Lehtien "levittely"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Lehtien "levittely"

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jehovan todistajat harrastavat kenttätyössä nykyään ilmeisen runsaasti ns. lehtien "levittelyä". Meidän taloon oli jälleen ilmaantunut uudet lehdet alakerrassa olevaan lehtipisteeseen. Lehtiä oli vielä laitettu ylimääräiset kappaleetkin, jos sattuu menekki yllättämään.

Mietin vaan, että kuinkakohan tehokasta tällainen lehtien levittäminen on? Muistan itse saaneeni joskus neuvon, ettei lehtiä saa vain pudoteta luukkuihin vaan annetaan ainoastaan keskustelujen jälkeen.

Mietin että pitäisiköhän käydä vääntämässä varoitustarrat, sellaiset kuin tupakka-askeissa, lehtien kanteen :lol:

Sepäs olisi hauskaa, varsinkin jos JT:t huomaisivat sen. Hehee...
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Minä muistan puolestani kyseenalaistetun useiden kokemusten suuret lehtien levittämisraportit. Näissä kuulemma oli monesti kysymys siitä, että vain jaettiin lehtiä ilman että toinen osapuoli edes tietää mistä on kysymys.

Joskin sehän on ihan totta, että lehdistä pääsi parhaiten eroon esimerkiksi katutyössä sanomalla "Tässä viikonloppulukemista" ja työntämällä lehdet kouraan. Levityssuhde kärsi radikaalisti, jos alkoi kertomaan mitään lehtien sisällöstä.

Itse olin kuitenkin sen verran harras kenttäilijä, että halusin olla melko varma siitä, etteivät lehdet vain menisi hukkaan. Sen takia raportin lehtisarakkeessa ei koskaan ollut enempää kuin 20, edes osa-aikaisena ravaajana. Normaali lukema oli 6-8 kuukaudessa.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Silloin kun minä vielä olin todistaja (kentällä kävin viimeksi lähes kymmenen vuotta sitten...), ohjeistuksena oli, että jos ei tavata ihmistä, niin postilaatikosta voi tiputtaa traktaatin, ei lehtiä. Valtakunnan palveluksesta sitä ahkerasti opiskeltiin kenttakokouksissa niitä esitysmalleja lehdille; epätoivoisimmat (lue: huonoimmat puhumaan) sisaret jopa ovella lukivat suoraan VPstä ne tekstit ja tietysti ääneen myös [anna tilaisuus vastata] -kohdat :lol: ...

Itse olisin kyllä aikoinani mielelläni sortunut vain levittelemään lehtiä, koska olin toivottoman esiintymiskammoinen enkä ymmärtänyt sanomaani kunnolla. "Entäs jos joku kysyy jotakin...?" Tiedän pari tapausta, jotka saarnaavat vain tiputtamalla postilaatikosta lehdet, joissa on kirjelapulla esitys mukana, koska eivät kertakaikkiaan uskalla mennä puhumaan ihmisille!
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Toista se oli silloin kun lehdistä pyydettiin suoraan fyrkkaa, materiaali- ja painokulujen (ei kuitenkaan palkkojen) peittämiseksi. Näin jälkikäteen olen kerran laskenut ja tullut siihen tulokseen, että silloisilla paperin ja muun tarpeelisen rekvisiitan hinnoilla jäi viivan vielä yuulikkäästi plussaa, joten puhtaasta kulujen peittämisestä ei ollut silloin kyse.

Taisi olla Randy W, joka uskonnon emämaassa laskeskeli samaa asiaa, samoin tuloksin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Minäkin muistan sellaisen ohjeen, joka tuli jossain vaiheessa, että lehtiä tulisi antaa vain niille jotka "arvostavat" niitä, ts. vain sellaisiin paikkoihin joissa todennäköisesti niitä edes joku lukee. Sinänsä ymmärrettävä ohje; ei niiden painaminen ilmaista kuitenkaan ole. Lienee ollut ihan virallinen ohje, eikä mikään paikallinen keksintö :?:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Luopion toveri
Viestit: 54
Liittynyt: 01.05.2007 17:13

Viesti Kirjoittaja Luopion toveri »

Työskentelen sairaalassa ja sinne odotoshuoneen tiloihin aina välillä pöllähtää lehtiä... Oon miettinyt, että aika julmaa, ihmiset voivat olla todella rikki ja epätoivoisia siellä, lupaus ikuisesta paratiisista saattaa purra kuin varkain...
Murh.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

H:gssä muuan mies vaihtaessaan aamulla bussista metroon Hakaniementorilla otti ja hävitti puhelinkioskista lahkolehden. Näin oli jatkunut muistaakseni puolisentoista vuotta.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jakke kirjoitti:Minäkin muistan sellaisen ohjeen, joka tuli jossain vaiheessa, että lehtiä tulisi antaa vain niille jotka "arvostavat" niitä, ts. vain sellaisiin paikkoihin joissa todennäköisesti niitä edes joku lukee. Sinänsä ymmärrettävä ohje; ei niiden painaminen ilmaista kuitenkaan ole. Lienee ollut ihan virallinen ohje, eikä mikään paikallinen keksintö :?:
Muistelen, että joskus palveluskokouksessa korostettiin sitä, etteivät nämä ole mitään ilmaisjakeluja. Haluttiin siis tehdä ero siihen materiaaliin, jota pudotetaan postiluukusta kyselemättä.
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Minulla oli aika paljon eri uusintakäynti paikkoja mihin vein lehtiä. Kyllä minä kuitenkin myös aika paljon pudottelin lehtiä postiluukkuihin.

IRTI VARTIOTORNISEURASTA !
Vierailija

Lehtilaatikot puhtaaksi! Missio: yksikään ei unohdu...

Viesti Kirjoittaja Vierailija »

Luopion toveri kirjoitti:Työskentelen sairaalassa ja sinne odotoshuoneen tiloihin aina välillä pöllähtää lehtiä...
Sama täällä. Jotkin lehtilaatikot ja odotushuoneet tuntuvat vetävän lehtienlevittäjiä puoleensa. Itsekin aikoinani tein samanlaista lehtityötä - ja miksi? Tietysti siksi, että levitetyn kirjallisuuden lukema raportissa näyttää paljon siistimmältä ja siten antaa käsityksen siitä että on tehokas julistaja.

"Lehtilaatikkotyössä" myös omaksuin käytännön, jossa lehti jätetään luettavien lehtien sekaan avonaisena jonkin kiinnostavan jutun kohdalta, näin joku saattaa lukeakin sitä ennenkuin huomaa mikä lehti se onkaan. Ja sittenhän tavallaan viehe on jo siinä kalan nenän edessä, melkein nieltynä. Tätä tapaa opetin toisillekin, sikäli nykyisin kun vaeltelen ympäri sairaalaa osaan poimia Vartiotornin julkaisut sieltä pois nopeasti vaikka kansiotsikkoa ei näekään. Harjaantunut silmä, katsos. Edellisen "puhdistuskierroksen" jälkeen saaliini olikin kymmenkunta lehteä.

Viime aikoina tosin lukulehtilaatikoissa on ollut tavallista vähemmän julkaisuja. Joko tuo villitys on (väliaikaisesti?) taantumassa tai sitten jeppuloista on tullut kierompia ja joku päivä löydän vielä uuden kätkön. Aikaa moiseen etsiskelyyn tosin ikävä kyllä ei juuri ole, minulla kun on muitakin töitä kyseisessä paikassa.
Vastaa Viestiin