En ole sen arvoinen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

En ole sen arvoinen

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Pyysin eräältä vanhimmalta kesän 2007 konventeista nauhoituksia mp3-muodossa, jotta olisin ainakin osittain voinut kuunnella, mitä tänä kesänä konventeissa puhuttiin. Hän tyrmäsi pyyntöni, koska "en ollut sen arvoinen", että minulle olisi voitu nauhoitettuja puheita lähettää. Ehkä niissä on jotain hävettävää, vaikka toisaalta nehän ilmeisesti edellisvuosien tapaan radioitiin täysin julkisesti kaikkien kuultaviksi. Kaikkien muiden paitsi halveksittujen erotettujen ja eronneiden kuultaviksi. Tässä pari otetta kirjeenvaihdosta tuon vanhimman kanssa, joka ainakin tässä vaiheessa jääköön ilman nimeä.

***
Johanneksen pojan sähköposti vanhimmalle 29.06.2007

Oletko nauhoittanut konventtiohjelmia tänä kesänä? Jos olet, voisinko saada ne mp3-muodossa, jotta voisimme vaimoni kanssa kuunnella kotona?
***
Johanneksen pojan sähköposti vanhimmalle 01.07.2007

Hei!
Pyysin sinulta konventtinauhoituksia mp3-muodossa 29.06.2007. Oletko unohtanut toimittaa ne minulle, vai oletko sitä mieltä, että minun ja vaimoni ei kannata niitä edes kuunnella?
***
Vanhimman sähköposti Johanneksen pojalle 02.07.2007

En toki ole unohtanut.

Jos olet palaamassa takaisin sen ainoan todellisen hengellistä ravintoa antavan kanavan luo, jota Jehova käyttää, niin olet toki arvollinen saamaan sen kanavan antamaa hengellistä ravintoa.
***
Johanneksen pojan sähköposti vanhimmalle 02.07.2007

Pienenä huomiona. Onko vaimonikin arvoton saamaan konventtiäänityksiä, kun hän on edelleen JT-seurakunnan jäsen. Vaimoni kokee nyt niin, ettei hän ole minkään arvoinen.
***
Vanhimman tekstiviesti Johanneksen pojalle 02.07.2007

Jos vaimosi oli estynyt käymästä konventissa, niin hän voi kokouksessa käydessään pyytää oman seurakuntansa esivalvojalta, olisiko mahdollista saada CD.
***
Johanneksen pojan tekstiviesti vanhimmalle 05.07.2007

Sanoit, etten voi saada konventtinauhoituksia, koska en ole sen arvoinen. Laulussa kuitenkin sanotaan: ”JOKAINEN IHMINEN ON LAULUN ARVOINEN”, joten lähetä edes laulut.
***
Vanhimman sähköposti Johanneksen pojalle 02.07.2007

Pyydät toistuvasti minua lähettämään sinulle Jehovan todistajien julkaisemaa aineistoa

En ymmärrä miksi, ja miksi minulta.
Olet erotettu.


En lähetä sinulle mitään materiaalia enkä jatka enää tätä keskustelua, ennen kuin näen sinun
tehneen niitä muutoksia joista mainitsin edellisessä e-mailissani.
***
Johanneksen pojan tekstiviesti vanhimmalle 06.07.2007

Mitä ajattelet vaihtokaupasta: Kaikki kesän 2007 konventtinauhoitukset mp3-tiedostoina ... erään vanhimman nimeen? Tarjous voimassa sunnuntaihin.
***
Vanhimman sähköposti Johanneksen pojalle 08.07.2007

Tekstiviestisi 06.07.2007
Esitin sinulle myös muutamien asioiden poistamista nettisivuiltasi. Et maininnut tästä asiasta mitään, mutta olethan valmis tulemaan puolitiehen vastaan. Katson sen hyväksi merkiksi sinulta. Näin ollen vastineeksi pyydän muutaman yksityiskohdan siitä toisesta asiasta, en kuitenkaan montaa:
1. Antajan nimi:
2. Vastaanottajan nimi:
3. Motiivi eli peruste tai syy: Miksi hän antoi?
4. Missä tai miten? (Mainta: paikan nimi / tai postissa / tai e-mailina)


Jos saan nämä tänään, niin saat kaikki kesän 2007 konventti tallenteet mp3-tiedostoina vielä tänäään CD-levynä. (lähes 1000 megatavua on liian paljon e-mailina)
***
Johanneksen pojan sähköposti vanhimmalle 09.07.2007

Hei!

