Vuosi 1914 häivytys

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tuollainen taulukko täytyisi tehdä ja laittaa jakoon :lol:

edit: Graafit valmiina, odotellaan että saan jakoon...
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

graafit

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Väkersin seuraavat graafit:

Herätkää!
Kuva
Vartiotorni
Kuva
Valtakunnan palvelus
Kuva
Kaikki samassa
Kuva
Yhteensä
Kuva

Valitan viestin tökeröä muotoilua :roll:

Edit: Ja graafit eivät sitten ole viimeisteltyjä, viimeistellyt tulevat myöhemmin kunhan saan vuoden 2006 tiedot ja niin edelleen. Osa graafeista tuntuu pikkaisen "heittävän" mutta ajatuksen saa noista selville.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Mainio taulukkokavalkaadi! Ainakin sen tuosta saanee selville, että viimeinen varsinainen hypetysvaihe - kyseisen vuosiluvun konkreettisesta merkityksestä lopun läheisyyden kannalta - oli tuolla 80-luvun puolessa välissä. Kun vuosiluvusta hehkutettiin pääasiassa vartiotornissa, voitaneen tuon tulkita olleen jälleen vain yksi keino potkia jäseniä persiille, että saarnaisivat ahkerammin ja levittäisivät enemmän kirjallisuutta. Ennen kuin iso paha harma veisi kelvottomat todistajat mennessään.

Tuohon aikaan (´85) meikäläinenkin jo alkoi ymmärtämään jehovantodistajuuden päälle auttavasti jotain, ja muistelisin, että siitä ainakin oltiin aika varmoja, että kouluja en loppuun ehdi käydä, saati että avioon ehtisin ennenkuin rysähtää... Joka tapauksessa siitä oltiin tuohon(kin) aikaan täysin varmoja, että montaa vuotta ei enää tarvitse odotella kun alkaa tapahtumaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Minä muistan kun silloin kun olin pieni, monet useat sanoivat miten "onnellisessa asemassa olen" kun harma ehtii tulla ennen aikuisikää. :roll:

Kuinkas nyt on käynytkään..
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lehtiveli kirjoitti:Minä muistan kun silloin kun olin pieni, monet useat sanoivat miten "onnellisessa asemassa olen" kun harma ehtii tulla ennen aikuisikää.
Historia toistaa itseään, kun 1968 kesällä alkoi avoin 1975-hypetys, niin äiti kirjoitti mulle kirjeen Karvialle ja hehkutti kuinka en ehdi täyttää 30 ikävuotta ennen maailmanloppua. Vähän on mennyt toive pitkäksi, hypetys ja vuosiluku on vaiettu kuoliaaksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Lehtiveli kirjoitti:Minä muistan kun silloin kun olin pieni, monet useat sanoivat miten "onnellisessa asemassa olen" kun harma ehtii tulla ennen aikuisikää. :roll:

Kuinkas nyt on käynytkään..
Samoin!

Minua ja siskoani kehotettiin menemään ammattikouluun ja hankkimaan "paratiisissa hyödylliset" ammatit. Lukio oli kielletty, koska sellainen kirjatieto olisi ollut turhaa rakennettaessa uutta maailmaa. Just joo. Muistan ihmetelleeni niitä useita "turhissa ammateissa" olevia vanhimpia yms.

Olen tätä koulutuskieltoa kironnut monta kertaa... Valmistuin kuitenkin vastikään "turhaan ammattiin". Hah. :D
Vieras

graafeista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuollaiset siksak-viivat eivät ole mielestäni kovin havainnollisia. Mielestäni graafeissa kannattaa laittaa vain pisteet näkyviin, ja vinkkinä, klikkaamalla yhtä kuvaajan pistettä, ainakin excelistä löytyy semmoinen trendiviiva toiminto, jolla sovitetaan pisteisiin suora, joka kuvastaa keskimääräistä kehitystä.

Lisäksi trendiviivan voi säätää jatkumaan tulevaisuuteen, jos laittaa alun 85 vuoteen viiva menee nollaan muutaman vuoden päästä, mutta sehän olisi jo tilasto kikkailua. Kun aloittaa 70-luvulta niin menee hivenen kauemmin. :(
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: graafeista

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Anonymous kirjoitti:Tuollaiset siksak-viivat eivät ole mielestäni kovin havainnollisia. Mielestäni graafeissa kannattaa laittaa vain pisteet näkyviin, ja vinkkinä, klikkaamalla yhtä kuvaajan pistettä, ainakin excelistä löytyy semmoinen trendiviiva toiminto, jolla sovitetaan pisteisiin suora, joka kuvastaa keskimääräistä kehitystä.

Lisäksi trendiviivan voi säätää jatkumaan tulevaisuuteen, jos laittaa alun 85 vuoteen viiva menee nollaan muutaman vuoden päästä, mutta sehän olisi jo tilasto kikkailua. Kun aloittaa 70-luvulta niin menee hivenen kauemmin. :(
Totta, totta. Kyseessä ei ole finaaliversiot vaan lähinnä tällainen "pikaräpellys" foorumille... :roll:

Täytyy sitten julkaisukappaleisiin paneutua vähän tarkemmin.
Salkkumies
Viestit: 24
Liittynyt: 28.04.2007 09:18
Paikkakunta: Suuri Babylon

Viesti Kirjoittaja Salkkumies »

Katsokaas tuota. Joku yrittää "todistaa" jeppujen ajanlaskua - ja paljon muutakin!

http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/default.html
"-- the Bible cannot be properly understood without Jehovah´s visible organization in mind." (Watchtower 1.10.1967, s. 587)
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Lehtiveli kirjoitti:
Salkkumies kirjoitti:Jeppujen on aika hankala luopua kokonaan tuosta vuodesta, sillä Vartiotorni väittää erityisasemansa perustuvan vuoteen 1919, jolloin väittävät Kristuksen valinneen Vartiotornin Jumalan äänitorveksi. Tuo vuosi 1919 tietysti edellyttää vuotta 1914.

Toinen homma on, että tuosta vuodesta varmastikaan ei lyödä rumpua niin kuin ennen. Pieleen menneen sukupolviopin takia ei ole Vartiotornille eduksi mainostaa tuota vuotta vähään aikaan - ennen kuin tuo sukupolvioppi alkaa unohtua.
Tätä onkin mielenkiintoista seurata. Ikuisesti noita vuosilukuja ei nimittäin voida perässä raahata. Itselleni tuo 1919 kysymys on hieman vieraampi. Millä tavalla VT-seura perustelee sen, että Kristus valitsi heidät äänitorveksi maanpäällä? Onko asialle jotain kunnollisia perusteita, vai onko kyseessä vain 1920-luvun lahkoitsetunnon nostamisyritys joka kusee nyt 80 vuotta myöhemmin nilkoille?
Lue uudestaan "ilmestyksen suuremmoinen huipentuma on käsillä" niin huomaat että raamatussa ennustettiin 2000v sitten, kuinka Amerikassa pidettävät konventit osoittavat kuka on todellinen jumalan kansa.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Salkkumies kirjoitti:Katsokaas tuota. Joku yrittää "todistaa" jeppujen ajanlaskua - ja paljon muutakin!
Tuttu sivusto, orastavan epätoivon merkki. Linssiinviilaus tapahtuu jo tutuksi tulleella 70 vuoden jaksolla, mitään uutta sivustolla ei ole. Sivuston sisältöä kiinnostavampaa olisi tieto siitä kuinka etäällä sivusto on IBSA:sta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Salkkumies kirjoitti:Katsokaas tuota. Joku yrittää "todistaa" jeppujen ajanlaskua - ja paljon muutakin!

http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/default.html

Muistaakseni kaveri on aiemmin kirjoitellut ihan toisenlaista e-Watchmanin innoittamana. Sitten jostain syystä riitaantui hänen kanssaan ja ryhtyi todistelemaan epätoivon vimmalla uudelleen jo kertaalleen hylkäämiään seuran oppeja.

Ellen nyt sitten erehdy henkilöstä.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Vastaa Viestiin