Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ups ups, kelle rankka, kelle hymiön arvoinen teksti :)

Pelkurimainen vartiotorniseura osaa kyllä syyllistää luopioita ja pelotella näillä jäseniään, mutta kun sen kehittelemästä totuudesta pitäisi keskustella, pakenee se häntä koipien välissä ties minne. Tuollainen totuus, josta ei saa keskustella on kotoisin sanonko mistä :roll:

Tuo pelkurimainen asenne paistaa läpi mm. siinä, että haaratoimistosta et saa kysymyksiisi vastauksia, jos ne eivät ole "vilpittömiä". Näin on haaratoimisto itse kertonut. Suomeksihan tuo tarkoittaa sitä, että vähänkään liian pahoihin kysymyksiin ei vastata, nehän eivät ole silloin 'vilpittömiä'. On kyllä maailman kovin totuus jos kysymysten pitää olla oikeanlaisia, että niihin vastataan :lol:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Maanantai, 28. toukokuuta

Tulisiko meidän sitten kuunnella luopioita tai lukea heidän julkaisujaan tai Internet-sivujaan?

-Tämä varmasti herättää useiden kiinnostuksen ja nämä sivut on helppo löytää...

Emme päästä luopioita kotiimme emmekä edes tervehdi heitä, jottei meistä tulisi osallisia heidän pahoihin tekoihinsa

-Kuinka moni "luopio" edes yrittää mennä kylään jeppula kotiin...

Onpa taas ollut hauskoja aamupalakeskusteluja 8)
Isoptera
Viestit: 76
Liittynyt: 08.05.2007 17:54
Paikkakunta: Hampuri

Viesti Kirjoittaja Isoptera »

Päivänteksti-vihkonen kirjoitti:Emme päästä luopioita kotiimme emmekä edes tervehdi heitä, jottei meistä tulisi osallisia heidän pahoihin tekoihinsa (2. Joh. 9–11).
Tämä lause sisältää kaksi mielenkiintoista opetusta. Ensinnäkin sanat emme - jottei osoittavat, että jälkimmäinen on syy edelliselle eli siis luopion tervehtiminen tekee ihmisen osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jos luopio/erotettu harjoittaa vaikka haureutta, niin hänen tervehtimisensä tekisi todistajastakin haureellisen. Jumalako näin ajattelee? :shock:

Lause ei anna sellaista kuvaa, että luopion kanssa oleskelu voisi houkutella todistajan ennen pitkää samoihin tekoihin, vaan ennemmin se antaa sijaa sellaiselle ehdottomalle tulkinnalle, että jo yksi ainoa tervehdys tekisi osalliseksi samoihin pahoihin tekoihin.

Toinen Jehovan todistajille annettu petollinen opetus on se, että luopiot tekevät automaattisesti pahoja tekoja. Jos vaikka itseäni ajattelen, niin ainoa "paha tekoni" lienee se, että olen päässyt perille Vartiotorniseuran inhimillisyydestä enkä enää usko sen takana olevaan Jumalaan. On tietenkin totta, että uskovaisten näkökulmasta ei voi olla pahempaa syntiä kuin jumaluskosta luopuminen, mutta minusta se ei kuitenkaan ole teko, vaan ajatus.

Varoitus on kyllä ymmärrettävä, sillä nykyisillä eväillä ei Vartiotorniseura pysty vastaamaan luopioiden haasteeseen, joten on laumalle turvallisempaa karttaa luopioita kuin ruttoa. Luopiorutto on näet erittäin tarttuva tauti... :wink:
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Pelotellaan niin että porsaat pysyy karsinassa.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tony Syrjänen kirjoitti: Tuollainen totuus, josta ei saa keskustella on kotoisin sanonko mistä :roll:

Tuo pelkurimainen asenne paistaa läpi mm. siinä, että haaratoimistosta et saa kysymyksiisi vastauksia, jos ne eivät ole "vilpittömiä". Näin on haaratoimisto itse kertonut. Suomeksihan tuo tarkoittaa sitä, että vähänkään liian pahoihin kysymyksiin ei vastata, nehän eivät ole silloin 'vilpittömiä'. On kyllä maailman kovin totuus jos kysymysten pitää olla oikeanlaisia, että niihin vastataan :lol:
Vartiotorniseura tekee vastoin Raamattua tuossa(kin) asiassa. Mestarimme Jeesus esimerkiksi keskusteli avoimesti sen ajan huomattavimpien "luopioiden" kanssa. Hän sanoi suorat sanat fariseuksille ja kirjanoppineille. Hän perusteli asiat hyvin. Meidän tuli jäljitellä Jeesusta kaikessa. Niinpä meidänkin tulee olla valmiit puolustautumaan kaikkien edessä, niin kuin Raamattukin sanoo:

*** (1. Pietarin kirje 3:15) – –olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta – – ***

Kun Vartiotorniseura kieltää Jehovan todistajia keskustelemasta ns. "luopioiden" kanssa, se rikkoo räikeästi Raamatun selvää käskyä.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Re: Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Ninth »

"Meidän ei tule koskaan antaa Saatanan petkuttaa meitä, niin että hylkäisimme kristillisen ”totuuden tien” ja seuraisimme vääriä opettajia, jotka pyrkivät salakuljettamaan keskuuteemme ”tuhoisia harhaoppeja” (2. Piet. 2:1–3, KR-92). w 15.1.06 12, 13"
No, siis henkilökohtaisestihan en poikennut totuudesta vaan JT-seurasta. 8)
Vartiotorniseura tekee vastoin Raamattua tuossa(kin) asiassa. Mestarimme Jeesus esimerkiksi keskusteli avoimesti sen ajan huomattavimpien "luopioiden" kanssa. Hän sanoi suorat sanat fariseuksille ja kirjanoppineille. Hän perusteli asiat hyvin.
Kyllähän vanhimmatkin keskustelevat luopioiden kanssa, tekevät näiden koteihin visiittejä ja jotkut tunnetusti lukevat luopiosivuja. En voi olla naljaisematta, että korottavatko he nyt itsensä Jeesuksen rinnalle jättäen rivikristityt maan matosiksi? Ihan niinkuin asema ja kirjatieto (ja ikä ja sukupuoli) olisivat hyvä mittapuu uskon lujuudesta. Tämä häiritsee suuresti.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Johanneksen poika kirjoitti:Vartiotorniseura tekee vastoin Raamattua tuossa(kin) asiassa. Mestarimme Jeesus esimerkiksi keskusteli avoimesti sen ajan huomattavimpien "luopioiden" kanssa. Hän sanoi suorat sanat fariseuksille ja kirjanoppineille. Hän perusteli asiat hyvin. Meidän tuli jäljitellä Jeesusta kaikessa.
Omasta mielestäni Jeesus oli aikansa suurin luopio, tästä fariseukset häntä ainakin syyttivät. Jeesus sanoi, että hän tuli täyttämään lain. Silloin oli kyseessä luopumus juutalaisuudesta. Eikö jokaisen siksi tulisi harkita tarkoin sitä, ovatko nykyiset vt-seuran julistamat 'luopiot' todella Jehovaa vastaan?
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja Tony »

Johanneksen poika kirjoitti:*** (1. Pietarin kirje 3:15) – –olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta – – ***

Kun Vartiotorniseura kieltää Jehovan todistajia keskustelemasta ns. "luopioiden" kanssa, se rikkoo räikeästi Raamatun selvää käskyä.
Näinhän tuo tekee. Ja syykin on selvä; kun oppi koostuu niinkin paljon olettamuksista ja arvailuista, kuin vt-seuran kehittelemä oppi, on tyhmänrohkeaa antaa jäseniensä siitä vapaasti keskustella.

Kuvaavaa onkin kuinka edellisessä työpisteessäni uskovainen työkaverini, joka tiesi todistajataustani, oikein halusi keskustella raamatusta, ja pyytämällä pyysi esittämään kiperiä kysymyksiä raamatusta. Eronahan tuossa on se, että aidosti uskossa oleva ihminen kykenee keskustelemaan raamatusta kenen kanssa hyvänsä --> hänenhän ei tarvitse keskustella minkään järjestön juupas eipäs opista, vaan nimenomaan raamatusta. Sen lisäksi tuo työkaveri osasi sanoa "en tiedä".
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Kovanyrkki kirjoitti:Tulipa rankka päivänteksti, kun kirjan aamulla avasin :oops:

>>Teksti – 28. toukokuuta 2007



Maanantai, 28. toukokuuta

Hän [ei] pysynyt lujana totuudessa, koska hänessä ei totuutta ole. (Joh. 8:44)

Luopioista huomattavin, Saatana Panettelija, on vastustanut hellittämättä ”totuuden Jumalaa” (Ps. 31:5). Ensimmäisellä vuosisadalla jotkut kristityt joutuivat ”Panettelijan ansaan” siksi, että heidät johdettiin harhaan ja he poikkesivat totuudesta. Niinpä Paavali kehotti työtoveriaan Timoteusta opettamaan heitä lempeästi, jotta he voisivat toipua hengellisesti ja vapautua Saatanan ansasta. (2. Tim. 2:23–26.) Tulisiko meidän sitten kuunnella luopioita tai lukea heidän julkaisujaan tai Internet-sivujaan? Jos rakastamme Jumalaa ja totuutta, emme tee niin. Emme päästä luopioita kotiimme emmekä edes tervehdi heitä, jottei meistä tulisi osallisia heidän pahoihin tekoihinsa (2. Joh. 9–11). Meidän ei tule koskaan antaa Saatanan petkuttaa meitä, niin että hylkäisimme kristillisen ”totuuden tien” ja seuraisimme vääriä opettajia, jotka pyrkivät salakuljettamaan keskuuteemme ”tuhoisia harhaoppeja” (2. Piet. 2:1–3, KR-92). w 15.1.06 12, 13<<

Ups, :oops:
Minulle on ihan yksi ja sama asia mitä vartiotorniseuran päiväntekstissä lukee,se ei enään liikuta mua yhtään. On myös sanonta,että luopion suusta kuulee totuuden.

IRTI VARTIOTORNISEURASTA !
Minä_Minä

Re: VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja Minä_Minä »

Tony Syrjänen kirjoitti: Kuvaavaa onkin kuinka edellisessä työpisteessäni uskovainen työkaverini, joka tiesi todistajataustani, oikein halusi keskustella raamatusta, ja pyytämällä pyysi esittämään kiperiä kysymyksiä raamatusta. .
Kuulostaa aivan J.M nimiseltä hlö:ltä :lol:
Toisaalta niitähän (uskovaisia)täällä löytyy enemmänkin.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: VTS syyllinen

Viesti Kirjoittaja Tony »

Minä_Minä kirjoitti:Kuulostaa aivan J.M nimiseltä hlö:ltä :lol:
Toisaalta niitähän (uskovaisia)täällä löytyy enemmänkin.
Nappiin meni arvaus :)

Täytyy kunnioittaa tuollaista omistautumista ja vilpittömyyttä, mitä kyseinen henkilö uskossaan edustaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kovanyrkki kirjoitti:Tulisiko meidän sitten kuunnella luopioita tai lukea heidän julkaisujaan tai Internet-sivujaan?
Mitenhän JT-järjestö suhtautuu siihen, että kenttäpalveluksessa keskustellaan erotettujen tai/eli luopioiden kanssa? En ainakaan muista, että tätä olisi ehdottomasti kielletty.

Voisi olettaa, että jos luopioiden kanssa ei saa netissä keskustella, niin ei sitten kentälläkään. Korvat vain tukkoon ja valtakunnan lauluja hyräilemään.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Rankka päivänteksti tänään 28.5.2007

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Polyester kirjoitti: Mitenhän JT-järjestö suhtautuu siihen, että kenttäpalveluksessa keskustellaan erotettujen tai/eli luopioiden kanssa? En ainakaan muista, että tätä olisi ehdottomasti kielletty.
Ei keskustella.
Vastaa Viestiin