Palaan tuohon "vaihtokauppa-asiaan". Olin sanonut sinulle näin: "Kaikki kesän 2007 konventtinauhoitukset mp3-tiedostoina ... erään vanhimman nimeen?"

Lähetit kyllä kaksikin sähköpostia sunnuntaina, mutta et yhtään sellaista, joka olisi ollut em. ehdotuksen mukainen. Ja tarjoushan oli voimassa sunnuntain. Olitko lukenut huolimattomasti tuon tarjouksen? Halusin antaa "yhden nimen", en muuta. Ja toisekseen, sinä aloit asettaa lisäehtoja "kaupalle". Sanoit mm. näin: "Esitin sinulle myös muutamien asioiden poistamista nettisivuiltasi."

Hyvä on, tarkastellaan sitten yksityiskohtaisesti sivujani. Katsotaan, voinko jatkaa tarjoustani. Mitä haluat nettisivuiltani pois? Nyt pitää yksilöidä asiat tarkasti.

Pyysit vain yleisesti joitakin tekstejä tai sivuja pois, joten en voi tietää, mitä tarkoitat. Sivuillanihan on tällainen teksti ollut koko ajan: "Jos löydät sivuiltani virheellistä tietoa, ilmoita siitä sähköpostiini, niin korjaan sen välittömästi." Joten, jos olet löytänyt jonkin virheellisen tiedon, joka on vahingossa pujahtanut sivuille, ilmoita siitä, niin korjaan sen toki. Jos taas et voi yksilöidä asioita, jotka pitää poistaa, katson, että ne ovat kaikki OK.


Kun olet saanut itsesi kanssa sovittua, mitkä tekstit ovat "väärin" sivuillani, kerro siitä minulle, niin katsotaan, mitä voin tehdä. Sen jälkeen voin antaa sen nimen, ja olkoon, annan myös motiivin ja sen tiedon, miten tuo kirje minulle toimitettiin.

Sitten lopuksi hieman pohdintaa moraalista ja periaatteista.

Kun sanoit minulle näin: "En lähetä sinulle mitään materiaalia enkä jatka enää tätä keskustelua, ennen kuin näen sinun tehneen niitä muutoksia joista mainitsin edellisessä e-mailissani.", et luultavasti tarkoittanut tätä, vai tarkoititko? Nimittäin heti, kun annoin mahdollisuuden saada se nimi selville, tartuit asiaan, ja ääni kellossasi muuttui. Siinä tarjouksessa en kuitenkaan luvannut muuttaa näkemyksiäni mitenkään. Ainoa muuttunut asia oli tuo "nimi". Nyt olitkin valmis myymään periaatteesi ja luovuttamaan minulle ne nauhoitukset. Oletko aikaisemminkin myynyt "sielusi" ja periaatteesi jonkin pikkuasian tähden? Tämä vain nyt tuli mieleen, kun kertasin viestiemme sisältöä. Ei silti, että toki saat kääntää takkisi, se on sinun oikeutesi. Niin kuin meillä kaikilla on oikeus muuttaa mielipiteitämme. Minä en suinkaan syytä sinua siitä. Ihmetellä toki saan asioita. Siihen minulla on oikeus.

Vielä kysyisin sinulta niistä konventtiäänitteistä, että onko niissä jotain "hävettävää" niin, ettei niitä kehtaa antaa kaikkien kuultavaksi? Muistathan, että ne on radioitu yleisölle, joten ne ovat täysin julkisia äänitteitä. Ja eikös radiolain mukaan radiossa esitetty ohjelma pidä jo lain mukaankin säilyttää tietty aika?

