Hyviä puolia JT-elämässä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

peerc

Viesti Kirjoittaja peerc »

Tuo on kyllä niin totta!
Nyt minua suorastaan ahdistaa, että joutuu kyseenalaistamaan ja pohtimaan asioita omilla aivoillaan. Olisi niin helppoa, jos olisi olemassa jokin Täydellisen Luotettava Auktoriteetti, jonka jokaiseen sanaan voisi luottaa sokeasti.
Tästä seuraava askel (mihin ainakin itse pyrin) on se, että minulla ei tarvitse olla edes kaikista maailman asioista/ongelmista jotain mielipidettä tai vakaumusta (päinvastoin kuin jt:ssä osasin ulkoa seuran mielipiteen asiaan kuin asiaan). Varsinkaan sellaisista asioista, mihin ei pysty itse vaikuttamaan, on turha vaivata päätänsä. Omissakin asioissa tarpeeksi.
peerc

Viesti Kirjoittaja peerc »

Toi äskeinen siis mun kirjoittama, anteeksi pipariksi mennyt quote ja offtopic.

Hyvistä puolista JT:ssä haluan erityisesti nostaa yhteisen urheilemisen. Lätkään, sählyyn ja jalkapalloon löytyi hyvät pelikaverit. Nykyään (jälkeen jt-elämän) tulee harrastettua enemmän sitten yksilöurheilua.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Rekisteröihän itsellesi tunnus niin voit muokkailla pieleen menneitä quoteja ;)
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

peerc kirjoitti:Tästä seuraava askel (mihin ainakin itse pyrin) on se, että minulla ei tarvitse olla edes kaikista maailman asioista/ongelmista jotain mielipidettä tai vakaumusta (päinvastoin kuin jt:ssä osasin ulkoa seuran mielipiteen asiaan kuin asiaan). Varsinkaan sellaisista asioista, mihin ei pysty itse vaikuttamaan, on turha vaivata päätänsä. Omissakin asioissa tarpeeksi.
Juuri näin olen asian itsekin sisäistänyt. Kukaan ei ole vielä kyennyt todistamaan esimerkiksi elämän syntyä loppuun saakka, eikä kukaan tiedä maailmankaikkeutemme salaisuuksia olemassaolostaan. Miksi minulla tulisi olla jokin kanta näihin asioihin, kun mistään ei ole varmaa tietoa? Tai miksi minun pitäisi välttämättä uskoa johonkin minkä olemassaolosta ei ole varsinaisia todisteita?

Näitä asioitahan on mielenkiintoista pohdiskella ja rakennella erilaisia mielivaltaisia teorioita, mutta ei niiden varaan kannattaisi koko elämäänsä rakentaa.

No, kukin taplaa tyylillään, ei siinä mitään, mutta siinä vaiheessa kun kanssakeskustelija ei ymmärrä toisen vakaumuksettomuutta, on kyse ahdasmielisyydestä. Toimii myös toisinpäin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Pehmoluopio kirjoitti: Jehovan todistajien kalenterissa tällaisia arjen keskeyttäviä päiviä ovat konventit.
Olen samaa mieltä. Niitä aina odotti innolla, kun sai pullamössöä vähän erilaisesta purkista. Minulle tulee vieläkin kynsilakan hajusta mieleen konventtiaamut, kun silloin saatiin lakata kynnet hienoiksi. :)

Hyvä puoli on kyllä esiintymis- ja puheenkirjoittamisvalmennus. Sitä hyötyä ei voi kiistää.

Muistan myös sen penkkien ylös-alas-vekslaamisen. :roll:
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jakke kirjoitti:En osaa äkkiä sanoa, olisiko "kunnollisen" JT:n elämässä montakaan sellaista asiaa, jonka voisi laskea hyväksi puoleksi, mutta renttu-JT:n elämässä oli kyllä puolensa.
Ajatuksenpysäytystekniikka on jehova-ajan arvokas anti, oli sitten kyseessä ex-nipo tai ex-renttu.

Itse kuulun luokkaan "valkoinen neekeri", eli painan paskaduunia paskapalkalla. Muutkin elämässä vähemmän onnekkaat voinevat hyötyä neuvostani, jonka esitän tässä:

Aina ennen vanhaan ryhdyin hyräilemään valtakunnan lauluja, kun mieleen tuli Vartiotorni-epäilyksiä tai minulle esitettiin suoranaisia luopioajatuksia. Nykyään hyräilen Internationalia, "Pohjolan pitoja" tai vaikka Hanna Pakarisen uusinta uutta aina, kun kuulen joidenkuiden onnekkaiden optioista.

Pysyy työhalut yllä, kun ei ajattele liian pitkälle.
Vieras

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jakke kirjoitti:-Raamatun, tuon länsimaisen kulttuurin perusteoksen tuntemus karttui. Tuskin olisi koskaan tullut hirveesti sitä luettua muuten.
-sai paljon kavereita ympäri maata ja jopa maailmaa. Osa heistä oli ihan aitoja ystäviä, suuri osa tietenkin vain JT-hymyä™ tarjoavia lässyttäjiä
-hyviä bileitä, JT-rentut™ pitivät kyllä yhtä. Yhteinen kiinnijäämisen pelko yhdisti kummasti
-kielitaito harjaantui ja esiintymistaito myöskin. Voisin sanoa, että nykyisin nautin esiintymisestä, vaikka esim. ensimmäiset harjoituspuheet olivat yhtä helvettiä jännittämisen takia
-ilman JT-taustaa en tuntisi ketään teistäkään Cool
-tuli matkailtua melko paljon. Vaikka ne olivatkin monesti konventtireissuja, niin osattiin niihin yhdistää kaikkea muutakin mukavaa. Joskus tais jopa käydä niin, että konventissa oltiin lähinnä väliajalla ja muu aika sitten jossain mukavammissa puuhissa... Ja kyllä Pietarin konventtimatkallakin matkanjohtajamme, veli kv:n sijainen, piti huolen siitä, että rajan ylitettyämme ensimmäisen kaupan kohdalla pysähdytään ostamaan janoisille juotavaa
Myönteisyydestä pointseja, Jakke... :)

Raamatuntuntemuksesta ja esiintymistaidosta itsekin annan kunnian Watchtowerille. Ihan vilpittömästi, jälkimmäisellä olen myös tehnyt paljon rahaa töissä. Kavereita en kauheasti saanut ulkomailta, lienee oma vikani. Tai sitten jäin veke liian aikaisin, eli ennen Pietaria. Sieltä olisi ehkä jopa vaimo löytynyt. ;)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaappiluopio kirjoitti:Olisi niin helppoa, jos olisi olemassa jokin Täydellisen Luotettava Auktoriteetti, jonka jokaiseen sanaan voisi luottaa sokeasti.
Tuollaista yleisesti hyväksyttyä auktoriteettia ei ole, eikä tule. Sellaisen tunteen varjossa eläminen on tapa esiintyä kaikkien alojen asiantuntijana.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Anonymous kirjoitti: Kavereita en kauheasti saanut ulkomailta, lienee oma vikani. Tai sitten jäin veke liian aikaisin, eli ennen Pietaria. Sieltä olisi ehkä jopa vaimo löytynyt. ;)
Rankka yleistys, mutta havainojeni mukaan rajan takaa tuodut tax-free vaimot on kyllä niitä pahimpia niuho-JT:tä mitä minä tiedän.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Jakke kirjoitti:
Anonymous kirjoitti: Kavereita en kauheasti saanut ulkomailta, lienee oma vikani. Tai sitten jäin veke liian aikaisin, eli ennen Pietaria. Sieltä olisi ehkä jopa vaimo löytynyt. ;)
Rankka yleistys, mutta havainojeni mukaan rajan takaa tuodut tax-free vaimot on kyllä niitä pahimpia niuho-JT:tä mitä minä tiedän.
:D Onkohan kyse siitä CCCP:n aikaisesta ehdottomuudesta, joka on siirtynyt JT-sääntöjen noudattamiseen?
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:En osaa äkkiä sanoa, olisiko "kunnollisen" JT:n elämässä montakaan sellaista asiaa, jonka voisi laskea hyväksi puoleksi, mutta renttu-JT:n elämässä oli kyllä puolensa. Ettei mene pelkäksi Katkerien Luopioiden Kitinäksi™ , niin listataanpas tähän muutama positiivinen juttu:
Raamattutietämyksen lisäksi puhe- ja myyntitaito, niillä olen luonut ammatillisen urani. :) (Ehkä osansa on geeneillä myös...)
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Hyviä puolia JT-elämässä

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Polyester kirjoitti: Nykyään hyräilen Internationalia, "Pohjolan pitoja" tai vaikka Hanna Pakarisen uusinta uutta aina, kun kuulen joidenkuiden onnekkaiden optioista.

Pysyy työhalut yllä, kun ei ajattele liian pitkälle.
Jos euroviisulinjalla jatketaan, niin mitenkäs "Winners" tai "Push the Button" hyräilybiisiksi?
Vastaa Viestiin