Mihin rahat menevät?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

kirjallisuusveli kirjoitti: Hallintoelimen veljet nimenomaan asuivat Pietarin konventin aikaan laivassa. Laiva, jossa he olivat majoittuneena, taisi olla nimeltään Konstantin Simonov.
Ja peruste sille ja amerikkalaisten paremmille asumuksille ylipäätään oli se, että "amerikkalaiset ovat tottuneet sellaiseen elintasoon".
Suomalaisille oli A, B ja C-majoitus. C-majoituksesta jouduttiin luopumaan, köyhänä olisin mielelläni siihen lähtenyt. Se olisi muistaakseni ollut yhteismajoitus venäläisten kanssa.
Sen sijaan jouduin B-majoitukseen hotelli Orbitaan. Aika karu hotelli, mutta ihan kelvollinen. Jehovat jänkättivät siitä ja ruoasta kanssa, hirveä ryssäviha kaikilla. Kolme alinta kerrosta kuulemma oli torakoiden takia suljettu. Minä olin seitsemännessä enkä nähnyt yhtään ainoaa torakkaa.

Kun Yhdysvalloissa elin niin ei sikäläisten jehovien elintaso ollut niin päätä huimaava, etteikö vaatimattomampi hotellin taso olisi kelvannut. Kysymys on pikemminkin siitä, että sikäläisillä jehovilla on sellainen henkseleitä paukutteleva maailman omistajan tyyli, joka säröilee ulkomailla kun onkin mikroskooppisen ulkomaisen lahkon jäsen.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kovanyrkki kirjoitti:kun olen joidenkin USA:n veljien ja siskojen kanssa keskustellut vapaa-ajalla, niin tietty patriotismi paistaa läpi, kun ilta etenee. USA on paras, USA:ssa tehdään parasta ja tietenkin Motorola on nr.1 ja Nokia susi :evil:
Myös suomalaisissa oli sellainen patriotismi, mikä ilmeni jonkinlaisena ylimielisenä suhtautumisena Venäjää ja venäläisiä jehovia kohtaan. Suomalaiset osaavat, kun taas kaikki on Venäjällä vinksin vonksin. Tämä on yleinen asenne Suomessa, mutta jos jehovat väittävät olevansa vapaita kansallismielisyydestä, niin se ei kyllä kuulemani perusteella pidä lainkaan paikkaansa.
Fiksumpi asenne oli niillä jotka sitten muuttivat lähinnä Eestiin. Mutta niin on myös saman tehneillä suomalaisilla.

Kun oli saanut kuulla kentällä Suomessa, että jehovat ovat "amerikkalainen uskonto", niin sitten menee Yhdysvaltoihin niin siellä ketkä avoimesti, ketkä peitellymmin ovat perin tyytyväisiä siihen että jehovat ovat amerikkalainen uskonto. On helppo uskoa jenkkien ylivertaisuuteen joka asiassa kun sieltä tulee paras uskontokin. Tosin henkseleitä paukuttelevat eniten WASPit, valkoiset anglosaksiset protestantit. Angloamerikkalaisen maailmanvallan ulkopuolelta tulevat ovat toisen luokan kansalaisia. Ja kuitenkin se kokemus maailmasta rajoittuu lähinnä Yhdysvaltoihin, mitä nyt nuoremmat ovat seikkailleet Euroopassa.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pehmoluopio kirjoitti: Kysymys on pikemminkin siitä, että sikäläisillä jehovilla on sellainen henkseleitä paukutteleva maailman omistajan tyyli, joka säröilee ulkomailla kun onkin mikroskooppisen ulkomaisen lahkon jäsen.
Sen mukaan mitä minä olen kuullut ja itsekin nähnyt , niin kyllä jenkki on jenkki, vaikka olisi jehovalainenkin. Sama pätee muihinkin kansallisuuksiin. Yksi rennommasta päästä oleva savolainen veli, joka oli 90-luvulla seuran rakennusprojekteissa ympäri Eurooppaa, sanoi, että niissä hommissa "stereotyyppiset käsitykset eri kansallisuuksista eivät katoa, ne pikemminkin vahvistuvat".

Muistui mieleen yks iäkkäämpi jenkkipariskunta jonka tapasin Pietarin konventissa. He kertoivat omistavansa pienehkön ranchin Texasissa. Kun kysyin montako elukkaa heillä on, oli vastaus "öpaut siks handrid" 8)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vieras

Re: Mihin rahat menevät?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kovanyrkki kirjoitti:Asia on harmittanut minua vuosia, koska tiedän köyhien JT-sukulaisteni antavan eläkkeistään huomattavia summia "maailmanlaajuiseen työhön"
Onko kellään tietoa 'Watchtower Incorporated' nimisen osakeyhtiön osakkeenomistajista? Onkohan siellä paljonkin yksityishenkilöitä ja minkälainen mahtaa olla osingonjakopolitiikka?
Vastaa Viestiin