Suhtautuminen Jeesukseen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pieni.muutos
Viestit: 25
Liittynyt: 06.07.2007 15:09
Paikkakunta: En viihdy ja poijjes aion!
Viesti:

Suhtautuminen Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja pieni.muutos »

Olen pohtinut koko kevään, kun ME JT:t ollaan alettu (käskystä) kauheesti viemään ihmisille JEESUSTA. Tule Jeesuksen muistojuhlaan. Tule "Seuraa Kristusta" piirikonventtiin. Jeesus on tie ja totuus ja elämä. Aamen. Ja tietysti uusin julkaisu, "Tule minun(Jeesuksen)seuraajakseni".

Mua hirvittää koko homma, mutta on tullu kauhee avistus, että Seura haluaa jotenkin pönkittää mainettansa, jonka nimi Jehova on sille tuottanut.

???

??

?
Kuultua `07:
Rakas veli valvoja #uno: "Miten tyhmä sää oikein oot?"
Hienotunteinen paimen #two:"Sää oot nyt sekasin vähän monellakin tapaa.Sää oot tommonen hengellinen pyromaaniharjoittelija heh heh."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Suhtautuminen Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pieni.muutos kirjoitti:Mua hirvittää koko homma, mutta on tullu kauhee avistus, että Seura haluaa jotenkin pönkittää mainettansa, jonka nimi Jehova on sille tuottanut.
Eihän tuo ole kuin orastava muutos. Jehovan ohella Jeesusta piti palvoa tuonne 1950-luvulle, johan se on taas aikaa kääntää kelkkaa takaisinpäin.

Toki Vt-seuran peruskirjan mukaan Jeesusta on palvottu keskeytyksettä, mutta kirjallisuudessa peruskirjaa lainataan nykyisin niin, että tuota asiaa ei äkkinäinen huomaa.

Myös Jehova-lausumisasun osalta huolesi on oikeutettu. Jo 1950-luvulta Vt-seura on pitänyt Jahve-lausumisasua lähempänä oikeata. Toinen asia on se, että eräänä todisteena omaamastaan totuudesta Vt-seura esittää pyhittäneensä (ainoana maailmassa) Jumalan nimen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Katollilaisella naisellani on synttärit. Ostin lahjaksi ikoonin ( made in Philippines, joten ei kallis ), jossa on kuva Jeesuksesta. Tuli mieleen, että en ole koskaan nähnyt Jeesuksen kuvaa Jehovan Todistajien kodin seinällä. Yleensäkään en muista, että edes paskahuusin sisäseiniä olisi koristeltu Vartiotornista leikatuilla kuvilla.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Kapteeni kirjoitti:Tuli mieleen, että en ole koskaan nähnyt Jeesuksen kuvaa Jehovan Todistajien kodin seinällä. Yleensäkään en muista, että edes paskahuusin sisäseiniä olisi koristeltu Vartiotornista leikatuilla kuvilla.
Tämä luultavasti menee hieman aiheen vierestä, mutta eräs tuttavaperheeni oli leikannut ja kehystänyt seuran lehdistä ja kirjoista leikattuja kuvia pieniksi tauluiksi seinille. Idea tuntui silloin hyvin viehättävältä. En tosin muista, tähdittikö Jeesus yhtäkään kuvaa. Enimmäkseen taulut olivat paratiisiaiheisia. (Olisi ollut hauskaa vetää juttu överiksi ja ripustaa omille seinille harmagedon-kuvia. :D)
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kapteeni kirjoitti:Katollilaisella naisellani on synttärit. Ostin lahjaksi ikoonin ( made in Philippines, joten ei kallis ), jossa on kuva Jeesuksesta. Tuli mieleen, että en ole koskaan nähnyt Jeesuksen kuvaa Jehovan Todistajien kodin seinällä. Yleensäkään en muista, että edes paskahuusin sisäseiniä olisi koristeltu Vartiotornista leikatuilla kuvilla.
Savonlinnassa muutamassa perheessä on taulu, joka on maalattu "jeesus"-kirjan kuvitus mallina. Ziisus nostaa Pietaria vedestä tms. Eli on ainakin nuo jeppuloittenkin seiniä "koristamassa".
Let me go Master I hate you so
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suhtautuminen Jeesukseen

Viesti Kirjoittaja Witless »

pieni.muutos kirjoitti:Olen pohtinut koko kevään, kun ME JT:t ollaan alettu (käskystä) kauheesti viemään ihmisille JEESUSTA. Tule Jeesuksen muistojuhlaan. Tule "Seuraa Kristusta" piirikonventtiin. Jeesus on tie ja totuus ja elämä. Aamen. Ja tietysti uusin julkaisu, "Tule minun(Jeesuksen)seuraajakseni".

Mua hirvittää koko homma, mutta on tullu kauhee avistus, että Seura haluaa jotenkin pönkittää mainettansa, jonka nimi Jehova on sille tuottanut.
Jehovan todistajien järjestössä mitään ei tapahdu vahingossa. Jeesus myy paremmin kuin Jehova.

Kun Hallintoelimeen saadaan vielä puuttuvat kolme jäsentä, muutoksia saattaa tulla lisää.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Rippeli kirjoitti: Savonlinnassa muutamassa perheessä on taulu, joka on maalattu "jeesus"-kirjan kuvitus mallina. Ziisus nostaa Pietaria vedestä tms. Eli on ainakin nuo jeppuloittenkin seiniä "koristamassa".

En muista, että seitsämänkymmen luvulla olisi Alppilan seurakuntalaisilla ollut tällaisia kuvia kotien seinillä. Muistan kyllä kuinka eräällä Vihtiläisellä sisarella oli tosi kaunis kesämökin puutarha piha jota hän kutsui Edeniksi. Tämä tosin aiheutti paheksuntaa, koska puutarhan hoitoon käytetyn ajan olisi voinut käyttää kenttäpalveluksessa. Pikkupoikana usein istuin hänen luonaan puutarhassa ja luettiin punaista paratiisikirjaa, syötiin munkkeja, juotiin mehua, ja miettittiin kuinka hauskaa meillä on leijonien kanssa parin vuoden sisällä. Tämä sisar muuten uskoi, että Harmagedon tulisi vuonna 1973 eikä 1975.

Niiiihin aikoihin oli todella hienot maalaukset konventeissa. Ne oli niin isot, että niitä maalattiin rullalla. Muistan kuinka Jäähallin konventissa taiteilija veli sai raivarin jostain syystä ja muut todistajat kuiskailivat, että se johtuu siitä, että taiteilija veljellä oli taiteilijan temperamentti, siksi hänelle piti antaa anteeksi epäkonventtimainen käytös...

Olen USA:ssa vierailut Raamatutkijoiden luona ja heidän kotiseinillä riippuu kuvia Russelista.
Vastaa Viestiin