Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ch.K
Viestit: 134
Liittynyt: 16.08.2009 17:52
Paikkakunta: Pietarsaari N7065258 E2436673

Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

Jätin tunti sitten salin postilaatikkoon erokirjen. Tämmönen versio laitoin:





Jehovan Todistajien Pietarsaaren seurakunnan Vanhimmisto



Erokirje.

Haluan täten ilmoitta että allekirjoittanut ei enää halua olla Jehovan Todistaja.



Pari syytä tähän on:

1. En voi enää hyväksyä seuran jatkuvasti muuttuvia opetuksia.
”anna kyllä tarkoittaa kyllä, ja ei tarkoittaa ei”

Jehovan Todistajat ja Hallintoelin on ”väärä profeetta”.

5.Moos.18:20-22.
20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."



- Tekevät omia päätelmiä

lähitulevaisuudesta, eli ”lopun ajasta” (joka on ollut AINA), esim v.-75 joka oli VARMA sihen asti kun syksy tuli. (esim Isokallen tulkkaama Mourizin puhe v.-72)

Eli kuin yllä lukee ”ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

Sukupolvioppi joka muuttuu jatkuvasti sen mukaan kun ”se sukupolvi” vanhenee ja nythän se on jo kuollut pois. (esim Herätkää 22 Hutikuu 1969. He jotka olivat 15 vuotiaita 1914. Vartiotorni 15 Kesäkuu 1981 ”he jotka olivat 10 vuotiaita 1914. Herätkää 8 Helmikuu 1985 ”he jotka ovat syntyneet 1914 kuuluu sukupolveen joka näkee harmagedon. + kaikki myöhemmät muutokset v1995 ja sen jälkeen).









2.Järjestö ja Jt eivät ole parempia ja ”maailman ihmiset” eivät ole pahoja, tämmösen illuusion ruokkiminen eristää ja sitoo jäsenet lahkoon koska pelko (ei rakkaus) estää niitä, järjestön pelko(ei Jumalan), pelko tulla erotetuksi, pelko tulla ”saastuneeksi” jne. Kaikki pohjautuu järjestön ruokkimaan harhaluuloihin.

Matt.23:4.
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
.

Samalla järjestö ei edes seuraa omia oppeja, esim. Liittymällä Yk:hon (-92), paljastuessaan peruttaa vähän, mutta on edelleen jäseneenä Yk:n alajärjestössä.
Linkki Yk: sivuille
http://www.un.org/dpi/ngosection/pdfs/watchtower.pdf

Samalla tuhansia veljiä ja sisaria kuolevat tai menevät vankilaan, koska heitä kehotetaan ”pysymään neutraleina, ei olla osaa maailmaa, ei tulla osaksi Saatanan järjestöä” jne.


Järjestö kehittää epäterveelinen elämänasenne joka aiheuttaa traumoja, eristäytyminen, häpeäntunteita, ja tunne että ei kelpaa. Se myös hajoittaa perheitä uskonnon nimissä,
esim. Valtakunnan palvelus elokuu 2002.


Olen yrittänyt asiallisesti selittää muutamia syitä minun päätökselleni.
Minulle oli lähinnä shokki huomata miten kaksinaamainen järjestö on, ja tämä päätös ei ole ollut helppo.
Mutta jokainen on vasuussa Jumalan edessä, ei järjestön tai seurakunnan vanhinten edessä.








Christer Klubb
Pietarsaari 5.6.2010

______________________________

Plus että liitin siihen printattuna se mitä linkin alta löytyy, jos ei niilä oo internettiä :mrgreen:
Viimeksi muokannut Ch.K, 27.07.2012 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tosiystävät ovat ikuisia.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Hienosti perusteltu erokirje. Luulisi että kun seurakuntien vanhimmat yhä enenevässä määrin törmäävät näin valistuneisiin eroajiin, niin jossain vaiheessa omaakin ohimoa alkaisi takoa väistämätön vastausta vaativa kysymys: "Mitä v..., onkohan tämä nyt ihan oikea homma?".

Onneksi olkoon, ja voimia kestää eron mahdollisesti aiheuttamat sosiaaliset ym. seuraukset!
And Justice For All
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Todella hieno uutinen, ja hyvän kirjeen olet kirjoittanut! Taas tulee yksi nassu miinusta tulevaan vuosiraporttiin.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Upeaa! Onnitteluni!

Joku voisi ajatella, ettei kannata vaivautua perusteluihin: älkää heittäkö helmiä sioille. Mutta itsellehän sen ennemmin tekee. Antaa heille viimeisen mahdollisuuden katua, vaikka tietääkin, etteivät he kadu eivätkä näe omaa toimintaansa; he eivät ymmärrä helmien päälle. Tuon kirjeen jälkeen on oikeus ajatella: tein kaiken minkä pystyin.

