Pienet kysymykset ja vastaukset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Tony kirjoitti:SimilarWebin mukaan JW.orgin maailmanlaajuinen sija on 362, Yhdysvalloissa sija on 271. Sen sijaan omassa kategoriassaan JW.org on ykkösenä. Alexa listaa Jw.orgin tällä hetkellä sijalle 837.

Wikipedian List of most popular websites -listaukseen JW.org ei yllä edes mukaan.

Ykköseksi JW.org pääsee kategoriassa maailman käännetyin nettisivu.

Väite siitä, että JW.org olisi maailman suurin sivusto saattaa olla nykyajan Jt-myytti. Väitteeseen kun törmää näköjään muuallakin.
Tässähän ei tarvita kuin joku vähän isompi pamppu sanomaan lavalta, että "JW.org on omassa kategoriassaan maailman suurin sivusto", niin myytti on valmis.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Tony »

Weathertop kirjoitti:Tässähän ei tarvita kuin joku vähän isompi pamppu sanomaan lavalta, että "JW.org on omassa kategoriassaan maailman suurin sivusto", niin myytti on valmis.
Epäilemättä. Muutama väärinymmärrys ja rikkinäinen puhelin -efekti väliin ja seuraavaksi ollaan ihan yleisestikin maailman isointa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Ehkä tuossa on muisteltu sitä, että "sininen pommi" ym. kirjat ovat oikeastikin olleet maailman eniten painettujen kirjojen listalla? Eihän kokemuksen tarvitse olla tosi, kunhan se on rohkaiseva...
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Eniten käännetty ja eniten käytetty sivusto on helppo sekottaa keskenään :D
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Skald
Viestit: 49
Liittynyt: 11.03.2017 21:24

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Skald »

Saadaanko lahjoituksilla oikeasti katettua konventtien varat? Muistelen omalta konventtiajalta, että konventin lopussa aina ilmoitettiin, että konventtiin tarvittavat varat on saatu kerättyä ja kiitettiin lahjoituksista. Silti joka konventin alussa kerrottiin edellisen konventin alijäämä. This doesn't add up?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Tony »

Skald kirjoitti:Saadaanko lahjoituksilla oikeasti katettua konventtien varat? Muistelen omalta konventtiajalta, että konventin lopussa aina ilmoitettiin, että konventtiin tarvittavat varat on saatu kerättyä ja kiitettiin lahjoituksista. Silti joka konventin alussa kerrottiin edellisen konventin alijäämä. This doesn't add up?
Tuossa hätäseen löydetty yksi vastaus.

viewtopic.php?p=117734#p117734
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tony kirjoitti: Väite siitä, että JW.org olisi maailman suurin sivusto saattaa olla nykyajan Jt-myytti. Väitteeseen kun törmää näköjään
Mun nuoruuvesa kehuskeltiin todistajapiireissä vartsikan olevan maailman laajalevikkisin. Joku vääräleuka korjasi samaan syssyyn että, eipäs kun Aku Ankka.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Veljiksellä ollee joku suljettu Facebook-ryhmä? Onko siellä avoimempi meininki esim. henkilöllisyyden suhteen? Kiinnostaisi kysellä muutaman entisen pääasiallisen seurakunnan "uskon veljistä", tiedän muutaman ok tyypin yllätyksekseni lähteneen. Olisi kiva saada yhteyttä, mutta olen poistanut numerot erotessani kun en olisi näistä veljistä koskaan uskonut että eroavat. Itse olin eräässä helsinkiläisessä seurakunnassa siinä Kurvin tienoilla. Mm. konventtipuhuja ja siskojen kärräysveli joka hoiti muidenkin vuorot, vink vink. :wink: (jos joku tunnistaa ja haluaa vaihtaa tietoja, eikun privaattiviestiä minulle) :D
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Tony »

Onhan siellä kaikenlaisia, suljettujakin, ryhmiä. Veljesseuralla ei kuitenkaan ole omaa ryhmää. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Kumpi muuten loppujen lopuksi on oikea kirjoitustapa: Vartiotorniseura vain Vartiotorni-seura? Molempia kun näkee käytettävän.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Oma kielikorvani sanoo Vartiotorniseura.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kumpikin lienevät yhtä oikeita, mutta väliviivan säästää, kun kirjoittaa yhteen :)
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Kiitos vastauksista. Taidanpa suosia jatkossa tuota yhteen kirjoitettua muotoa.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Weathertop kirjoitti:Kumpi muuten loppujen lopuksi on oikea kirjoitustapa: Vartiotorniseura vain Vartiotorni-seura? Molempia kun näkee käytettävän.
Vartiotorni on erisnimi, joten perussääntö Kielitoimiston mukaan on, että yhdysviivan kanssa.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/100

Olisi sikälikin loogista, että ei myöskään kirjoteta Vartiotornilehti tai Herätkäälehti. Eikä seuran englanninkielinen nimikään ole Watchtowersociety.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Pienet kysymykset ja vastaukset

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Jaa, eipä ollutkaan ihan niin yksinkertaista. Itse olen käyttänyt väliviivaa juurikin siksi, että Vartiotorni on erisnimi, mutta viime aikoina hyvää kirjakieltä yleensä käyttäneet tahotkin ovat alkaneet suosia yhteen kirjoitettua muotoa siinä määrin, että olen alkanut kyseenalaistaa itseäni tässä asiassa ja miettiä, löytyykö tuohon kirjoitustapaan jokin erityinen syy.

Ehkä en vielä luovukaan väliviivan käytöstä, jos painavia perusteita ei löydy.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vastaa Viestiin