vappu tulee

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli.

vappu tulee

Viesti Kirjoittaja rippeli. »

Itse olen ikävä kyllä töissä vappuna, mutta hyvää ja riehakasta menoa teille, jotka olette aikoneet juhlistella.

Tuli mieleeni, että miten arvon palstalaiset viettivät/viettävät salavappua jt-piireissä?

Itse hairahduin yhden kerran teinipoikana Turkuun vapun viettoon. Kupittaan puistossa oli oikea pimppinäyttely, kun humalaiset teinitytöt olivat sammahdelleet nurmikolle kesken pissaamisen. Itse löysin mukavan suomenruotsalaisen tytön, jonka kanssa menikin sitten aamuun asti.

Aamulla kun kävelin kotiin, oli erittäin vappumainen olo. Ylioppilaat lauloivat jonkin talon edessä latinaa ja linnut säestivät. Todellinen kevään juhla.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Vappumeininki

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sitä kun ei koskaan tullut hankittua minkäänlaisia lakkeja, niin eipä tuo vappu ole koskaan meikäläistä sen kummemmin liikuttanut suuntaan tai toiseen. Voidaan puhua yhdestä vapaapäivästä, jonka aatto voidaan pyhittää alkoholilla läträämiseen (kohtuudella tietenkin :wink: ) ja rentoutumiseen.

Sama meininki, olin sitten jehovantodistaja tai en. Mutta eipä tuota vappua vastaan mitään toisaalta olekaan. Kuka nyt ei yhtä ansaitsematonta rokulipäivää haluaisi :D
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Itse en ole vappua viettänyt JT-aikana, enkä myöskään sen jälkeen. Ei valkolakkia löydy, joten ei kosketa. Muutenkin, vappu on ehkä liian "työväkeä" omaan makuun.

Ryypätä voi muutenkin 8)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Monesti meillä oli jonkinlaiset (ryyppy-)bileet vappuna, niinkuin monina muinakin juhlapyhinä. Nykyisin ei enää niitä JT-aikojen ryyppäjäisiä jaksaisikaan, wanhaks alkaa tulla :roll:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jakke kirjoitti:Monesti meillä oli jonkinlaiset (ryyppy-)bileet vappuna, niinkuin monina muinakin juhlapyhinä. Nykyisin ei enää niitä JT-aikojen ryyppäjäisiä jaksaisikaan, wanhaks alkaa tulla :roll:
Ryyppybileet vain juhlapyhinä? :roll:
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Lehtiveli kirjoitti:Ei valkolakkia löydy, joten ei kosketa.
Valkolakki löytyy, muytta en sitä käytä. Sekin on yksi suuri kusetus.

Vappua en jeppuna viettänyt mitenkään.
Nyt taas on syntymäpäivä just vapun jälkeen ja vapunpäivänä lähden perinteiselle työväen marssille. (Kunhan olisi sitä työtä)
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Pehmoluopio kirjoitti: (Kunhan olisi sitä työtä)
Viime pressavaalien aikaan kilpaileva ehdokas Niinistö sanoi "työväen presidentti"-teemaansa liittyen, että myös työttömät kuuluvat hänen työväkeensi. :lol:
Kaappiluopio
Viestit: 20
Liittynyt: 29.04.2007 13:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaappiluopio »

Valkolakki päähän, opiskelijahaalarit niskaan ja kaupungille örveltämään.

Ei tuo ehkä kovin salaista vapun viettoa ole, mutta aivan sama. :twisted:
*heikkoastia*

Viesti Kirjoittaja *heikkoastia* »

Ai ekö sitä saanutkaan viettää?? No höh!
Kyllä meillä oli kaikki simat munkkeineen ja tippaleipineen...
Ehkä ei "ryypiskelty" mutta vähäsen ehkä lasin kuohuviiniä..
No nyt on isot Bileet kotona ja sitten jatkot kaupungilla haalariasuineen kaikkineen.. Kuva

Syntymäpäivistä minä haluaisin kysyä teiltä exiltä tai jotka on penskana "pakotettu" jt. mukaiseen kulttuuriin..
Kun teillä oli synttärit niin sanoiko/antoiko jt-sukulainen jotain??
Minä olen huomannut että äitini on aina antanut rahaa (mitä syntymäpäivä-lahjako, ei kai??) ja puhunut siitä miten olen täyttänyt vuosia..Tosi ristiriitaista! Kuva
Sitten se aina jaksaa sinä päivänä muistuttaa et eikai minua haittaa että ei vietetä niitä synttäreitä??(piilovi**uilua :twisted: )
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

JT-aikana en saanut synttärilahjoja edes ei-jt sukulaisilta.
Nyt kun minut erotettiin, viimevuonna äitikkä antoi synttärilahjaksi lahjakortin vaateliikkeeseen :lol: :lol:

Aiheutti hieman ihmetystä tuo tempaus.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Lehtiveli kirjoitti:JT-aikana en saanut synttärilahjoja edes ei-jt sukulaisilta.
Nyt kun minut erotettiin, viimevuonna äitikkä antoi synttärilahjaksi lahjakortin vaateliikkeeseen.
Katsos: paha saa aina palkkansa. Kunnaksen kyläkoululla, Orimattilassa, oli aikoinaan opettajana muuan Kahila, joka oli tunnetusti ankara mies ja jota oppilaat pelkäsivät. Minua hän ei enää opettanut, mutta sisaruksiani kylläkin.
Lukuvuoden päättäjäisissä sitten joku oppilaista ojensi Kahilalle kukkapuskan, johon Kahila, oman tilansa tuntien vastasi: "Näin se paha palkitaan".
Kenties Sinulle kävi samoin. :)
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

*heikkoastia* kirjoitti:Ai ekö sitä saanutkaan viettää?? No höh!
Kyllä meillä oli kaikki simat munkkeineen ja tippaleipineen...
Ehkä ei "ryypiskelty" mutta vähäsen ehkä lasin kuohuviiniä..
No nyt on isot Bileet kotona ja sitten jatkot kaupungilla haalariasuineen kaikkineen.. Kuva

Syntymäpäivistä minä haluaisin kysyä teiltä exiltä tai jotka on penskana "pakotettu" jt. mukaiseen kulttuuriin..
Kun teillä oli synttärit niin sanoiko/antoiko jt-sukulainen jotain??
Minä olen huomannut että äitini on aina antanut rahaa (mitä syntymäpäivä-lahjako, ei kai??) ja puhunut siitä miten olen täyttänyt vuosia..Tosi ristiriitaista! Kuva
Sitten se aina jaksaa sinä päivänä muistuttaa et eikai minua haittaa että ei vietetä niitä synttäreitä??(piilovi**uilua :twisted: )

Tätini antoi aina syntymäpäivinä minulle salaa rahaa synttärilahjaksi. Ehtona oli että rahat piti käyttää saman päivän aikana. Yleensä ostin kalastusvälineitä. Sen verran synttäreitä olen siis viettänyt.

Mummoni lähetti meille lapsina lahjoja jouluna, mutta se loppui koska emme koskaan kiittäneet häntä siitä ja äitini kielsi häntä lähettelemästä meille mitään jouluna.
Let me go Master I hate you so
Kaappiluopio
Viestit: 20
Liittynyt: 29.04.2007 13:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaappiluopio »

rippeli kirjoitti:Mummoni lähetti meille lapsina lahjoja jouluna, mutta se loppui koska emme koskaan kiittäneet häntä siitä ja äitini kielsi häntä lähettelemästä meille mitään jouluna.
Aika kauhaa. Tuo varmaan loukkasi mummon tunteita, vai pystyikö hän ymmärtämään yskän?

On se kumma, millaisia asioita jehovantodistajuus saa ihmiset tekemään.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tästä lahja-asiasta en ole ihan varma, olenko käsittänyt sen jotenkin väärin mutta:
Muistan pari kertaa kun omat isovanhempani lähettivät minulle joulu tai synttärirahaa (en nyt muista kumpaa), mutta vanhempani sanoivat ettemme vietä synttäreitä/joulua. Tämän jälkeen he eivät enää tehneet "lahjoituksia".

Tällainen muistikuva vaan on jäänyt..
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Meillä ei annettu lahjoja, eikä muutakaan, mutta syötiin aina teeman mukaisia sapuskoja. Koulussa luokkakaverit ihmettelivät että miksi me "vietetään" joulua muilta osin, mutta ei saada lahjoja, eikä meillä ole kuusta. En osannut vastata.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Vastaa Viestiin