Hyviä puolia JT-elämässä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

En osaa äkkiä sanoa, olisiko "kunnollisen" JT:n elämässä montakaan sellaista asiaa, jonka voisi laskea hyväksi puoleksi, mutta renttu-JT:n elämässä oli kyllä puolensa. Ettei mene pelkäksi Katkerien Luopioiden Kitinäksi™ , niin listataanpas tähän muutama positiivinen juttu:

-Raamatun, tuon länsimaisen kulttuurin perusteoksen tuntemus karttui. Tuskin olisi koskaan tullut hirveesti sitä luettua muuten.
-sai paljon kavereita ympäri maata ja jopa maailmaa. Osa heistä oli ihan aitoja ystäviä, suuri osa tietenkin vain JT-hymyä™ tarjoavia lässyttäjiä
-hyviä bileitä, JT-rentut™ pitivät kyllä yhtä. Yhteinen kiinnijäämisen pelko yhdisti kummasti
-kielitaito harjaantui ja esiintymistaito myöskin. Voisin sanoa, että nykyisin nautin esiintymisestä, vaikka esim. ensimmäiset harjoituspuheet olivat yhtä helvettiä jännittämisen takia
-ilman JT-taustaa en tuntisi ketään teistäkään 8)
-tuli matkailtua melko paljon. Vaikka ne olivatkin monesti konventtireissuja, niin osattiin niihin yhdistää kaikkea muutakin mukavaa. Joskus tais jopa käydä niin, että konventissa oltiin lähinnä väliajalla ja muu aika sitten jossain mukavammissa puuhissa... Ja kyllä Pietarin konventtimatkallakin matkanjohtajamme, veli kv:n sijainen, piti huolen siitä, että rajan ylitettyämme ensimmäisen kaupan kohdalla pysähdytään ostamaan janoisille juotavaa




JT-hymy™ on rekisteröity tavaramerkki. Oikeudet omistaa Vartiotornin Raamattu ja Traktoriseura RY
Viimeksi muokannut Jakke, 09.05.2007 12:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Hyviä puolia muinaisessa JT-elämässä... hmm...

- Sähly, koripallo & lentopallopelit, oli aina peliseuraa kokouksien jälkeen :roll: Siinä pääsi laihtumaankin jopa.
- Yhteiset ryyppyreissut olivat myös mukavia, nämä on nykyään jääneet kokonaan pois, koska se on liian "sallittua" :lol:
- Listaan toiseen kertaan tuon raamatuntuntemuksen ja sen, että ilman JT-taustaa moni täältä tuttu ystävä olisi jäänyt tapaamatta.
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

- renttujen kanssa ryyppääminen oli aina kivaa, ja niinkuin todettiin, kiinnijäämisen pelko yhdisti. myös kaupungilla kun hengailtiin sikahumalassa, niin aamulla oli hauska kutina mahanpohjassa, jos joku olikin bongannut... ja niin joskus kävi, mutta silloin kaikki kiistettin..

- konventeissa on toisinaan ihan mukavaa, jos sattuu olemaan hyviä kavereita, eikä vain JT-hymyä tm... Jotkut puheet on ihan mielenkiintosia. Hauskinta oli kun iskäni oli sunnuntai aamuna pitämässä rukousta piirikonventissa, ja kaikki olivat kumarrusasennossa, niin kaverini sanoi melko kovaan ääneen: "se on tein iskä" ja kaikki kääntyivät katsomaan. Se oli aika huvittavaa.

- maailmankatsomus on joissain asioissa samanlainen kuin itselläni. Pidän suunnattomasti tosi ykseydestä, mutta sellaisesta johon ei liity juoruilua.. Ja jos kaikki eläisivät raamatun periaatteiden mukaan, maailma olisi tosiaankin parempi paikka... tosin siinä pitäisi lähteä jo itsestä ja muuttaa omia tapoja...

- videot on ihan mukavia. tai etenkin nuoret kysyvät -näytelmät. Se oppi-osuus sen jälkeen ei niinkään sytytä..

nää nyt ekana tuli mieleen
Berzerk

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Totta, itse ajattelen tuon esiintymisasian positiivisena. Siitä on paljon apua mm. työtehtävissäni.

Minä toisaalta olen edelleen mukana, tosin sillä renttu- asteella. Se on taivaan tosi, että rentut pitävät yhtä. Surullisen paljon on porukkaa, joilla hymyä riittää, kunhan jaksat raahautua salille joka kerta.

Toisaalta en aina ymmärrä näillä palstoilla (anteeksi huono ilmaus) esiintyvää keskustelua jt-porukan kouluttamattomuudesta. Ihmetykseni johtuu suurelta osin siitä, että omassa tuttavapiirissäni on paljon korkeakoulutettuja ihmisiä, siis jt-ihmisiä.

Sori hieman ot.

Nyt on vähän hektinen hetki kirjoittaa.
Rekisteröidyn myöhemmin, ja kerron hieman siitä, mikä on ajanut minut roikkumaan ja kirjoittamaan tällaiselle "vaaralliselle" palstalle. :)

Lopuksi kiitokset sivuista, on hienot, toivottavasti keskustelun taso pysyy korkealla, läsnäolastani huolimatta...
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

unohdin ne harjotuspuheet...

nautin suunnattomasti esiintymisestä ja panostin puheisiin kunnolla.. parhaat harjotuspuheet tuli rennosti ulos parin diapamin jälkeen.. :lol:
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Barabbas kirjoitti:unohdin ne harjotuspuheet...

nautin suunnattomasti esiintymisestä ja panostin puheisiin kunnolla.. parhaat harjotuspuheet tuli rennosti ulos parin diapamin jälkeen.. :lol:
Parhaat puheet tuli tehtyä viskiä hörppien :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Barabbas kirjoitti: - videot on ihan mukavia. tai etenkin nuoret kysyvät -näytelmät. Se oppi-osuus sen jälkeen ei niinkään sytytä..
Hieman offtopiccia, mutta näin jonkinaikaa sivussa olleena jouduin katsomaan tämän uusimman "nuoret kysyvät" näytelmän jossa oli tämä juoksijapoika..

Voi että se oli kamalaa vihjailevaa, kiristävää, johdattelevaa uskontokäännytysbullshittiä :lol:

Mukana ollessa asiaan ei kiinnittänyt ollenkaan huomiota, mutta nyt kun Vartiotornin sumentamat silmät ovat päässeet avautumaan, videoiden läpinäkyvät "vihjeet" suorastaan tulvivat verkkokalvoille, ja videon katsominen on kuin hakkaisi varpaaseen vasaralla. :twisted:
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Berzerk kirjoitti:
Nyt on vähän hektinen hetki kirjoittaa.
Rekisteröidyn myöhemmin, ja kerron hieman siitä, mikä on ajanut minut roikkumaan ja kirjoittamaan tällaiselle "vaaralliselle" palstalle. :)

Lopuksi kiitokset sivuista, on hienot, toivottavasti keskustelun taso pysyy korkealla, läsnäolastani huolimatta...
Tervetuloa vaan mukaan! Kerrohan rekisteröitymisen yhteydessä taustojasi tuonne esittelyosioon!

Ilmeisesti lähipiiriisi ovat asettuneet kaikki järjestön korkeakoulutetut :wink: Sillä ei niitä kovin runsaasti ainakaan täälläpäin ollut. Muutama "käännynnäinen" ja sitten toki nuoria opiskelevia lahkolaisten jälkeläisiä.
Jakke kirjoitti: Parhaat puheet tuli tehtyä viskiä hörppien :lol:
Itselläni oli viimeisten puheiden aikaan tyyli, että luetteloin sopivia "kohtia", sitten hain kaapista pullon viiniä ja tissuttelin kuunnellen jotain "saatanallista" musiikkia. Sitten hyvässä nousuhuppelissa lähti hyvät kuvaukset puheisiin.

Lähes poikkeuksetta näitä puheita kehuttiin enemmän kun selvinpäin tehtyjä :lol: Tosin, en ehtinyt tehdä kuin muutaman puheen kyseisellä koska aloin perua saamani kun tajusin, ettei siitä rangaista millään tavalla.
Barabbas

Viesti Kirjoittaja Barabbas »

Lehtiveli kirjoitti:
Barabbas kirjoitti: - videot on ihan mukavia. tai etenkin nuoret kysyvät -näytelmät. Se oppi-osuus sen jälkeen ei niinkään sytytä..
Hieman offtopiccia, mutta näin jonkinaikaa sivussa olleena jouduin katsomaan tämän uusimman "nuoret kysyvät" näytelmän jossa oli tämä juoksijapoika..

Voi että se oli kamalaa vihjailevaa, kiristävää, johdattelevaa uskontokäännytysbullshittiä :lol:

Mukana ollessa asiaan ei kiinnittänyt ollenkaan huomiota, mutta nyt kun Vartiotornin sumentamat silmät ovat päässeet avautumaan, videoiden läpinäkyvät "vihjeet" suorastaan tulvivat verkkokalvoille, ja videon katsominen on kuin hakkaisi varpaaseen vasaralla. :twisted:
Sitä juoksujuttua en kattonu kokonaan, lopetin siinä mielenmuokkaus-bs vaiheessa. Mutta se oli ihan viihdyttävä se edellinen missä se tyttö oli ja sillä oli tarjoilla huumeita ja mahdollisuus miellyttävään pikapanoon auton takapenkillä. Lisäksi sellaista syrjääntymisen tunnetta kokousten jälkeen, mutta oikeessa elämässä ei tule ketään "ihanaa tienraivaajasisarta" lohduttamaan... Pystyin vähän samaistumaan, mutta itse valitsin aina sen tien että otin ja kokeilin kaikkea mikä tuli vastaan :D

mut tähän loppuu ot.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jakke kirjoitti:En osaa äkkiä sanoa, olisiko "kunnollisen" JT:n elämässä montakaan sellaista asiaa, jonka voisi laskea hyväksi puoleksi
Kerran kentällä maaseudulla joku kysyi, että kun otetaan tuosta työstä kaikki Raamatullinen ja ovikellon soittelu pois, mitä hän ei arvosta muutenkaan, niin mitä hyötyä kentällä käymisestä on. Vastasin siihen: "Tuemme kotimaan matkailua". Kotimaassa tuli matkailtua aika paljon. Konventtireissut olivat mukavia, minä nautin myös kenttäilystä. Muissakin maissa kenttäilin.

Hauska seura. Jehovat ovat suuria humoristeja.

Jehovien avulla sain töitä. On se kumma, kun tienraivaus on uhraus ja kuitenkin tienraivaajana tienasin enemmän kuin maailmallisena materialistina nyt.

Raamatun tuntemus.

Näkee erilaisia ihmisiä kentällä. Maailmallisena helposti ghettoutuu omaan ryhmäänsä.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Vartiotornikeikallani maailmankuvani avartui huomattavasti. Opin tietämään, minkälaista on elää vähemmistössä, ja se oikeasti avarsi tällaista enemmistöpuupäätä.

Sain eri-ikäisiä ystäviä. Sekin avarsi. Oli luontevaa olla niin mummojen kuin nuorten kanssa kun oli jotain yhteistä keskusteltavaa.

Kyllähän ainoa syy olla Jehovan todistaja oli minulle ihmissuhteet. Ne eivät kuitenkaan kantaneet niin pitkälle, että olisi kannattanut jäädä.

Minäkin tunnen useamman Jehovan todistaja -maisterin ja -tohtorin. Monikin heistä oli syntymäjt:eitä, osa tietysti oli hankkinut koulutuksen ennen jt-aikoja tai kääntynyt opiskelija-aikana. Aika monet jt-maisterit työskentelevät esim. opettajana, ehkä tämä antaa harhan että ei ole kovin koulutettua porukkaa? Mutta myös yliopistoviroissakin on Jehovan todistajia, tämä on fakta. Myös yrityselämässä hyvinpalkatuissa hommissa on Jehovan todistajia.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Totanoi

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

On kiistämättä niin, että todistajuudesta löytää positiivisia piirteitä. Yhteisöllisyys, kaveripiiri, tekemistä - jos sen puutteessa on - ja vaikka matkailua.

Olen useammankin kerran kysynyt mitä sellaista todistajuudessa olisi, mitä ei ole muualla. Mitään sellaista ei ole minulle esitetty, ensi vastausssijalla on yleensä ollut yhteisöllisyys.

Se kun vaan on niin, että yhteisöllisyyttä, kaveripiiriä ja tekemistä (liiankin kanssa) koen jatkuvasti teknisessä harrasteessani. Esimerkiksi USA:ssa olen ennalta ilmoittamatta kolistellut harrasteveljen ova, jolloin (ei samaa harrastava) poikansa kutsui minut sisälle ja piti minulle seuraa kolme varttia, kunnes isänsä saapui kotiin. Helsingissä ovelleni tupsahti nuori engelsmanni pari vuosikymmentä sitten ja vietimme pitkän päivän yhdessä.

Rahakin on positiivista, oli valuutta sitten mikä tahansa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Hmmm... hyviä puolia, jos vaikka mietin siitä näkökulmasta, että mitä multa nyt puuttuu ja todistaja-aikoina oli:

- tietyllä tavalla koin itseni etuoikeutetuksi, sillä minulla kuin ihmeen kaupalla oli totuus (nyt olen enää kuin kaikki muutkin. toisaalta koen nyt olevani osa yhteiskuntaa, joka mulle on osoittautunut yllättävän tärkeäksi asiaksi)

- minulla oli laaja ystäväpiiri silloin kun olin hyvin mukana. nyt siitä olisi iloa kenties lastenhoitoavun muodossa tai seurana päivisin niiden kanssa, joilla on lapsia.

- ei tarvinnut käyttää rahaa hyväntekeväisyyteen, sillä jumala tulisi ratkaisemaan kaikki ongelmat

En oikein keksi muuta siihen liittyen, mitä hyvää olen todistajista lähdön jälkeen menettänyt.

Niitä hyviä asioita mitä mulla nyt on, mutta ei ollut silloin, on paljon paljon enemmän. Tästä voisi olla vaikka oma topic.
Viiru
Viestit: 27
Liittynyt: 03.05.2007 15:24

Viesti Kirjoittaja Viiru »

Voi pistää aivot tauolle ja vaan niellä valmiiksi pureskeltu juttu sen suuremmin kakomatta?
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Viiru kirjoitti:Voi pistää aivot tauolle ja vaan niellä valmiiksi pureskeltu juttu sen suuremmin kakomatta?
Kyllä mä oon elämäni aikana enemmän todistaja-aikoina epäillyt lavalta/kirjallisuudesta sanottuja asioita enemmän kuin epäilen asioita, joita lähtöni jälkeen on tullut arkielämässä esiin. Erona nykyiseen on myös se, että nyt saan kyseenalaistaa, todistajana en. Silloin jouduin elämään epämiellyttävässä ristiriidassa jatkuvasti. Tarkoitan siis sitä, että loppujen lopuksi aivoni lepäävät nykyään enemmän kuin todistaja-aikoinani :).
Vastaa Viestiin