Terveisin: Johanneksen poika
***
Vanhimman tekstiviesti Johanneksen pojalle 09.07.2007

Rikoit lupauksesi! Jos olisit pitänyt sen, olisin katsonut sen olevan hyvä asia sinulle. Tosin onhan asian korjaaminen edelleen mahdollista.
***
Johanneksen pojan tekstiviesti vanhimmalle 09.07.2007

Sinun asettamillasi lisäehdoilla ei ole mitään tekemistä lupaukseni kanssa. Lupasin vain nimen. Onko sinulla näyttöä jostain muusta?
***
Vanhimman tekstiviesti Johanneksen pojalle 10.07.2007

Lisäykset olivat vain kohtuullinen lisä siitä, että et luvannut poistaa nettisivuiltasi Jehovan todistajia halventavaa aineistoa. Olisi yksi asia ok.
***
Vanhimman sähköposti Johanneksen pojalle 10.07.2007

Tekstiviesti on niin lyhyt, että jää monta asiaa sanomatta. Pyydetyt lisätiedot ovat monella tavalla hyödyllisiä.

Ensinnäkin: Ne auttavat ymmärtämään paremmin koko asian. Kenties tällä vanhimmalla oli hyvä syy menettelyynsä, ehkä löytyisi "lieventäviä asianhaaroja".

Toiseksi: Tieto toimitustavasta auttaisi korjaamaan vääriä ajatuksia, jopa vääriä syytteitä. Jotkut uskovat, että jokainen tietokone jossa on verkkoyhteys, on täysin avoin kirja jokaiselle, joka osaa jonkin verran tietotekniikkaa.

Vetoan sinuun. Pidät itseäsi Jehovan todistajana. Minäkin toivon, että tulet takaisin. Tee nyt oikea ele siihen suuntaan.
***


Non niin, tällaista kirjeenvaihtoa erään nimettömän vanhimman kanssa. Hän ei suostu antamaan minulle konventtiäänityksiä ilman kaupankäyntiä. Mielenkiintoista, että konventtinauhoituksilla voidaan yleensäkin käydä kauppaa. Tässä eräs raamatunpaikka, joka ilmaisee erään tärkeän periaatteen:

*** (Matteus 10:8) – –. Ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa. – – ***

Ja miten Jeesus suhtautui kaupankäyntiin hengellisillä asioilla?

*** (Matteus 21:12-13) – –Ja Jeesus meni temppeliin ja heitti ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat temppelissä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysten myyjien istuimet. 13 Ja hän sanoi heille: ”On kirjoitettu: ’Minun huonettani tullaan kutsumaan rukoushuoneeksi’, mutta te teette siitä ryöstäjien luolan.” ***

Kun huvikseni tarjosin tuolle vanhimmalle erästä vanhimman nimeä, mitä hän on jo kauan halunnut, tuo vanhin tarttui syöttiin ja oli heti valmis myymään periaatteensa. Hän oli sanonut, ettei antaisi mitään hengellistä materiaalia minulle, mutta yhdestä nimestä oli valmis kääntämään takkinsa.

Ei kuitenkaan 30 hopearahasta. Sentään yksi lieventävä asianhaara.
Tolppa-JT
Viestit: 15
Liittynyt: 13.06.2007 12:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Tolppa-JT »

Vai tällaisia helmisiä porsaille..
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Väistämättä tuli kyllä pieni hymy naamalle kun luin noita jaaritteluja. Vai että tinkimättömät hengelliset periaatteet.... :roll: :lol:
Minä_Minä

Viesti Kirjoittaja Minä_Minä »

Ehkä joku on kuitenkin keksiny mihin käytät mp3:sia jotka saat (nauhoitat ite). :lol:
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Minä_Minä kirjoitti:Ehkä joku on kuitenkin keksiny mihin käytät mp3:sia jotka saat (nauhoitat ite). :lol:
Minä ihmettelen sitä, että jos konventtinauhoituksissa ei ole mitään hävettävää, miksi kaikilla ei ole oikeus kuunnella niitä? Jos taas niissä on jotain sellaista, mitä ei kehtaisi julkisesti esittää esim. suomi24-sivuilla, silloin jo lähtökohta on pielessä. Miksi puhua asioita, joiden takana ei uskalla seistä? Pelkurimaista hommaa pimittää nauhoja.

Toki minä voin julkaista parhaita paloja kaikkien iloksi, mutta mitä sitten? Täytyyhän konventtipuheiden kestää kriittinen tarkastelu. Täytyyhän? :twisted: :lol: :roll: :shock: :D :lol: :o
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Vastaa Viestiin