Eilen se tapahtui !

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Maybritt

Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Maybritt »

Eilen päättyi lähes 60 vuoden erämaavaellukseni. Silloin ilmoitettiin seurakunnassa, etten ole enää Jehovan todistaja. Jos nyt koskaan sitä olen oikeasti ollutkaan. Tyypillinen syntymä-JT.

Kasteella kävin 15-vuotiaana muitten nuorten mukana. Ja olikin hienot puitteet, kv. konventti Stadionilla.
Erotettiin parin vuoden kuluttua tavanomaisesta syystä. Ryömin sitten kiltisti takaisin.

Vuosikymmenet pidin itseäni huonona ihmisenä, kun en kyennyt elämään Jehovan ohjeiden (kuten silloin uskoin) mukaan.

Kävin vuoden verran mieheni kanssa kokouksissa, ja hänelle pidettiin myös tutkistelua, jota hän piti todella lapsellisena.

Elämäni pahimmat paniikkikohtaukset sain ainoassa käymässämme aluekonventissa, jokaikinen aamupäivä.
Sama juttu kierrosvalvojan vierailuviikon tiistaina. Silloin päätin, että kun tämä näin paljon ahdistaa, niin olkoon.

Eipä tiennyt veli Vanhin mitä teki, kun kehotti tabletin hankkimaan !

Suurkiitokset teille kaikille Veljesseuralaisille mielenkiintoisista ja valaisevista kirjoituksista. Erityisesti haluan
kiittää Markku Meiloa sekä informaatiosta, että rohkaisusta !
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Maybritt kirjoitti:Eilen päättyi lähes 60 vuoden erämaavaellukseni.
Parempi myöhään kuin milloinkaan, eikä sattunut yhtään, mitä nyt äänenpainojasi tulkitsin.
Silloin ilmoitettiin seurakunnassa, etten ole enää Jehovan todistaja. Jos nyt koskaan sitä olen oikeasti ollutkaan. Tyypillinen syntymä-JT
.
Jos Suomea tai (länsi)naapureita ajattelee, niin nyt ei juuri muita ole tulossakaan kuin jt-jälkikasvua ja meidän toisintoja.
Eipä tiennyt veli Vanhin mitä teki, kun kehotti tabletin hankkimaan !
Jos Vt-seuran inhokkeja miettii, niin netti lienee ykkönen tällä hetkellä. Jos Vt-seuran oman tuotannon inhokkeja miettii, niin KIT lienee ykkönen.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Huomenta ! Ei satu enää. Ei tämä ihan niin helppoa ole ollut, kuin mitä aloituksesta voisi luulla.
Kai uutuudenjännitystä. Ei ihan kaikkea kehtaa heti kertoa.

Ei tullut demonien hyökkäystä, vaikka tänne uskaltauduinkin. Niitä olen tosissani pelännyt aivan näihin asti.
Harmagedonia en niinkään ole osannut pelätä, en edes 1970-luvun alussa, kun siitä kohkattiin.

Kyllä tämä irtautuminen on ollut pitkä ja vaivalloinen prosessi, varsinkin viimeinen vaihe. Minulle
sanottiin, että senkun allekirjoitat paperin, niin sillä selvä. Ei se nyt niin vain käy ! Enhän minä ole liittynyt mihinkään omasta tahdostani. Ja se kaste silloin nuorena, pah, onko se minkään arvoinen ?

Muuten KIT löytyy jokaisen omasta JW Library-sovelluksesta, että sieltä vaan vertailemaan!
Ei tarvita erikseen "luopiosivuja". :wave:
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Olen sama ap, vaikka on eri nimimerkki. Tarkoitus on jatkossa käyttää Mervi-nimerkkiä.
Tuli pieni sekaannus. Onneksi nyt korjattu. Kiitos ! :P
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Onnittelut! Otetaan aamukahvit tämän kunniaksi. :thumbup:
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Juu tää aamukahvi menee Mervin kunniaksi!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Mervi kirjoitti:Huomenta ! Ei satu enää. Ei tämä ihan niin helppoa ole ollut, kuin mitä aloituksesta voisi luulla.
Kai uutuudenjännitystä. Ei ihan kaikkea kehtaa heti kertoa.
Luulisin, ettei yksikään voi sanoa järjestöstä eroamista helpoimmaksi tapahtumaksi elämässään, henkistä voimaa se kyllä vaatii.

Minulla tuosta eroamisesta on jo toistakymmentä vuotta aikaa, enkä vieläkään voi sanoa olevani vapaa, kun jt-suku sotkeutuu elämääni, mitä ihmeellisimpien asioiden vuoksi, täytyy vain odottaa yli yhdeksänkymmenen vuotiaiden vanhempieni kuolemaa jotta vihdoinkin pääsisi hengittämään vapaasti.
Ei tullut demonien hyökkäystä, vaikka tänne uskaltauduinkin. Niitä olen tosissani pelännyt aivan näihin asti.
Kummia nuo demonipelot, mielikuvitusmaailmaan kuuluvina kun nuo demonit katoavat heti kun usko niihin loppuu.


Tervetuloa Mervi tänne, seuraan sekalaiseen.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Kiitos teille, ihanat ihmiset ! Taidatte olla tosiystäviä, ei "ystäviä". :D Jatkan tässä minäkin kahvin siemailua rakkaan Puluni (aviomies) kanssa.

Minulla ei ole enää ketään, jonka vuoksi roikkua mukana.
Vanhempani ovat kuolleet jo kauan sitten, sisaruksia ei ole, ja serkut ovat hylänneet aikoja sitten.

Muuten, äitini, joka myös oli syntymä-JT, ei koskaan karttanut eikä hylännyt minua.
Silloin, kun yritin tuota comebackia, yksi ja toinen sisar tuli jäkättämään kuinka ihana ihminen äitini oli, ja kuinka he kävivät kentällä hänen kanssaan.

Ja höh ne mun äidistäni mitään tienneet !
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ariadna kirjoitti:
Mervi kirjoitti:Ei tullut demonien hyökkäystä, vaikka tänne uskaltauduinkin. Niitä olen tosissani pelännyt aivan näihin asti.
Kummia nuo demonipelot, mielikuvitusmaailmaan kuuluvina kun nuo demonit katoavat heti kun usko niihin loppuu.
Muistan kuinka aikoinaan esitelmässä (tai konventissa) lainattiin jostain kirjasta mielipide, että mielisairaat ovat paljolti demonien riivaamia ja jehovantodistajana minä tietenkin uskoin asian. Silloinhan mielenterveysongelmia piti hoidella rukoilemalla, tutkimalla, kokouksissa- ja kentälläkäynneillä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mervi kirjoitti:Ja höh ne mun äidistäni mitään tienneet !
Mulla on monivuotinen koulukaveri, jonka äiti oli jt, jota pidin ihan saliuskottavana. Kun otin asian kerran esille, niin kuulin, että äitinsä oli varsinainen kameleontti, joka lähinnä piti pystyssä jt-julkisivua.

Koska jehovantodistajuus on merkittävältä osin suorittamista, niin oletan sen johtavan hyvin helposti näyttelemiseen. Hyvä esimerkki on alkoholinkäytön piilottelu. Itse pidän eräinä oman sarjansa huippuina Rutherfordia sekä brittivanhinta, jolla oli 15 vuotta rakastajattarena tr-sisar.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Nuo mt-ongelmat näkyy olevan varsin yleisiä Jt:den keskuudessa. Valitettavasti myös itsemurhat. Alkoholiongelmasta puhumattakaan.

En tarkoittanut, että äitini olisi kameleontti ollut, vaan että hänessä oli paljon muutakin, kuin kenttäkaveruus.

Uskoani Jumalaan ei VT-seura ole onnistunut minusta kitkemään.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Maybritt kirjoitti: Eipä tiennyt veli Vanhin mitä teki, kun kehotti tabletin hankkimaan !
Noin ison palveluksen tehnyttä vanhinta kannattaa kyllä muistaa vaikka joulukortilla. ;)

Ja tervetuloa tälle foorumille!
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Ariadna kirjoitti: Luulisin, ettei yksikään voi sanoa järjestöstä eroamista helpoimmaksi tapahtumaksi elämässään, henkistä voimaa se kyllä vaatii.
Henkistä voimaa tai vaihtoehtoisesti henkisesti täysin pohjalla olemista. Aina tietenkin parempi, jos pohjakosketusta ei tarvita. Ihailen sellaista voimaa lievästi kateellisena.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Kiitos myös Sinulle, Weathertop ! Olet näemmä sinäkin rauhoittunut. Välillä on tullut hieman tulikivenkatkuista tekstiä, jonka hyvin ymmärrän.

Rikinkatkua löytyy myös täältä, jos kirjoitan perheväkivaltaketjuun. :evil:

Jossain vaiheessa varmasti teen niin.

P.S. Iski se pikkupiru sittenkin. Auto, perhana, ei lähtenyt käyntiin ! Toinen :evil:
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Eilen se tapahtui !

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Tokkopa tuota korttia kannattaa lähettää, epäilen vahvasti ko. henkilön lukutaitoa.
Se, että pyysin t u l l a e r o t e t u k si , ei suinkaan mennyt tuosta noin vaan perille, vaati myös kuvan, josta myöhemmin .

En pitänyt tarpeellisena osallistua komiteaan, arvelin, että osaavat niinkin yksinkertaisen asian ominkin avuin ratkaista. :roll:

Tämä tällä kertaa. :silent:
Vastaa Viestiin