"Ystävät" ja ystävät

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Ystävät" ja ystävät

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Esivalvoja kirjoitti:Kirjallisuusveli sanoikin asian melkein paremmin kuin minä. Se nyt lienee päivänselvää, että ex-jt kristitty tuntisi kuuluvansa paremmin joukkoon, jos kyseessä olisi ex-jt kristitty palsta. Samanlaisen maailmankatsomuksen omaavat yleensä ymmärtävät paremmin toisiaan. Sellaista yhteyttä vaan kaipaa, kun olen hellareiden ja luterilaistenkin kanssa liikkunut.
Juu, totta, ja tuon kyllä ymmärrän. Lähinnä ajattelen sitä jt-ajan karsinointia, jolla ihmisiä jaetaan 'hyviksiin ja pahiksiin', toki monelle jt:lle pakkaa hyvisten piiri rajoittumaan hyvin kapeaksi. Henkilökohtaisen uskon omaavat voivat helpommin olla kuin kala vedessä.

Toinen asia on se, että ateisti ei yleensä käännytä, mutta on toki 'hankala' kriittisyydessään.
Esivalvoja kirjoitti:Ei tästä asiasta nyt härkää tarvitse tehdä, kunhan mainitsin enkä minä pahalla tarkoittanut.
Joo ja toi härkänen on sanonta, joka tulkitaan ehkä vakavammin kuin kirjoittaessani ajattelin, kunhan irtosi näppiksestä.
Esivalvoja kirjoitti:Aina voi todellakin keskustella, mutta yhteenkuuluvuuden tunne voi vaihdella. Eri elämäntilanteissa sitä kaipaa enemmän tai vähemmän.
Nimenomaan näin, ei entinen jehovantodistajuus ole automaattisesti tae yhteenkuuluvuudesta eikä tietty estekään ja väliin jää harmaan sävyjä riittämiin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin