Miksi raamatun tutkimiseen ei käytetä aikaa tarpeeksi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Miksi raamatun tutkimiseen ei käytetä aikaa tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

JEM1982 kirjoitti:Neljä vuotta siihen on mennyt että eikä sieltä raoteta paljoa todellista minää vaikka yritän tonkia kun en suostu kasteeseen. Miksikö roikun katsos jotkut kerää postimerkkejä jotkut haluaa muuta?

Olen päättänyt onkia kuinka paljon tässä löytyy ristiriitoja ja siksi myös teidän kommentit on erittäin tervetulleita saadakseen asiaan useampia näkökantoja.

Minä pystyn tähän kun olen vahva persoona minua ei aivopestä niin helposti heikommat voisivat sortua paineen alla.

En minä tässä näe mitään miksen roikkuisi kun haluan selvittää jehovien oikean minän. Harrastusta sinällään olen kiinnostunut eri uskonnoista riittääkö syyksi? :-)
Kyllä riittää. Todellakin. Tämä on niin nähty muutama kuukausi (vuosi?) sitten. Onnea valitsemallasi tiellä. Omalta osalta, over and out. Verilettu poistuu ketjusta. Kuva
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Miksi raamatun tutkimiseen ei käytetä aikaa tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja Tony »

Harrastuksensa kullakin. :D

Järjestön "todellisen minän" näkee valitettavasti parhaiten vasta kun menee kasteelle.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
JEM1982
Viestit: 20
Liittynyt: 25.01.2017 10:00

Re: Miksi raamatun tutkimiseen ei käytetä aikaa tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja JEM1982 »

Olenkin miettinyt uhraanko monet asiat kasteen vuoksi mutta voin sanoa kun kovasti haluavat kastaa niin olisihan se lähentyminen sisäpiiriin.

Uutena todistaja joutuu tarkasti jonkun vanhimman oppi pojaksi. Onhan minullakin niitä neljä kaksi vanhinta ja tienraivaajaa.

Eikai kasteen ottamisessa ole mitään pahaa, koska tutustuinhan minä esim koraanin oppeihin osallistumalla täysin moskeijan istuntoihin. Ei tullut muslimia mutta halusin ymmärtää koraanin oppeja. Sama pätee jehovantodistajiin haluan päästä näkemään ja ehkä jonain päivänä voin sitten muistelmien pohjalta kirjoittaa vaikka kirjan kaikista näistä uskonnoista? :-)

Minä en pelkää uhkailu tai ahdistelua mistä minua varoiteltiin siinä kaatuu moni muukin jos alkaa uhkailemaan ja tehnyt sen kyllä selväksi jostain syystä he yrittävät kovasti minua käännyttää?
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Miksi raamatun tutkimiseen ei käytetä aikaa tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Minusta on oikein hienoa että tutkii uskontoja mukaanlukien jehovantodistajuus .

Sen kun tekee puolueettomasti ja rehellisesti, ollaan jo pitkällä.

Mutta kuten todettu, kaikkea ei näe ennenkuin on käynyt kasteella. Silloin se keikistelyn ja mielistelyn verho tipahtaa ja tilalle hiipii sanelu ja painostus tekoihin, niihin mitä "jehova vaatii."

Silloin ei enään mielistellä eikä kukaan kiinnostunut ole erityisasemassa korokkeella kiinnostuksen kohteena.
Sillon ollaan jäsen, mission completed ja tästä eteenpäin alkaa vain vaatimukset. Tästä jatkuu loputon tila jossa koskaan et ole tarpeeksi hyvä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin