"Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

"Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuvakaappaus: John Cedarsin YouTube-video

Suomenkielinen käännös: Maaria

Pohjois-Englannissa lähti yhdestä seurakunnasta kerralla 20 ihmistä. Syitä emme sen tarkemmin vielä tiedä. Tapahtuman seurauksena seurakunnan kokouksessa pidettiin puhe ilmeisesti paikallisten tarpeiden mukaan -osiossa, jossa varoitettiin luopumuksesta. Hienoa, että eräs läsnäolija tallensi puheen. Yleensä näiden puheiden tallenteita ei ole helppo saada niiden kertaluonteisuuden takia. Puhe on videolla pätkissä, joiden välissä John Cedars esittää väitteisiin oman vastineensa. Kaikkea ei ole suomennettu, vain ydinkohdat.

Lue lisää suomeksi täältä tai katso englannkinkielinen YouTube-video täältä.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jotenkin masentavaa, miten tunnepitoisella ja todellisuuden kieltävällä linjalla järjestö jatkaa tässä asiassa. Ilmeisesti heillä ei ole pienintäkään aikomusta katsoa peiliin ja miettiä, olisiko vika edes osaksi omassa toiminnassa. Luopiot haluavat viedä uskon, eivät tarjoa mitään tilalle, ovat kuin Juudas ja Korah, eivät hyväksy selviä Raamatun opetuksia, ovat kiittämättömiä, eivätkä edes pukeudu Raamatun periaatteiden mukaisesti. Me puolestaan olemme löytäneet totuuden, vaikka kaikki eivät sitä totuudeksi ymmärräkään, ja liika tutkiminen saattaisi vain viedä meidät väärille jäljille. Saa nähdä, millaista porukkaa tuonne jatkossa jää.
ihmettelijä

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja ihmettelijä »

Puhe ilmentää hyvin vartiotornin nykyistä linjaa: Älyllisyydestä on enää jäljellä rippeet, jos sitäkään: Kuka on luopio? Vastaus: Se, joka jättää totuuden. Mikä on totuus? Vastaus: Seura. Miksi ei pidä uskoa luopioita? Vastaus. Koska, he ovat jättäneet totuuden. Ja sitä rataa...
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

ihmettelijä kirjoitti:Puhe ilmentää hyvin vartiotornin nykyistä linjaa: Älyllisyydestä on enää jäljellä rippeet, jos sitäkään: Kuka on luopio? Vastaus: Se, joka jättää totuuden. Mikä on totuus? Vastaus: Seura. Miksi ei pidä uskoa luopioita? Vastaus. Koska, he ovat jättäneet totuuden. Ja sitä rataa...
Tyhmimmät ja epätoivoisimmat ovat rivijäsenistä viimeisiä, jotka jättävät kultin, joten opetuksen sisältö suunnataan jo nyt ensisijaisesti heille. Väistämätöntä romahdusta yritetään hallita siinä määrin kuin mahdollista.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Weathertop kirjoitti:Tyhmimmät ja epätoivoisimmat ovat rivijäsenistä viimeisiä, jotka jättävät kultin, joten opetuksen sisältö suunnataan jo nyt ensisijaisesti heille. Väistämätöntä romahdusta yritetään hallita siinä määrin kuin mahdollista.
Härski kaksilla punnuksilla pelaaminen rivijäsenten nenän edessä ja esim. viime kesän 1975-video osoittavat, ettei järjestöä pahemmin häiritse se, että ajattelukykyiset jäsenet voisivat tykätä huonoa ja lähteä. "Jos lähtevät, niin lähtekööt, ja me heitetään lokaa perään" tuntuu olevan asenne.

Jos hallintoelin onkin kuutamolla, Vartiotorni-seuran johto tuskin kokonaisuudessaan on. Eiköhän siellä uskontobisnes periaatteessa osata, nettiaika vain ajoi järjestön ohi. Jäljelle jäävät pyritään pitämään mukana pelottelemalla heitä niin, etteivät vain ottaisi päätä pois pensaasta, kurkistaisi verhon taakse ja lähtisi.

Ja onhan pelottelun vastapainona Paras Elämä Ikinä -fiilistelyä, kuten maanpäällisessä paratiisissa kuuluukin:

Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Polyester kirjoitti: Härski kaksilla punnuksilla pelaaminen rivijäsenten nenän edessä ja esim. viime kesän 1975-video osoittavat, ettei järjestöä pahemmin häiritse se, että ajattelukykyiset jäsenet voisivat tykätä huonoa ja lähteä. "Jos lähtevät, niin lähtekööt, ja me heitetään lokaa perään" tuntuu olevan asenne.
Asenne voi olla sekin, että arvioidaan kylmän realistisesti, ketkä yleensä voidaan pitää mukana vähänkin pitemmällä tähtäimellä, ja keskitytään sitten niihin.

Sitä hilpeää mylvintää, kun seurakunnat koostuvat jatkossa idiooteista, hulluista, kehareista, seniileistä ja tätä iloista laumaa vallan kiilto silmissä paimentavista veli vanhimmista.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Weathertop kirjoitti:

Asenne voi olla sekin, että arvioidaan kylmän realistisesti, ketkä yleensä voidaan pitää mukana vähänkin pitemmällä tähtäimellä, ja keskitytään sitten niihin.

Sitä hilpeää mylvintää, kun seurakunnat koostuvat jatkossa idiooteista, hulluista, kehareista, seniileistä ja tätä iloista laumaa vallan kiilto silmissä paimentavista veli vanhimmista.
Mut eiks vanhimmatkin ole aika järkeviä, vaikka ovatkin vallanhaluisia. Haluaisivatko he paimentaa tuollaista porukkaa, varsinkaan kun pitäisi aina soittaa painmennettavien edunvalvojille että saisivatko paimennettavat lahjoittaa rahaa lahjalaatikkoon. Edunvalvoja vastaisi lyhyesti että, "Eivät saa". Siinä jäisi järjestöltä lahjoitusrovot saamatta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Mut eiks vanhimmatkin ole aika järkeviä, vaikka ovatkin vallanhaluisia. Haluaisivatko he paimentaa tuollaista porukkaa, varsinkaan kun pitäisi aina soittaa painmennettavien edunvalvojille että saisivatko paimennettavat lahjoittaa rahaa lahjalaatikkoon. Edunvalvoja vastaisi lyhyesti että, "Eivät saa". Siinä jäisi järjestöltä lahjoitusrovot saamatta.
Saattaahan se vähän vituttaa, mutta onneksi sitä vitutusta voi aina purkaa vajaapollaisten uikuttaessa ja kiemurrellessa oikeuskomitean musertavan mahdin edessä.

(Älkää antako minun häiritä, kunhan soveltelen raamatullista ihmiskuvaa nykyaikaan.)
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Weathertop kirjoitti:Tyhmimmät ja epätoivoisimmat ovat rivijäsenistä viimeisiä, jotka jättävät kultin...
Taitavat voittopuolisesti olla myös iäkkäimpiä ja pisimpään öögaan stritattuja.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Markku Meilo kirjoitti:
Weathertop kirjoitti:Tyhmimmät ja epätoivoisimmat ovat rivijäsenistä viimeisiä, jotka jättävät kultin...
Taitavat voittopuolisesti olla myös iäkkäimpiä ja pisimpään öögaan stritattuja.
Nämä kuuluvat siihen epätoivoisimpien ryhmään. Kuolema alkaa kolkutella, elämä on haaskattu lahkon palveluksessa ja paratiisia pitäisi kovasti saada.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Shamaani

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Weathertop kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
Weathertop kirjoitti:Tyhmimmät ja epätoivoisimmat ovat rivijäsenistä viimeisiä, jotka jättävät kultin...
Taitavat voittopuolisesti olla myös iäkkäimpiä ja pisimpään öögaan stritattuja.
Nämä kuuluvat siihen epätoivoisimpien ryhmään. Kuolema alkaa kolkutella, elämä on haaskattu lahkon palveluksessa ja paratiisia pitäisi kovasti saada.
Ehkä asian vierestä mutta jotenkin olen itse hieman kyynistynyt tämän suhteen ajan saatossa -- tai ehkä sitten vain rationalisoitunut kun asiat eivät enää vaivaa niin paljoa emotionaalisesti.

Aikanaan harmittelin että itse olen ja monet muut tuhlaavat edelleen elämänsä ihan turhaan. Nykyään taas ajattelen että kyseessä on heidän oma ongelmansa kun eivät ole vuosien saatossa ajatelleet asioita kriittisesti ja täten he itse, en minä, ovat vastuussa omasta tuhlatusta elämästään.

Taitaa olla aika klassinen todistajan mindset, että ollaan kaikkien maailman ihmisten elämästä mukamas koko ajan vastuussa...
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Shamaani kirjoitti:Taitaa olla aika klassinen todistajan mindset, että ollaan kaikkien maailman ihmisten elämästä mukamas koko ajan vastuussa...
Kuinkahan useita kertoja mullekin on sanottu vähintään jt-mielisiltä tahoilta, että miksi kirjoittelen, enkä mene elämässäni eteenpäin. Aikoinaan mun vastaus oli, että kun olen netissä, niin olen pois kadulta mummoja rullaamasta. Enkä hetikään osaa arvostaa yleisluontoista eteenpäinmeno-kommenttia, jossa ei anneta minkäänlaista alkuvihjettä ja joka kommentti tulee taholta, joka ei tunne lainkaan elämääni.

Itse näen jt-valheiden torppaamisen vapaaehtoisena ja mielenkiintoisena puuhana siksikin, että pääsääntöisesti tiedän ilman sen suurempia ponnisteluja mitä kirjoittaa. Toisaalta olen leikillisesti kokenut korvaavani sitä jt-aikaa, jolloin levitin Vt-seuran huuhaajuttuja muka elintärkeinä uskottaviksi.