Toistan itseäni: Upeaa! Onnitteluni!
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Mag Mell
Viestit: 541
Liittynyt: 10.04.2009 17:10

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Kirje on todella hieno, asiallisesti ja kiihkottomasti perusteltu. Onnea!
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
ex palv.valvoja
Viestit: 91
Liittynyt: 09.01.2010 08:37

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja ex palv.valvoja »

Onnittelut myös minulta.
Olet perustellut erosi hyvin ja sen luulisi vanhimmistolle riittävän,mutta voit kyllä odottaa vielä heidän lähestymistään,ensin "liirum laarum" tyyliin ja sitten uhkaillen."Mutta pysy lujana.Ole vahva" lainatakseni erään takavuosien konventin teemaa.
Hyvää kesää sinulle:
M.N.
Luopio?
Viestit: 128
Liittynyt: 16.09.2009 21:01
Paikkakunta: 60°10'12"N 24°56'24"E

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Luopio? »

Sydämelliset onnittelut ja tervetuloa elämään!
"Totuus ei saa koskaan tulla hyvän tarinan tielle"
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Hyvä näin. Aikansa se ottaa. Uskonnosta irtautuminen ei ole mikään helppo nakki, mutta kun sen on tehnyt, sopinee tässä tapauksessa onnitella.
Vieras

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yksi erottautumisprosessin juonne voisi olla kritiikin tutkiminen, arvostelijoiden esiintuomien konkreettisten virheiden olemassaolon varmistaminen itselle elikkä sen verran pitkälle lukeminen ja selvittäminen että virheen tajuaa ja siitä vakuuttautuu, sitten aloittaa seuraavan virheen osalta saman uudestaan. Oliko Sinulla näin ?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Tony »

Onneksi olkoon!

Noita sanoja muuten kyllä kuuli joka suunnalta kun meni kasteelle. Kumma kyllä erotessa onnitteluja ei sadellut samaan tahtiin. :shock: No, täällä netissä voi niitäkin saada. :)

Hyvin ja ytimekkäästi perusteltu erokirje. Toivottavasti herättää lukijassaan edes vähän ajatteluelimen luovaa osaa. Melko turha toive varmaan, valitettavasti.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Ch.K
Viestit: 134
Liittynyt: 16.08.2009 17:52
Paikkakunta: Pietarsaari N7065258 E2436673

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

Vieras kirjoitti:Yksi erottautumisprosessin juonne voisi olla kritiikin tutkiminen, arvostelijoiden esiintuomien konkreettisten virheiden olemassaolon varmistaminen itselle elikkä sen verran pitkälle lukeminen ja selvittäminen että virheen tajuaa ja siitä vakuuttautuu, sitten aloittaa seuraavan virheen osalta saman uudestaan. Oliko Sinulla näin ?
Joo, ei oo mitään päähänpisto tämä päätös. Jos on reilyt 30 vuotta toiselta suunnalta tuputettu "totuutta", vastaväitteet kyllä haluaa selvittää 'perinpohjin. Ja niin olen myös tehnyt.
Tosiystävät ovat ikuisia.
RaM

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja RaM »

Erinomainen erokirjelmä. Olisipa mukavaa päästä kärpäsenä kattoon kurkkimaan vanhinten ilmettä, kun lukevat tuon. Et taida saada yhteydenottoa vanhimmilta mutta JOS sellainen tulisi, niin kerro toki tänne siitäkin. (Siinä tapauksessa pyydä heitä vain osoittamaan, mikä kirjeessäsi on väärin. Sano että siten heillä on vielä mahdollisuus pelastaa sinut.)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

RaM kirjoitti:Et taida saada yhteydenottoa vanhimmilta mutta JOS sellainen tulisi, niin kerro toki tänne siitäkin.
Tiedämme molemmat yhtä hyvin mikä on tilanne. Eräässä erotilanteessa vanhimmat menivät lankaan ja totesivat, että tottahan vuoteen 1914 liittyvä raamatullisuusväite tulee kyetä perustelemaan Raamatulla ja lupasivat perustelut. Perustelu eroavalle oli muutama valokopio Vt-seuran tekstiä, eli yhtä tyhjän kanssa. Tein eroavalle henkilölle kunnolla perustellun yhteenvedon vanhimpien vastauksesta ja osoitin, ettei vastaus tue vähimmässäkään määrin raamatullisuusväitettä. Sen jälkeen en ole asiasta kuullut ja pidän ilmeisimpänä syynä vanhimpien vastaamattomuutta ko. henkilölle.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
pippuri
Viestit: 2
Liittynyt: 11.06.2010 16:22

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Onneksi olkoon ja kippis!Mä en ole vielä uskaltanut,vaikka tuntuu että pääni sekoaa,kun seilailen "kahden maailman" välissä,hyvä ja paha taistelevat.Olen iestynyt epäsuhtaisesti ei-uskoviin,pahoihin???En osaa olla kokosydämisesti totuudessa,jokin siinä mättää,vaikka osa on ollut hyväksikin elämässäni.Mutta ei,ei ole mun juttu tää kuitenkaan.Jään hylkiöksi,luopioksi?kamppailemaan omatuntoni kanssa,pelottaa muiden suhtautuminen.Mut onhan mulla "vanha paha" maailmani vielä jäljellä,sen turmeltuneet tavat ja moraalittomuus.Sitä kohti,parempi sekin kuin tää jatkuva syyllisyys.Et nytkin vois olla kentällä,tutkia,tutkia,tutkia,rukoilla jne.EI!näin ei voi jatkua.Tää on yhtä näytelmää...
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ny se on sitten tehty, vihdoin.

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

pippuri kirjoitti:...tuntuu että pääni sekoaa,kun seilailen "kahden maailman" välissä,hyvä ja paha taistelevat...
Tuollainen jatkuvassa ristipaineessa eläminen ei vaikuta hyvältä omaa mielenterveyttään ajatellen. Ei maailma ole niin paha, mitä väitetään. Aurinkokin paistaa niin hyville kuin pahoillekin. Hyppy "tuntemattomaan" on pelottava, mutta apua löytyy alkukipuihin. On vain itse ratkaistava, mitä lopulta tahtoo - ja sitten menoksi. Kuten olet havainnut, moni on tehnyt ratkaisunsa jättää entinen uskontonsa ja voivat nykyään vallan hyvin. Tuumaile hyviä ja huonoja puolia. Kumpi painaa kupissa enemmän!
Vastaa Viestiin