Ovityö kuriin taloyhtiön päätöksellä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Isoptera
Viestit: 76
Liittynyt: 08.05.2007 17:54
Paikkakunta: Hampuri

Viesti Kirjoittaja Isoptera »

Marilyn kirjoitti:Aluekortteihin merkittiin myös, jos sillä asui eronnut/erotettuja, vihamielisiä, tms. joita piti rivijulistajien välttää. Niistä oli oikein erilliset laput kortin kansien sisällä, jossa nimet ja talo/asuntonumerot. Tuohan on Suomen lakien vastaista, mutta sitäkään kun ei julkisivun mukaan mukamas tehdä.

Jokaisesta asukkaasta merkittiin myös kaikki käynnit ylös tyyliin osoittiko asukas kiinnostusta vai ei.
Minä muistan kierrosvalvojan jo 1990-luvun alussa mutisseen, ettei noita EK-paikkoja pitäisi merkitä aluekorttiin, ja minun tietääkseni tapa olikin epävirallinen eli sitä ei ole ylhäältä käsin määrätty. Korjatkoon, joka paremmin asiasta tietää.

Minusta on ennemmin asukkaiden edun mukaista, että Jehovan todistajat noteeraavat heidän toivomuksensa. Ketä hyödyttää, jos muistiinpanoja ei saa tehdä ja Jehovan todistajat kulkevat summamutikassa kuten muutkin kauppiaat? Minua ainakin kiusaa viimeisen päälle firmojen edustajat, jotka EIVÄT pane kirjoihin ja kansiin, että minua ei heidän tuotteensa kiinnosta. Tienraivaaja-aikoina luonani kävi kahdesti vuodessa sama perunakauppias, joka aina vasta oven avattuani muisti, että ai joo sinähän et syö perunaa, sorry. Valistin häntä kunnon muistiinpanojen tekemisen tärkeydestä. :D

Noin ohi mennen sanoen on minusta joskus tuo tietosuojalaki enemmän haitaksi kuin hyödyksi, mutta sitä ei moni tule ajatelleeksi. Olin aikoinaan kirjaston lainauspöydässä töissä ja niihin aikoihin ilmestyi lehtiartikkeli, jossa käsiteltiin sitä, ettei kirjastovirkailijalla ole laillista oikeutta kysyä ja tallettaa koneelle asiakkaan henkilötunnusta. Seuraavalla viikolla useat asiakkaat nalkuttivat koneella näkyvästä tunnuksestaan ja vaativat sen poistoa. No, asia on sinänsä ihan ok, MUTTA sen varjopuolena on sitten se, ettei kirjoja voi lainata lainkaan ilman kirjastokorttia, sillä kirjastovirkailija ei saa hyväksyä henkilötodistusta lainaustapahtumassa. Asia meni monen korttinsa unohtaneen asiakkaan ymmärryksen yli - kuten myös minun.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Isoptera kirjoitti: Minä muistan kierrosvalvojan jo 1990-luvun alussa mutisseen, ettei noita EK-paikkoja pitäisi merkitä aluekorttiin, ja minun tietääkseni tapa olikin epävirallinen eli sitä ei ole ylhäältä käsin määrätty. Korjatkoon, joka paremmin asiasta tietää.
Niin, se ei ollutkaan "virallinen" tieto. Vaan "virallinen". Siis älä tee näin mutta you know wink wink.

Minusta on ennemmin asukkaiden edun mukaista, että Jehovan todistajat noteeraavat heidän toivomuksensa. Ketä hyödyttää, jos muistiinpanoja ei saa tehdä ja Jehovan todistajat kulkevat summamutikassa kuten muutkin kauppiaat? Minua ainakin kiusaa viimeisen päälle firmojen edustajat, jotka EIVÄT pane kirjoihin ja kansiin, että minua ei heidän tuotteensa kiinnosta.
Kyllähän ne ärsyttää, siitä olen samaa mieltä, mutta kun rekisteriä ei saa pitää ilman henkilön suostumusta. Se on sitten eri asia, jos itse pyydät että laittakaa nyt jumalauta jonnekin ylös ettei täällä tarvi käydä.

Niin toimii (tai pitäisi toimia) suoramarkkinointikieltorekisteri. Pitäisi kehitellä saarnaamiskieltorekisterikin! Haa.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Isoptera
Viestit: 76
Liittynyt: 08.05.2007 17:54
Paikkakunta: Hampuri

Viesti Kirjoittaja Isoptera »

Marilyn kirjoitti: Kyllähän ne ärsyttää, siitä olen samaa mieltä, mutta kun rekisteriä ei saa pitää ilman henkilön suostumusta. Se on sitten eri asia, jos itse pyydät että laittakaa nyt jumalauta jonnekin ylös ettei täällä tarvi käydä.
Toi pointti on tosiaan olemassa, aivan unohdin. Oikein tiukoissa kieltopaikoissa kysyinkin aina, että koskeeko se vain minua vai tulisiko minun merkitä korttiin, että muutkin todistajat jatkossa tietävät olla tulematta (tietysti vain jos ovi pysyi näinkin pitkään auki). Muistan selvästi, että ainakin kahdessa tapauksessa ovenavaaja perääntyi ja sanoi, ettei asiassa tarvitse mennä niin pitkälle.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Marilyn kirjoitti:Niin toimii (tai pitäisi toimia) suoramarkkinointikieltorekisteri. Pitäisi kehitellä saarnaamiskieltorekisterikin! Haa.
Hmm, olisikohan tuo jopa jotenkin mahdollista...
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin