Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

En tiedä ymmärrättekö, mutta vanhinten neuvot on on hyviä ohjeita silloin kun tekee juuri päinvastoin kuin ne neuvoo. Joskus nää on heidän kykyjensä mukaiset neuvot on parasta mitä niiltä saa, jolloin pitää ymmärtää ettei niillä vaan riitä resurssit. Ei. Vaan. Riitä. Jolloin pitää varmaankin tehdä oikeat johtopäätökset. Mutta kun ei ihmiset vaan tähän keskimäärin vaan pysty #kyyninen
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Festus »

Yhden kokemuksen tiedän, jossa korkeakoulussa opiskeleva sisar kysyi kierrosvalvojalta josko pitäisi keskeyttää opinnot ja lähteä ravariksi. Kierrosvalvoja kehoitti suorittamaan aloitetut projektit eli opinnot loppuun. Näin kävikin.

Yleensähän neuvot ovat "lopeta koulu ja ala rappusiivojaksi" luokkaa joten piristävä poikkeus.
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Festus kirjoitti:Yhden kokemuksen tiedän, jossa korkeakoulussa opiskeleva sisar kysyi kierrosvalvojalta josko pitäisi keskeyttää opinnot ja lähteä ravariksi. Kierrosvalvoja kehoitti suorittamaan aloitetut projektit eli opinnot loppuun. Näin kävikin.

Yleensähän neuvot ovat "lopeta koulu ja ala rappusiivojaksi" luokkaa joten piristävä poikkeus.
Olen minäkin kuullut kerran että opetettiin suorittamaan aloitettu koulutusprojekti loppuun. Siinä oli kantavana ajatuksena se, että jos lopettaa koulutuksen kesken niin siitä kesken lopettamisesta tulee helposti huono tapa ja tienraivauskin sitten keskeytyy.

Ja minullehan kävi niin. Lopetin ammattikoulun kesken, aloitin tienraivauksen ja sekin keskeytyi.

Tämä kannustaminen viemään koulutus loppuun, olen kuullut tämän vain yhden kerran, mutta sitten niitä päinvastaisiaa huonoja neuvoja sitten enemmän.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Polyester »

90-luvulla oli hetkellisesti suopeampaa suhtautumista koulutukseen. Toki tässä on voinut olla paikkakuntakohtaisiakin eroja. Nyt on pipo taas vedetty kireämmälle.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jehovalla on kaikki raha,
Kuin myös kulta ja hopea, silti se haluaa lahjalaatikkoihin lisää ja vielä niiltä joilla sitä rahaa niinkuin muutakaan ei niin älyttömästi ole.
mutta se ei anna mitään,
Antaa se satikutia ja vielä tappaakin, helvetin hyvä tyyppi.
vaan pelkästään rahastaa, tai sen avulla rahastetaan. Ei kuulosta kovin reilulta.
Kumman kiinnostunut se kyllä rahasta on , niinkuin myöskin kahden ihmisen välisestä seksuaalisesta kanssakäymisestä. Minä kyllä Jehovana keksisin jotain paljon jännempää, olisihan minulla taikakädet :thumbup:
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Neuvo minulle, kun olin masentunut ja haudoin itsemurhaa: "Jos päädyt itsemurhaan, niin Jehova antaa sen anteeksi".
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Pehmoluopio kirjoitti:Neuvo minulle, kun olin masentunut ja haudoin itsemurhaa: "Jos päädyt itsemurhaan, niin Jehova antaa sen anteeksi".
"Jos hyppäät tuolta jyrkänteeltä alas, enkelit tulevat kannattamaan sinua."

Jos jehova olisi aikuisten oikeasti olemassa, hän ei ikinä antaisi anteeksi tuollaisten lausuntojen esittäjille.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vanhin kertoi yhdelle paljon kyselevälle kiinnostuneelle kokouksen jälkilämmössä, että Jehovan todistajat eivät oikeastaan epäile eivätkä kyseenalaista mitään saamaansa opetusta. Että se on niinku se heidän Juttu koko hommassa, että ei tarvitse kyseenalaistaa mitään! Vieressä seisovat Raamatun tutkiskelua kyseiselle kiinnostuneelle pitävät siskot tuijottivat vieressä "VOI ***TU!!" -ilmeellä.

Siihen loppui se kiinnostus. Vaan olispa tuo toki selvinny myöhemminkin, jos olis vielä homman pidemmälle päästänyt, vanhin vaan vähän nopeutti toiminnallaan asiaa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Vieras kirjoitti:Vanhin kertoi yhdelle paljon kyselevälle kiinnostuneelle kokouksen jälkilämmössä, että Jehovan todistajat eivät oikeastaan epäile eivätkä kyseenalaista mitään saamaansa opetusta. Että se on niinku se heidän Juttu koko hommassa, että ei tarvitse kyseenalaistaa mitään! Vieressä seisovat Raamatun tutkiskelua kyseiselle kiinnostuneelle pitävät siskot tuijottivat vieressä "VOI ***TU!!" -ilmeellä.

Siihen loppui se kiinnostus. Vaan olispa tuo toki selvinny myöhemminkin, jos olis vielä homman pidemmälle päästänyt, vanhin vaan vähän nopeutti toiminnallaan asiaa.
Heh! Ainakin oli rehellinen tuo vanhin. Tuollaisille rehellisille vanhimmille nostan hattua. Selviää heti paikalla ainakin se asia että onko kiinnostunut aito lammas vai vuohi :)
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Vieras kirjoitti:se on niinku se heidän Juttu koko hommassa, että ei tarvitse kyseenalaistaa mitään!
Minulle niitä orsia kamelin selässä oli Jehovan todistajien varmaan kaikkien läsnäolijoiden tuntema kritiikittömyys ihan kaikkea muutakin kohtaan kuin JT-opetuksia, kunhan ei ole luopiohommeleita.
Ihan lopussa oli tämä Nooan arkki-hölmöily, jonka jälkeen alkoikin minun poistumiseni tästä järjestöstä. Sitä ennen oli Golden Productsia ja muita pyramidihuijauksia.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Minulle vanhin antoi neuvon ottaa kaikesta tarkoin selvää. Niin tein ja neuvo on osoittautunut erinomaisen hyväksi. Seuraamukset. Saman vanhin joku vuosi sitten tokaisi: "Sinä se vain jaksat kirjoitella", mistä päätellen myös hän on kiinnostunut tästä foorumista.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Et vain ole hiffannut "ottaa selvää" ja "tehdä selvää" -tokaisujen nyanssieroista?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vanhinten neuvot ja seuraamukset

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

No en. Mä käyn muutoinkin hiukka hitaalla.
Vastaa Viestiin