Mulla kyse on osin myös luonteesta, eka vaimo kehotti mua useamman kerran etsiytymään jollekin kurssille, jossa opetetaan sanomaan kauniisti - mutta kuitenkin päättäväisesti - ei.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Markku Meilo kirjoitti:Kuinkahan useita kertoja mullekin on sanottu vähintään jt-mielisiltä tahoilta, että miksi kirjoittelen, enkä mene elämässäni eteenpäin.
Usein on niin, että ne jotka tuollaista sanovat, haluaisivat lopettaa kriittisen ja kiusallisen tiedon jakamisen. He haluaisivat, että kukaan ei saisi oikeaa ja aitoa tietoa järjestöstä, joka kontrolloi ja hallinnoi maailmassa noin 8 miljoonan ihmisen elämää sellaisella tavalla, joka ei juurikaan kestä päivänvaloa. Niinpä minä haluan "mennä elämässäni eteenpäin" juuri sillä tavalla, että jaan tietoa kaikille, jotka sitä haluavat lukea. Ja viime vuosina näitä ihmisiä on ollut todella paljon. Lisäksi Suomessa kaupallinen media on kiinnostunut julkaisemaan tietoja, jotka osaltaan auttavat uskonnon uhreja käsittämään ne monet tavat, joilla Jehovan todistajien järjestö orjuuttaa ihmisiä ja vie heiltä ihmisoikeudet.

Minä koen oman julkaisutoimintani myös ihmisoikeustaisteluna sen puolesta, että Suomessa joskus olisi tilanne, että uskonnollinen yhdyskunta ei vie jäseniltään (tai ulkojäseniltään) sananvapautta, mielipiteenvapautta ja oikeutta valita se mihin uskoo ja myös mihin ei usko. Tällä hetkellä näitä vapauksia ei ole eikä Suomessa mikään poliittinen taho halua korjata asiaa. Niin kauan kuin voin vaikuttaa edes pieneltä osalta näihin asioihin, "menen elämässä eteenpäin" ja kirjoitan juttuja Jehovan todistajista ja Vartiotorniseurasta.

Tämän asian haluaisin todellakin saada korjattua niin, että lakipykälän sanat olisivat aidosti totta:

"Yhdyskunnan tulee toteuttaa tarkoitustaan perus- ja ihmisoikeuksia kunnioittaen." - Uskonnonvapauslaki, 2. luku, 7 §, löytyy täältä.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Johanneksen poika kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:Kuinkahan useita kertoja mullekin on sanottu vähintään jt-mielisiltä tahoilta, että miksi kirjoittelen, enkä mene elämässäni eteenpäin.
Usein on niin, että ne jotka tuollaista sanovat, haluaisivat lopettaa kriittisen ja kiusallisen tiedon jakamisen. He haluaisivat, että kukaan ei saisi oikeaa ja aitoa tietoa järjestöstä, joka kontrolloi ja hallinnoi maailmassa noin 8 miljoonan ihmisen elämää sellaisella tavalla, joka ei juurikaan kestä päivänvaloa. Niinpä minä haluan "mennä elämässäni eteenpäin" juuri sillä tavalla, että jaan tietoa kaikille, jotka sitä haluavat lukea.
Sehän on itse asiassa kenttäpalvelusta, että kerrotaan täsmällistä tietoa ja paikkaansapitäviä asioita Jehovan todistajien uskonnosta ja annetaan jokaisen tehdä oma valintansa? Näin kai minä kenttäpalveluksen ymmärtäisin. :D

Tietysti jos kenttäpalvelus tähtääkin oikeasti johonkin muuhun, sitten tämä ei ole kenttäpalvelusta. Tärkeää työtä silti, mutta tuntiraporttia on siinä tapauksessa turha Puutarhatielle lähettää.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Luopiopuhe" Pohjois-Englantilaisessa seurakunnassa

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Pitää nostaa tuolta suomennoksesta vielä esille tämä:
Jehovan todistaja -vanhin:

Ihan kuten kauniin rakennuksen rakentaminen vie jopa vuosia, samoin uskon rakentaminen vie aikaa. Pommi voi tuhota kauniin rakennuksen hetkessä. Mekin voimme riskeerata kallisarvoisen uskomme kiinnittämällä huomiota luopioiden puheeseen.
Jehovan todistaja -vanhin:

Raamattu käskee olemaan päättäväinen kaiken jumalattomuuden hylkäämisessä. Mitä siis haluamme sanoa painokkaasti? Pysykää erossa näistä pahoista ihmisistä, entisistä kanssauskovista, sosiaalisessa mediassa, varsinkin te vanhimmat. Enkelit kehottivat Lootia kiirehtimään. He tekevät niin entistä enemmän nykyisinä viimeisinä päivinä.
Jehovan todistaja -vanhin voisi ehkä kertoa Ropposelle ja Saarenojalle, ketä luopiot ovat (että osaisivat varoa)?
Vastaa Viestiin