjestön kanssa (kuulemma)
- luopiot joutuivat perääntymään (kuulemma)
-->epäilen että Jeppulat omissa illanistujaisissansa (johon kutsuttu sopiva lähipiiri ja tietyt ystävät) retusoivat luopiosivun päättymistä. ja lauseet kuulemma/tämä on tosi kun eräs veli kertoi että se oli kuullut... Näissä jeppula-illanistujaisissa hyvän seuran kesken ehkä jopa viini virtaa ja laulu soi ja parhaimmat luopioväitteet/oletukset/kuulemma-höpöt jatkavat eteenpäin seuraavaan illanistujaisiin sekä juorujen kera muuallekin yhteisöön.

Ei ole mahdotonta sekään, että kesän konventeissa Veke tai joku muu mainostaisi lavalta luopioiden yhteisön murtumista. Ja mainitsisi että yksi luopioyhteisö on lakkautettu.

Mutta luulen että jeppuloiden H2O:n/luopiosivun lakkauttamis -hengennostajaisissa ei mainita vilkasta uuttaa multiportaalia eli www.veljesseura.org . Ehkä pienissä sisäpiireissä varovasti kaulusta nostaen asiasta saatetaam mainita. Muutenhan muodustuisi kysymys siitä, MISTÄ OLET saanut tietää veljesseura.org:sta ? Pelon voima jyllää Seuran aivopultin asetuksien mukaisesti.

Mutta mieltäni lämmittää se, että kulttuuri-jehovat sekä liberaalisimmat jehovat (ja myös kiinnostuneet) voivat hymyillä itsekseen Jehovien väitteille/liioitteluille/kuulemma-tiedoille suomalaisen luopiosivun kaatumisesta.

Suomen Jehovan Todistajien tiedostusjohtaja olisi julkisesti tervetullut multiportaaliin kertomaan Jehovan Todistajien näkemyksiä. :twisted:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Bergerac kirjoitti: Vaan miten tämä Jehovan järjestö mahtaa suhtautua tähän H2O:n alasajoon ?
Kuvauksesi "tiedon" leviämisestä on todella osuva ja suorastaan profeetallinen. :lol:
3nity

Viesti Kirjoittaja 3nity »

StereoX kirjoitti:Hieno palsta se oli ja sen apu oli minulle tärkeä.
Itse löysin H2O:n joskus vuosituhannen taitteessa, aika lailla sen jälkeen siis kuin olin jäänyt itse jo pois. H2O oli silloin minunkin mielestäni hieno palsta ja sen apu oli myös tärkeä. Sitä kautta saattoi tutustua toisiin entisiin jehovantodistajiin ja oikeasti eheytyä siitä paremmin kuin vain ihmettelemällä. H2O oli silloin varsin erilainenkin ja nykyinen Veljesseura todella täyttää tuon aukon paremmin kuin hyvin. Onnea ja menestystä tälle palstalle. Tämä on hyvä. Hieno suoritus sivuston perustajilta.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Astrologi kirjoitti:
Bergerac kirjoitti: Vaan miten tämä Jehovan järjestö mahtaa suhtautua tähän H2O:n alasajoon ?
Kuvauksesi "tiedon" leviämisestä on todella osuva ja suorastaan profeetallinen. :lol:
Jep. Kerrankin olen Bergeracin kanssa samaa mieltä.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Veljesseura on teokraattinen mehiläinen

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

StereoX kirjoitti:Hieno palsta se oli ja sen apu oli minulle tärkeä.
Palstaa nimeltä H2O voisi hieman tarkastella kuvausten avulla. Niitähän meille on lavalta vuodesta toiseen opetettu käyttämään.

Kun hengellisesti pahoinpidelty JT-seurakunnasta ulos lennähtänyt tai lennätetty ihminen on kaatunut karun maailman asvaltille nenälleen, hänen on täytynyt mennä ensiapuun hoidattamaan haavojaan. Tuo ensiapu oli monille H2O. Jokainen tietää, ettei sairaanhoidossa pidä olla vain ensiavun varassa. Jossain vaiheessa teho-osastoltakin on pois päästävä. Veljesseura antaa nyt kaikille sitä avohoitoa, mikä on tarpeen haavojen jälkihoitoon. Aika ajoin on käytävä kontrollitarkastuksissa, ettei haavat tulehdu uudelleen.

Ehkä julistamme Veljesseuran nyt "teokraattiseksi Mehiläiseksi" lääketieteellisen esikuvansa mukaan. :lol:
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Veljesseura on teokraattinen mehiläinen

Viesti Kirjoittaja almi »

Johanneksen poika kirjoitti:ensiapu oli monille H2O
Aivan, ja minullekin H2O oli ensiapu, jossa keskustelin pahimmista ahdistuksistani. Ja vieläkin se on ollut ympäristö, jossa voin keskustella jehovan todistajiin liittyvistä aiheista tuntien samalla, että minua ymmärretään. Tunne ymmärtämisestä ei ole kovin yleinen ns. tavallisen väestön keskuudessa.

Hyvästi, H2O. Veljesseura on hyvä paikka jatkaa.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Bergerac kirjoitti:Ei ole mahdotonta sekään, että kesän konventeissa Veke tai joku muu mainostaisi lavalta luopioiden yhteisön murtumista. Ja mainitsisi että yksi luopioyhteisö on lakkautettu.
Tuohan on Vt-seuran tyylin mukaista. Kun USA:ssa hehkutettiin yhden uuden seurakunnan muodostamista, niin jätettiin kertomatta, että tuo uusi seurakunta muodostettiin kolmesta lakkautetusta seurakunnasta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Markku Meilo kirjoitti:Kun USA:ssa hehkutettiin yhden uuden seurakunnan muodostamista, niin jätettiin kertomatta, että tuo uusi seurakunta muodostettiin kolmesta lakkautetusta seurakunnasta.
Näinhän se menee. Jehovan siunaus välittyy eteenpäin, vai kuinka asiasta nyt pitikään ajatella... Jehovan todistajilla on loistava kyky kääntää asiat nurinniskoin ja saada musta näyttämään valkoiselta. Ehkä vesipostin lakkauttaminen on todistajien mielestä merkki ylikansallisen pedofiililuopiojärjestön romahtamisesta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Veljesseura on teokraattinen mehiläinen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Ehkä julistamme Veljesseuran nyt "teokraattiseksi Mehiläiseksi" lääketieteellisen esikuvansa mukaan.
Tikkurilan totuuskomissio voi sitten puolestaan julistella 'teokraattiseksi Herhiläiseksi'. Siinä olisikin esikuvaa kerrakseen, herhiläinen kun on tunnettu kokonsa sekä vaarallisuutensa puolesta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

H2O täytti tehtävänsä mainiosti ja oli allekirjoittaneellekin ensimmäinen suomenkielinen palsta jota tuli aiheen tiimoilta seurailtua ja sitten lopulta jopa vähän kommentoituakin. Teknisesti se alkoi olla jo hiukan vanhanaikainen ja myös "sijainti", hankalasti ulkoa muistettavan osoitteen takana, oli vähän kehno, joten tämä uusi kokoontumispaikka luopioseurakunnalle on ihan paikallaan.

Rakentaahaan ne jeppulatkin uusia ajanmukaisempia kokouspaikkoja, miksei siis mekin? :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin