Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Minun mielestäni liiallinen itsesensuurikaan ei ole hyvästä. Jos koko ajan miettii, miltä tämä ajatukseni, mielipiteeni tai läppäni näyttää jonkun toisenlaisen silmään, välttyy todennäköisesti tuottamasta kyseenalaista aineistoa. Mutta samalla tuppaa jäämään pois myös se skarppi ja oivaltava tarina, jonka vuoksi foorumi on ylipäätään kiinnostava.

Itsekritiikkiä on tietysti hyvä jossain määrin harjoittaa, ja kyky siihen toivottavasti kehittyy matkan varrella. Rimanalituksia kuitenkin sattuu itselle kellekin, eikä niitä mielestäni tarvitse nostaa määräänsä enempää tikun nokkaan. Ne ovat hinta, jonka mahdollisimman vapaasta keskusteluilmapiiristä joutuu maksamaan.
And Justice For All
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

sinner74 kirjoitti:Jos koko ajan miettii, miltä tämä ajatukseni, mielipiteeni tai läppäni näyttää jonkun toisenlaisen silmään, välttyy todennäköisesti tuottamasta kyseenalaista aineistoa. Mutta samalla tuppaa jäämään pois myös se skarppi ja oivaltava tarina, jonka vuoksi foorumi on ylipäätään kiinnostava.
Olet oikeassa. Jos timantista hioo kaikki särmät pois, se ei enää kimaltele niin upeasti.

Me suomalaiset olemme joskus liiankin arkoja sanomaan suoraan sen, mitä todellisuudessa ajattelemme. Mielestäni meillä on oikeus sanoa se suoraan. Toki kannattaa välttää ilkeyttä, mutta muuten sana on vapaa.

Olen puhunut, eiku kirjoittanut.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

Foorumi on ensi viikolla jossain vaiheessa telakalla. Päivitys- ja huoltohommia.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

Koska jotkut selaimet ovat varoitelleet, ettei sivusto ole suojattu, sivusto on päivitetty käyttämään https:ää.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
VierailijaH

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja VierailijaH »

Hei,

Oon jo kohta pari vuotta lueskellut näitä sivuja ja saanut paljon apua niistä. Mietin usein että missä teitä voisi tavata, koska juttua olis kyllä, mutta tapaamiset usein pääkaupunkiseudulla.
Onkohan se nyt vaan niin että pitäisi minunkin rekisteröityä tänne, että voitte vastata privaatisti :)

Olen aiemminkin kommentoinut johonkin, mutten enää muista minne, koska täällä tätä juttua riittää ja kun vierailijana on kommentoinut, niin ei ole kovin helppoa löytää jälkikäteen.
Mua vaivaa suunnattomasti tämä asia kun olis niin kiva tietää mitä siihen on vastattu, tai onko kommentti edes hyväksytty julkaistavaksi.
Siksipä laitoin nyt tämän kommentin muistiin :D
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

VierailijaH kirjoitti:Hei,

Oon jo kohta pari vuotta lueskellut näitä sivuja ja saanut paljon apua niistä. Mietin usein että missä teitä voisi tavata, koska juttua olis kyllä, mutta tapaamiset usein pääkaupunkiseudulla.
Onkohan se nyt vaan niin että pitäisi minunkin rekisteröityä tänne, että voitte vastata privaatisti :)
Rekisteröityminen kannattaa aina. Ei tarvitse odotella edes sitä, että saa viestinsä julki. :)
Olen aiemminkin kommentoinut johonkin, mutten enää muista minne, koska täällä tätä juttua riittää ja kun vierailijana on kommentoinut, niin ei ole kovin helppoa löytää jälkikäteen.
Mua vaivaa suunnattomasti tämä asia kun olis niin kiva tietää mitä siihen on vastattu, tai onko kommentti edes hyväksytty julkaistavaksi.
Joo, eipä noita oikein voi löytää, jos ei sitten muista mitä kirjoitti, eli osaa hakea tarkalla sanahaulla.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Nykynetissä ei niinkään väliä että tietää mitä mieltä on ollut, vaan pitää tietää millä sanoilla ja milloin näin on tehnyt. :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Kaarmis kirjoitti:Nykynetissä ei niinkään väliä että tietää mitä mieltä on ollut, vaan pitää tietää millä sanoilla ja milloin näin on tehnyt. :D
Niinpä. Kukin tekee tietysti niin kuin haluaa, mutta itse suosin yleiskieltä, joka ei ole niin aikaan ja paikkaan sidottu kuin esimerkiksi slangit ovat. Kysehän on lopulta vain siitä, kuinka laajalti haluaa tulla ymmärretyksi. Ikäjakaumahan on laaja.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Miksi minä olen välillä rekisteröitynyt, ja välillä en ?
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Mervi kirjoitti:Miksi minä olen välillä rekisteröitynyt, ja välillä en ?
Tieto kirjautumisesta eri sivustoille toteutuu ns. evästeiden (myös keksi, cookie) avulla, jotka ovat pieniä tiedostoja käyttämäsi selaimen yhteydessä. Jos tämä eväste jostain syystä poistetaan (selain asetettu tekemään niin, tai jostain kymmenistä muusta mahdollisista syistä), sivusto tulkitsee ettei käyttäjä enää ole kirjautunut. Monet on opetettu hysteeriaan asti välttämään evästeitä, pitävätpä jotkut tietoturvaohjelmistot evästeitä haitakkeina (että reppanat löytäisivät näyttää käyttäjälle löytäneensä jotain haitallista). Näin sitä myöden saavat käyttäjät sitten mm. kirjautua sivustoille uudestaan.

En väitä sinun toimivan näin, mutta näinkin hullusti asia joskus on.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Mervi »

En hysterisoi evästeitä, en myöskään mitään muuta. Yleensä hyväksyn ne. Käytän enimmäkseen Operaa.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Mervi kirjoitti:Miksi minä olen välillä rekisteröitynyt, ja välillä en ?
Otaksun, että tarkoitat että kirjautumisesi toisinaan häviää, mutta toisinaan säilyy? Rekisteröitymisesi häviäminen tarkoittaisi, ettet pysty kirjautumaan käyttäjätunnuksellasi "Mervi".

Kirjautumisen häviäminen johtunee palvelinohjelmistoon asetetusta Usertimeout -arvosta. Ohjelmiston asentaja tietäisi tarkan arvon.

Koska sivusto on julkinen, siihen voi kirjautua tuntematon määrä käyttäjiä. Hallitakseen kirjautuneiden käyttäjien vaatimia resursseja, palvelinohjelmistoon yleensä asetetaan rajoittimia. Yksi rajoittimista voi rajata aikaa, jonka yksittäinen ei-aktiivinen käyttäjä pysyy kirjautuneena. Arvo voisi olla 3600 - 7200 sekuntia eli 1 - 2 tuntia. Eli jos ei paina enteriä tai klikkaa pariin tuntiin, niin tapahtuu automaattinen uloskirjautuminen. Sivustolta poistuminen ei välttämättä aiheuta uloskirjautumista, mutta jos ip-osoite vaihtuu, uloskirjauminen todennäköisesti tapahtuu. Toisaalta, jos kirjoittaa pitkään tekstiä, enter tarkoittaa vain rivin vaihtoa eikä palvelimelle menevää kutsua synny, joka kutsu siis nollaa sen timeout -laskurin.

Yllättäen tapahtuva uloskirjautuminen on hämmentävä ja itse vältän sen suorittamalla kirjautumisen ja uloskirjautumisen aina itse käsin.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Täällä Veljesseurassa ei kaiketi ole ajastettu kirjatumisen kestoa, koska esim. kännykällä ja kotikoneen selaimella olen aina kirjatuneena, ellen kirjaudu itse ulos.

Istunnon hallinta hoidetaan täällä kaiketi pääosin evästeellä, eikä ip-osoitetta luonnollisestikaan käytetä tunnistautumiseen, koska usealla henkilöllä voi ajoittain olla jopa sama osoite (eri kerroilla). Jos eri osoite aiheuttaisi uloskirjautumisen, niin varsinkin kännykällä, jossa saan joka kerta eri IP:n, näin luulisi käyvän, mutta itselläni ainakaan näin ei käy koska foorumi tarkistaa selaimesta löytyvän evästeen.

Sitten kun palvelut ovat kovin tärkeitä, kuten vaikka vahvoja tunnistamisia vaativat palvelut (pankki, Kanta.fi yms.) niin palvelin todella huolehtii siitä, että yhteys aikakatkaistaan jos käyttäjän toimia ei havaita. Näihin ei koskaan pääse uudelleen sisään kirjautumatta jos selain suljetaan välissä.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

Istunto vanhenee kahdessa tunnissa, jos käyttäjä ei tee mitään. Jos täppää "Muista minut" kirjautumisen ohessa, niin istunto ei vanhene.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Tony kirjoitti:Jos täppää "Muista minut" kirjautumisen ohessa, niin istunto ei vanhene.
Kiitos Tony. Tämän olin kokonaan unohtanut, tässähän se. Kun minulla on aina tuo tapana, kaikilla muillakin foorumeilla. :thumbup:
Vastaa Viestiin