Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pulu

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Pulu »

Serena Williams kertoo olevansa jehovantodistaja:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 0_vd.shtml

Eli kyllä. Hänellä oli erivapaus saada lapsi ennen avioliittoa ja ilman erottamista.

Vieraas, case closed?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pulu kirjoitti:Serena Williams kertoo olevansa jehovantodistaja:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 0_vd.shtml

Eli kyllä. Hänellä oli erivapaus saada lapsi ennen avioliittoa ja ilman erottamista.

Vieraas, case closed?
Se, että Serena sanoo olevansa Jehovan todistaja, ei vielä kerro mitään siitä, onko Serena kastettu Jt.

Cedars käsitteli aihetta vastikään ja senkin perusteella näyttäisi, että Serena on enemmänkin jonkin sortin wannabe Jt eikä ole käynyt koskaan kasteella. Kastettu Jt ei voisi toimia monessakaan asiassa kuten Serena toimii. Serenan teot ja sanomiset ovat täydellisessä ristiriidassa todistajuuden kanssa.



Ja olisiko tällainen käytös sopivaa todistajalle? :D

Serena Williams raivostui totaalisesti ottelun erotuomarille US Openin finaalissa – huusi suoraa kurkkua ja syytti varkaaksi
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Pulu kirjoitti:Serena Williams kertoo olevansa jehovantodistaja:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 0_vd.shtml

Eli kyllä. Hänellä oli erivapaus saada lapsi ennen avioliittoa ja ilman erottamista.

Vieraas, case closed?
On mainostanut asiaa aina, vaikka ei ole käynyt kasteella.

"Williams was raised a Jehovah's Witness, but says she has "never really practiced it." (Vogue 2017)

Ja kuten Iltalehden lainaus sanoo: "- Jehovan todistajana oleminen on tärkeää minulle, mutta en ole harjoittanut sitä isosti. Olen kyllä halunnut uppoutua siihen."

Ei niitä erivapauspapereita ole jaossa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Eukko voisi kyllä olla mainostamatta hengenvaarallista kulttia, josta hänellä ei ole edes kunnolla omakohtaista kokemusta. Tai ottaa siitä selvää, jos siitä on pakko puhua julkisuudessa. Erittäin ärsyttävää ja vastuutonta tuollainen.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tony kirjoitti:Serenan teot ja sanomiset ovat täydellisessä ristiriidassa todistajuuden kanssa.
Serena on myös kiitellyt Jehovaa voitoistaan, mikä osoittaa, että hän on pihalla Vartiotorni-seuran opetuksista.
"Jumalan tahto ja tarkoitukset eivät todellakaan liity urheilutapahtumiin. Kun siis niissä rukoillaan Jumalalta voittoa, kuunteleeko hän? Varmasti ei." g94 8/2 s. 31
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Pulu

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Pulu »

Cedarsin video oli hyvä. Joo. Näyttää vähän kuin istuvan kahdella pallilla. Ärsyttää kuitenkin, että nyt on lapsi ilman synttäreitä ja joulua. Saattaa olla, että ei ole vanhempana tyytyväinen.

Wannabe-jt. Että sellainen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tuo se onkin mielenkiintoinen piirre jehofiilistelyssä. Henkilö voi helposti heittää suurimmalla osalla Jt-sääntöjä vesilintua, mutta joku synttärisääntö nousee yhtäkkiä ehdottomaksi.

The Guardian kertoi äskettäin tytöstä, joka oli rikkonut suunnilleen kaikkia Jt-sääntöjä, mutta verikysymyksessä oli valmis heittämään henkensä. Tutkimattomat ovat mielenhallinnan järjettömyyksien tiet.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w614.html
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vaikea tietysti arvioida, miten syvässä mielenhallinnassa joku on, mutta saattaa Serena ollakin, vaikkei muodollista yhteyttä olekaan. Voihan hänellä olla joitakin syitä, miksei tunne olevansa kelvollinen "Jehovalle", ja yrittää asiaa mainostamalla ja edes joitakin sääntöjä noudattamalla ostaa jotain. Eivät ihmiset näissä asioissa ole aina kovin johdonmukaisia, kuten on nähty.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Polyester kirjoitti:Vaikea tietysti arvioida, miten syvässä mielenhallinnassa joku on, mutta saattaa Serena ollakin, vaikkei muodollista yhteyttä olekaan. Voihan hänellä olla joitakin syitä, miksei tunne olevansa kelvollinen "Jehovalle", ja yrittää asiaa mainostamalla ja edes joitakin sääntöjä noudattamalla ostaa jotain. Eivät ihmiset näissä asioissa ole aina kovin johdonmukaisia, kuten on nähty.
Mulla on semmonen 25 vuotta kokemusta välitilasta ja "jonain päivänä vielä palaan" -ajattelusta. En siinä tilassa noudattanut minkäänlaista johdonmukaisuutta asiaintilojen suhteen. Missään vaiheessa en halunnut ilmaista aiempaa jehovantodistajuuttani, mutta esimerkiksi joulun viettäminen olisi ollut kauhistava rikos, kirkko institutiona (toimihenkilöineen) ja kirkkorakennukset olivat todella kammottavia ja luotaantyöntäviä. Äänestäminen oli mahdoton ajatus, homoseksuaalit olivat jonkinlainen uhka ihmiskunnan tulevaisuudelle ja Jehova oli olemassa, Saatanaa sekä demoneja unohtamatta. Vt-verioppi ei kuitenkaan ollut kannattamieni uskonnollisten näkemysten joukossa, mutta usko nousi oraalle heräsi verensiirron jälkeen kuin muistelin Vt-opetusta siitä kuinka veren mukana siirtyy luovuttajan luonne.

Minä en näe mitään syytä miksi en olisi ollut myös tuon välitilan ajan mielenhallinnassa. Jehovantodistajuus oli tärvännyt elämääni ja samankaltainen meno jatkui koko välitilan ajan.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieraas kirjoitti:Serena on myös kiitellyt Jehovaa voitoistaan, mikä osoittaa, että hän on pihalla Vartiotorni-seuran opetuksista.
Joo, ei ole nainen huomannut, että jt-kiitollisuus tulee nykyään suunnata hallintoelimelle.
Pulu

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Pulu »

Huh, Markku Meilo! Jos sun tapainen gamla stara, jolla on kaikki himassa, lentää tollee retkuun, niin on se sitten muillekin mahdollista! Tuollainen ”välitilaan” jääminen on kyllä surullista. Onneksi snaijasit sentään fuulauksen ja pääsit livohkaan ihan kokonaan.

Eipä silti, olen kyllä kerran tavannut luopion, joka kohtelee luopuoita kuin luopioita. Olin yhen toimettoman friidun kans kartsalla ja tää joskus meidän seurakunnassa ollut jäbä dallas spaddu huules vastaan. Minua ei tietenkään noteerannut eikä tervehtinyt, olinhan täysi luopio. Ton toimettoman friidun kans se bamlas samalla, kun jemmaili sitä rögatsuansa luullen, ettei kukaan huomaa.

Aikas mölöä, eiks jeh?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pulu kirjoitti:Huh, Markku Meilo! Jos sun tapainen gamla stara, jolla on kaikki himassa, lentää tollee retkuun, niin on se sitten muillekin mahdollista!
Mut duunattii himas retkuu ku mä oli iha snadi.
Tuollainen ”välitilaan” jääminen on kyllä surullista. Onneksi snaijasit sentään fuulauksen ja pääsit livohkaan ihan kokonaan.
Ehä mä olis ite snaijannu, mut onneks netti pani funtsaa viiskymppisen.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

https://www.youtube.com/watch?v=sjOzQRvqA_I
(Juha Vainio -Sellaista elämä on)
Viimeksi muokannut Verilettu, 15.09.2018 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lisäsin tiedon mistä videosta on kysymys. Hyvän tavan mukaista on laittaa edes tuo tieto, ettei tarvitse kenekään pelätä mitä linkin takaa tulee vastaan. ;)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Serena Williams naisen asemasta ja urheilusta

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Luulempa että Serenallakin on tuo homma vain julkisuustemppu ja keino olla vähän erilainen ja sitä kautta kiinnostava. Aika moni muukin iso kuuluisuus on hurahtanut johonkin kummalliseen uskontoon (Tom Cruise, Madonna jne), joten sikäli en ihmettele SW touhuja.
Mutta ei hän kastettu voi olla, ei järjestö/seurakunta tommosta touhua katsois kastetulta läpi sormien.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin