IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Johanneksen poika kirjoitti:
Nyt nämä salaiset muistiinpanot muuttuva pikku hiljaa vain muistiinpanoiksi, koska ihmiset saavat Iltalehden ansiosta tietää, että sellaisia tehdään.
Tämä on se tärkein asia. Otsikko on silti minusta idioottimainen enkä nyt vaan pidä kummankaan päivälehden tavasta uutisoida ylipäätään.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
harzit
Viestit: 101
Liittynyt: 17.09.2013 14:05

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja harzit »

No joo. Onhan tietysti mahdollista että Jimi puhuu ihan tottakin. Itse kenttäillessäni en osannut kirjata jokaisen ovenavaajan kohdalle edes henkilön äidinkieltä. Taitavia saarnaajia nämä 60 - 70 v. naiset. Miksi ihmeessä ne olis kirjottaneet jonkun kohdalle "lesbo homo", miten asia olisi edes tullut esille ja miksi se olisi pitänyt kirjata muistiin. Itse olisin laittanut vaan N ek. Itse en kulkenut kentällä aluekortti kädessä vai mikä lienee ollut se Jimin mainitsema kartta. Ja jos nuo todistajat ei olleet ennen tavanneet Jimiä niin mistä ne olis tiennyt että hän puhuu ruotsia. Vai onko niin että nykyään muistiinpanot kulkevat alueittein mukana. En ole kyllä mistään semmosta kuullut. Loppuosa jutusta jatkuu kyllä aivan eri tyylillä ja on asiallinen.

Sit se toinen juttu missä on kirjattu ihmisten puhelinnumeroita. Se vanha tuttu juttu että JT:t seuraa jotenki vaikka muuttaa eri paikkakunnille. Mites se heiltä onnistuu. Tietty jos itse antaa uuden osoitteensa se on mahdollista mutta muuten tuntuu aika oudolta.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Tony »

harzit kirjoitti:Miksi ihmeessä ne olis kirjottaneet jonkun kohdalle "lesbo homo", miten asia olisi edes tullut esille ja miksi se olisi pitänyt kirjata muistiin.
Ehkä ovenavaaja on todennut, ettei jaa todistajien näkemystä seksuaalivähemmistöistä tai henkilö on vain näyttänyt todistajasta homoseksuaalilta. Mistä näistä tietää. Varmaa on vain se, että järjestö on ohjeistanut kirjaamaan ylös mitä tahansa tietoja, mistä voisi olla hyötyä seuraavalla käynnillä. Se, minkä kukin todistaja sitten tulkitsee mahdollisesti hyödylliseksi muistimerkinnäksi, riippuu varmasti hyvin pitkälti yksilöstä.
Ja jos nuo todistajat ei olleet ennen tavanneet Jimiä niin mistä ne olis tiennyt että hän puhuu ruotsia. Vai onko niin että nykyään muistiinpanot kulkevat alueittein mukana. En ole kyllä mistään semmosta kuullut.
Itse olen kuullut, että muistiinpanojen (tai osan muistiinpanoista) luovuttaminen seuraavalle aluekortin kahlaajalle ei ole mitenkään epätavallista.
Sit se toinen juttu missä on kirjattu ihmisten puhelinnumeroita. Se vanha tuttu juttu että JT:t seuraa jotenki vaikka muuttaa eri paikkakunnille. Mites se heiltä onnistuu. Tietty jos itse antaa uuden osoitteensa se on mahdollista mutta muuten tuntuu aika oudolta.
Uskon, että tässä on kyse vain jonkinalisesta subjektiivisesta harhasta. Ei hahmoteta, että todistajat käyvät ovilla joka tapauksessa, asuit missä tahansa (tai ainakin ennen kävivät). Etteivät he juuri sinun luoksesi tulleet, vaan alueelle ylipäätään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
kotijehova

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Mua niin kauhian pal kiinnostaisi raportti joka musta on tehty 90-luvulla Tampereella. Eikös sitä nyt voisi henkilörekisterilain perusteella kysyä. Monta kertaa katselin ovisilmästä kun oveni sulkeuduttua saarnamies kirjoitti mustaan kirjaansa. Nuo kirjat ovat tallessa, jos veli on uskossa pysynyt. Liekkö sittenmmin siirretty johonkin keskusarkistoon.
Sitten viime vuonna sanoin ovikellon soittajalle että haluan että tämä osoite merkitään sellaiseksi että ovikelloa ei saa tulla soittamaan. Toimin siis veli Leinosen ohjeistuksen mukaan. Tätäkin tietoa olisi kiva käydä tarkistamassa lakiin vedoten. Koskas noi herätyskirkot on auki.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Kyllähän näistä potentiaalisista kiinostuneista aina välillä vinkataan, kun vaihtavat paikkakuntaa. Toivottavasti on silloin edes lupa kysytty. Osoitetiedot ja puhelinnumero löytyvät älypuhelimella tai tietokoneella kyllä helposti jos ei onnistunut ennen kuin kohde katosi. Fonecta calleria vain kehiin.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

harzit kirjoitti:Miksi ihmeessä ne olis kirjottaneet jonkun kohdalle "lesbo homo", miten asia olisi edes tullut esille ja miksi se olisi pitänyt kirjata muistiin.
Kun itse olin vielä nimellisesti "mukana", sain kuulla silloisen naapurini ovella käyneiltä todistajilta, että tämä on lesbo.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Weathertop kirjoitti:
harzit kirjoitti:Miksi ihmeessä ne olis kirjottaneet jonkun kohdalle "lesbo homo", miten asia olisi edes tullut esille ja miksi se olisi pitänyt kirjata muistiin.
Kun itse olin vielä nimellisesti "mukana", sain kuulla silloisen naapurini ovella käyneiltä todistajilta, että tämä on lesbo.
Joo. Kyllä näitä tuli ovella ja ystävien kanssa keskustellessa esille itselläkin. Omaan salaiseen kansiooni en muistaakseni sentään näitä merkinnyt. Isot koirat tuli merkittyä itsesuojeluksi. Juorut olivat kuitenkin jossain määrin seurakunnan sisäistä polttoainetta, niin kyllähän ovilla kuultuja herkullisia tarinoitakin välillä levitettiin yksityisyydestä piittaamatta. Ei aina.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tony kirjoitti:¨Itse olen kuullut, että muistiinpanojen (tai osan muistiinpanoista) luovuttaminen seuraavalle aluekortin kahlaajalle ei ole mitenkään epätavallista.
Käsittääkseni tämä on koko homman pointti. Aluekorttia tulisi ymmärtääkseni pitää hallussa korkeintaan pari kuukautta, joten itseään varten muistiinpanoja tekevät lähinnä dementikot.

Mitä iltapäivälehtiin tulee, olihan se pöyristyttävää kun tallensin ystäväni puhelinnumeron puhelimeeni. Hän sekä hämmentyi että järkyttyi asiasta. Leikkijärkyttyminen on iltapäivälehtien bisnes.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Vieraas kirjoitti:Mitä iltapäivälehtiin tulee, olihan se pöyristyttävää kun tallensin ystäväni puhelinnumeron puhelimeeni. Hän sekä hämmentyi että järkyttyi asiasta. Leikkijärkyttyminen on iltapäivälehtien bisnes.
Tämä on sitä iltapäivälehtien kirjoitustyyliä, josta voi tosiaan olla montaa mieltä. Itse olen oppinut suodattamaan tuollaiset pois juttuja lukiessa. Toivottavasti tuo ei ole estänyt muitakaan lukijoita keskittymästä itse asiaan, joka on oikeastikin uutisoinnin (joskaan ei ehkä pöyristymisen) arvoinen.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieraas kirjoitti:Käsittääkseni tämä on koko homman pointti. Aluekorttia tulisi ymmärtääkseni pitää hallussa korkeintaan pari kuukautta, joten itseään varten muistiinpanoja tekevät lähinnä dementikot.

Mitä iltapäivälehtiin tulee, olihan se pöyristyttävää kun tallensin ystäväni puhelinnumeron puhelimeeni. Hän sekä hämmentyi että järkyttyi asiasta. Leikkijärkyttyminen on iltapäivälehtien bisnes.
Ei meidän seurakunnassa kyllä ollut mitään ohjetta siitä, miten kauan aluekortteja tuli pitää itsellään. Minulla oli joskus sama kortti pari kolme vuottakin, ja siinä ehti tulla jo monenlaisia muistiinpanoja vihkoon.

Jos tallennat ystäväsi puhelinnumeron puhelimeesi, se ei muodosta henkilörekisteriä.

Minua on opastettu näissä ”henkilökohtaisissa” tiedoissa. Olen saanut paljon tietoa tietosuojavaltuutetun toimistosta ja olen saanut sen käsityksen, että esim. tällaisessa tapauksessa on kyse henkilökohtaisista tiedoista, joita kerätään yksityiseen tarkoitukseen:

Jos joku tekee luettelon sukulaisten, tuttavien ja työtovereiden nimistä, osoitteista, puhelinnumeroista ja sähköpostiosoitteista, tämä ei muodosta henkilörekisteriä, josta pitäisi kysyä lupa.

Jehovan todistajien kohdalla on taas kyse siitä, että he keräävät ovilla tietoja tuntemattomista ihmisistä, joilla ei ole mitään asiallista yhteyttä Jehovan todistajiin. Sen takia he tarvitsevat luvan muistiinpanoilleen. Lisäksi Jehovan todistajat menevät oville seurakuntien edustajina ja heidän ohjeistaminaan. Ei siis yksityisesti.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Johanneksen poika kirjoitti:Ei meidän seurakunnassa kyllä ollut mitään ohjetta siitä, miten kauan aluekortteja tuli pitää itsellään. Minulla oli joskus sama kortti pari kolme vuottakin, ja siinä ehti tulla jo monenlaisia muistiinpanoja vihkoon.
Meillä oli (viimeksi Helsinki Kontula), veikkaan että muuallakin on. Se tosin oli muistaakseni aika kuollut kirjain, koska aluekorteille ei ollut erityistä kysyntää.
Johanneksen poika kirjoitti:Jos tallennat ystäväsi puhelinnumeron puhelimeesi, se ei muodosta henkilörekisteriä.
Näin on. Halusin demonstroida iltapäivälehtien pöyristyttävää leikkisäikähtymistä minkä asian edessä milloinkin.

Iltapäivälehtiä myydään pelolla. Jos ei Venäjän, sään tai sairauksien pelolla, niin sitten Jehovan todistajien pelolla. Eihän kansalaisten kannalta Jehovan todistajissa ole oikeasti yhtään mitään pelättävää, mutta sellainen pelko saattaa olla selkäytimessä ja media sitä mielellään rahan toivossa lietsoo.

Jehovan todistajien nykyisillä jäsenillä on tietysti aidosti syytä pelätä lahkoaan, mutta heille taas ei ole mitään hyötyä iltapäivälehtien sensationaalisista jutuista.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Vieraas kirjoitti: Näin on. Halusin demonstroida iltapäivälehtien pöyristyttävää leikkisäikähtymistä minkä asian edessä milloinkin.

Iltapäivälehtiä myydään pelolla. Jos ei Venäjän, sään tai sairauksien pelolla, niin sitten Jehovan todistajien pelolla. Eihän kansalaisten kannalta Jehovan todistajissa ole oikeasti yhtään mitään pelättävää, mutta sellainen pelko saattaa olla selkäytimessä ja media sitä mielellään rahan toivossa lietsoo.

Jehovan todistajien nykyisillä jäsenillä on tietysti aidosti syytä pelätä lahkoaan, mutta heille taas ei ole mitään hyötyä iltapäivälehtien sensationaalisista jutuista.
Höpö höpö.

Jutut ovat olleet keltaiselle lehdistölle tyypillisesti otsikoinniltaan ja kirjoitustyyliltään hieman ylidramaattisia, mutta mitään aiheettomia uhkakuvia niissä ei ole maalailtu. Faktat ovat ainakin näillä näkymin olleet kohdillaan ja ongelma, johon huomio on kiinnitetty, on täysin todellinen.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Johanneksen poika kirjoitti: Ei meidän seurakunnassa kyllä ollut mitään ohjetta siitä, miten kauan aluekortteja tuli pitää itsellään.
Ei ollut meilläkään, enkä ole tätä ennen kertaakaan kuullut moisesta ohjeesta.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Weathertop kirjoitti:
Johanneksen poika kirjoitti: Ei meidän seurakunnassa kyllä ollut mitään ohjetta siitä, miten kauan aluekortteja tuli pitää itsellään.
Ei ollut meilläkään, enkä ole tätä ennen kertaakaan kuullut moisesta ohjeesta.
Ainakin viimeisessä seurakunnassa jossa olin, tähän kannustettiin. Omia kortteja pitelin kyllä niin kauan kuin huvitti. Luin tuon jutun kerran vielä tarkasti, niin sanoisin, että loppuosahan oli suoraa tiedottamista. Hyvä näin.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: IL: Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merki

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Itse tykkäsin pitää aluekortteja mahdollisimman kauan, sitten parin kolmen vuoden kuluttua vihjastiin , että voisitko jo vaihtaa.
Vastaa Viestiin