Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: Pixabay

Perinteiseen tapaan konventtien yhteydessä toimivat tänäkin kesänä ns. "konventtiradiot", joiden avulla on mahdollista kuunnella konventin ohjelmaa konventtihallissa ja sen läheisyydessä. Jotkut sairaat ja huonokuntoiset Jehovan todistajat voivat näin ollen kuunnella ohjelmaa vaikkapa asuntoautossaan leväten, jos se on pysäköity suhteellisen lähelle konventtihallia. Kaikki eivät jaksa istua koko aikaa hallissa. Koska lähetysteho on vaatimaton, kovin montaa sataa metriä kauempana ohjelmaa ei voi kuunnella.

Konventtiradioita on aikaisemmin hyödynnetty myös muilla tavoilla. Moni entinen Jehovan todistaja on viime vuosina äänittänyt konventin ohjelmia radiosta omassa autossaan konventin pysäköintipaikalla ja lähettänyt sitten äänitteet JP-sivujen käyttöön. Sitä tietenkin toivotaan myös tänä kesänä. Konventtiäänitteitä voi lähettää sähköpostiin:

johanneksenpoika@gmail.com

Lue lisää täältä.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Johanneksen poika kirjoitti:Moni entinen Jehovan todistaja on viime vuosina äänittänyt konventin ohjelmia radiosta omassa autossaan konventin pysäköintipaikalla ja lähettänyt sitten äänitteet JP-sivujen käyttöön. Sitä tietenkin toivotaan myös tänä kesänä. Konventtiäänitteitä voi lähettää sähköpostiin:

johanneksenpoika@gmail.com
Erityisesti sunnuntai-aamupäivältä toivoisin näiden ohjelmien äänitteitä:

Sunnuntaina kello 9.40 alkavan puhesarjan teema on: Edessä olevia tapahtumia, jotka vaativat meiltä rohkeutta

Kuva

Kannattaa ottaa etukäteen yhteys minuun, niin koordinoin äänityksiä, jotta ei vahingossa useampi ihminen äänitä samaa ohjelmajaksoa. Yksikin riittää yhdestä aiheesta. :lol:
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Tuo "Loppukoetus" voi monta epäilevää Einaria siellä konventissa huvittaa, meinaan tuon voi käsittää monella tavalla. Esim. että viimeinen loppukoetus, ja sitten on konvettin hoidettu alta pois. Tuossa vaiheessa alkaa olla niin täynnä "vanhaa ruokaa", että menee jo yli ja ohi. Ainakin itselläni oli. Ja voi luoja, että se viimeinen rukous kestää kauan, kun siinä pitää kiittää koko 3 päivän ohjelma, ja jotkut uudet julkaisut yms.Kuva Ja sitten vielä nopeasti tuttujen ja sukulaisten kanssa pakolliset "olipa hyvä konventti, loppu on lähellä" -kehut. Kuva
m.naat

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja m.naat »

Hyvä kysymys johanneksen pojalta, mutta minun vastaukseni on: EN! :roll:
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Sunnuntaina kello 9.40 alkavan puhesarjan teema on: Edessä olevia tapahtumia, jotka vaativat meiltä rohkeutta

Kuva
Mitenkähän minua niin kovasti epäilyttää nämä ennalta näkemiset? Jos ajatellaan vaikka Suuren Babylonin tuhoa, niin mikä se ensinnäkin on? Sehän on vain jehovantodistajien opin tulkinta raamatusta. Ja ottaen huomioon että aika ajaa yleensä ohi kaikista muistakin vouhotuksista mutta hallintoelin vaan jääräpäisesti yrittää määrätä että mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu.
Oliskos tää taas sitä ällistyksen kolmattatoista huiputusta? Vähän tuntuu siltä.

Onneksi en itse usko enää harmagedoniin yhtään, niin ei tarvi olla mukana vouhottamassa kina poskella uskonkiimassa Suuresta Babylonista.

Marginaaliryhmien on niin helppo metelöidä, kun ei tarvi kantaa mistään mitään vastuuta. Suurilla uskonnoilla kuten evlut-kirkolla on paljon yhteiskunnallista vastuuta kannettavanaan, eikä se voi siksi alkaa käyttäytymään ja metelöimään hullusti asioista. Koska jos se alkaisi, sen kykyä kantaa yhteiskunnallista vastuuta voitaisiin alkaa suuresti epäillä.

Jehovantodistajat eivät halua kantaa mitään yhteiskunnallista vastuuta mistään. Heille riittää kun saa puristettua yhteiskunnasta kaiken hyödyn irti tekemättä mitään sen eteen. Joten jehovantodistajien järjestön on helppo metelöidä ja vouhottaa uskonkiimassa.

Ottaako pattiin? No niin pitääkin!
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kiinnostunut 2

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Uteliaisuuttani olisi Kiva Kuunnella Noita Lähetyksiä .
Näin kauas ei kuulu.
Jos Johanneksenpojan Sivulta sitten Kuulisi Nauhoituksia.
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Mervi »

Ihan hyvä idea, jos nyt joku niitä haluaa kuunnella. Itse en viitsisi.
Minulle riitti tuota soopaa, kaksi kierros- ja yksi aluekonventti.

Välillä tulee älyttömiä ajatuksia, että jos käväisisi vaikka yhtenä päivänä
Jäähallissa. Mutta onneksi sitten järki tulee takaisin, että mitä ihmettä minä sieltä muka haen ?
Tyhjän saa pyytämättäkin.

Olisi edes vanhat kunnon näytelmät, mutta kun noita noloja kiväärivideoita. Ja Joona-elokuva sitten !
Kai siitä olisi paremmankin saanut. :crazy:
Mervi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.03.2018 16:12

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Mervi »

PS. Tarkoitin siis surkean paluuyritykseni aikaisia konventteja. :oops:
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Mervi kirjoitti:
Välillä tulee älyttömiä ajatuksia, että jos käväisisi vaikka yhtenä päivänä
Jäähallissa. Mutta onneksi sitten järki tulee takaisin, että mitä ihmettä minä sieltä muka haen ?
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Näin on. Maailmasta löytyy paljon parempia harrastuksia jotka oikeasti antavat hyvää mieltä. Täytyy vain löytää se kaikkein omin juttu mistä tykkää. Kaikkea on suurinpiirtein tarjolla.

Tiukkapipoinen jt sanoisi että, "mutta ne eivät johda ikuiseen elämään". Mutta mitä takeita on siitä että Vartiotornin palveleminen johtaisi ikuiseen elämään?

Itse olen tullut siihen tulokseen pitkällisen ja hitaan pohdiskelun kautta, että jt:t kuolevat aivan samoin kuin maailmallisetkin, mutta sillä erolla että jt tuhlaa elämänsä turhuuteen.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Mervi kirjoitti:Välillä tulee älyttömiä ajatuksia, että jos käväisisi vaikka yhtenä päivänä
Jäähallissa.
Itse olen onnekseni säästynyt moisilta ajatuksilta, ei ole käynyt edes pienessä mielessä. Senverran hyvät vastarokotukset sain kun tuli istuttua takapuoli puuduksissa kuunnellen mahdollisimman vähän ohjelmaa.
Viimeisinä vuosinan menin autoon lepäilemään iltap. ohjelman ajaksi, siten jaksoi kuunnella parhaan annin eli loppulaulun.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Lothar II kirjoitti: Viimeisinä vuosinan menin autoon lepäilemään iltap. ohjelman ajaksi, siten jaksoi kuunnella parhaan annin eli loppulaulun.
Hienoo! Kiva kuulla että näinkin optimointikykyisiä veljiä on. On parempi kuunnella jokin lyhyt itseä kiinnostava asia kunnolla kuin monta huonosti. Ja pitkät unet autossa antavat hyvän keskittymiskyvyn ja pirteänä voi sitten kuunnella vaikkapa loppulaulun.

Lauluissa monesti on asiaa vähintään yhtä paljon kuin puheissa yhteensä. Puheissa samoja asioita toistetaan ja toistetaan ilman mitään järkeä, hieman ehkä eri näkökohdista. Mutta loppulaulussa asiat tulevat 5 minuutissa kerralla kaikki kun vain jaksaa sen ajan keskittyä kuuntelemaan.

Itse aikoinaan olin niin kypsynyt lopulta konventtiohjelmiin että menin lepohuoneeseen makaamaan useammankin kerran. Harmi ettei minulle tullut mieleen että voisi mennä autoonkin, niin ei olisi tarvinnut kuulla senkään vertaa puuduttavia hömppä-jeesus-jehova-höpötyksiä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
m.naat

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja m.naat »

Lepohuoneeseen? Olimmekohan siellä samaan aikaan?
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ei enää pysty, liian hapokasta,
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Onnekseni asun sen verran kaukana lähimmästäkin konventti-paikkakunnasta, ettei tollasia ajatuksia tarvitse pelätä.
Toki nykymenoa olisi hauskaa olla kärpäsenä katossa katsomassa, mutta eiköhän parempaakin tekemistä keksi.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Haluatko kuunnella Jehovan todistajien konventtiohjelmia radiosta?

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

m.naat kirjoitti:Lepohuoneeseen? Olimmekohan siellä samaan aikaan?
Nykyäänhän ei enää lepohuoneeseen pääse, säästöä säästöä. Ja Jehova tykkää terveistä, vaaleatukkaisista ja sinisilmäisistä nuorukaisista, jotka nostavat esim. äänestyksissä (joissa ei ole kuin yksi ainoa oikea vastaus) reippaasti oikean käden ylös. ;)
Vastaa Viestiin