Harhakuvitelmat todistajista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Mitä kaikkea paikkansa pitämätöntä saitte kuulla todistajista, kun olitte vielä seurakunnassa? Mulle tulee ekana mieleen nämä perinteiset ei saa juoda kahvia, ei saa katsoa telkkaria ja kokouksissa hakataan raamatulla päähän. Äidilleni oli myös kentällä sanottu, että voisin tarjota teille limpparia keskustellessa, mutta kun ette saa sitäkään juoda.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Polyester »

"Jehovan todistajat keräävät pisteitä päästäkseen taivaaseen". Eli kun 144000 on täynnä, ainoa tapa päästä taivaaseen on syrjäyttää joku vähemmän pisteitä saanut.

"Jehovan todistajilla ei ole armolahjoja / Pyhää Henkeä". Onpas, esimerkiksi sellainen armolahja, että tietää tutkimattakin jonkin tekstin valheelliseksi.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Diiva kirjoitti:kokouksissa hakataan raamatulla päähän.
Tuo oli ihan uusi.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Moni tuntuu olettavan, että jiiteet on raitista porukkaa. Johtuu ehkä ehtoollisten vähyydestä. Omalla kohdalla koulukaveri ei aikoinaan meinannut uskoa, että olen jehova, kun kiroilin niin paljon. Olisi kai sekin synti täytynyt vanhimmille käydä tunnustamassa. :shh:
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Minua jostain syystä ärsytti suunnattomasti todistaja aikoina miten todistajat oli kuvattu televisio sarjoissa. Yleensä niillä oli mustat puvut päällä, naisilla sekä miehillä ja raamattu kädessä tietysti. Ainut vaan, että siinä raamatussa oli risti.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Diiva kirjoitti:ja raamattu kädessä tietysti. Ainut vaan, että siinä raamatussa oli risti.
Voihan aluksi ollakin kuvioissa mukana esim. 33/38 Raamattu, jotta voidaan kiinnostuneelle näyttää, että kuten huomaat, ihan Raamatussa nämä meitin kertomat asiat tarinoidaan. Vasta myöhemmin voidaan tuota kuvioihin Uuden maailman väännös. Toki siis oikeasti yleensä aina todistajilla on vain oma UM Raamattu. Kunhan mainitsin. :)
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Diiva kirjoitti:Ainut vaan, että siinä raamatussa oli risti.
Risti on todistajalle sama kuin mulkun kuva maailmalliselle.
Pulu

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Pulu »

Huh! Muistan, kun olin jäämässä pois ja olin saanut selville Uuden Maailman Käännösen todellisen paremmuuden verrattuna vaikkapa omaan kirkkoraamattuumme. Halusin, vielä mukana jotenkin roikkuvana, käyttää kuitenkin ”oikeaa” Raamattua kokouksissa. No. Sen kannessa oli risti. Tietenkin. Ja huomasin, kuinka syvään jehovantodistajakäytännöt minussa vielä oli.

Muistan, kun tutustuin tuohon kirkkoraamattuun. Se risti siinä kannessa vaikutti kuin vampyyriin. Se pelotti. Pidin Raamattua auki siten, että se käsi ei koskisi siihen ristiin. Ja vähän kerrallaan yritin uskaltaa koskea siihen. Sitten koskin... nopeasti, alle sekunnissa sormi pois! Sitten uudelleen... vähitellen totuin siihen ristiin ja kammo katosi. (Tiesin tuolloin kyllä jo sen, että risti on risti ja paalu pelkkää vääristelyä.)

Eli kyllä se mulkun kuva olisi ollut jopa helpommin lähestyttävä :)
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Polyester kirjoitti:
Diiva kirjoitti:Ainut vaan, että siinä raamatussa oli risti.
Risti on todistajalle sama kuin mulkun kuva maailmalliselle.
Mulla meni nyt ohi? :crazy: Ilmeisesti koska olen blondi.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Diiva kirjoitti:Mulla meni nyt ohi? :crazy: Ilmeisesti koska olen blondi.
Vartiotorni on ristiä demonisoidessaan liittänyt siihen myös sukupuolisesti rivoja merkityksiä jostain historiasta.
mymmeli
Viestit: 235
Liittynyt: 18.07.2011 19:35

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja mymmeli »

Itse olen törmännyt samaan ajatukseen jt- yhteisön ulkopuolisten ihmisten taholta mihin j hepatiittikin eli jehovan todistajissa ei voi olla alkoholiongelmaisia ihmisiä. Ja pöh! Itsekin tiedän jt- alkoholisteja. Toki se on surullista, mutta kuitenkin totta.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

mymmeli kirjoitti:Itse olen törmännyt samaan ajatukseen jt- yhteisön ulkopuolisten ihmisten taholta mihin j hepatiittikin eli jehovan todistajissa ei voi olla alkoholiongelmaisia ihmisiä. Ja pöh! Itsekin tiedän jt- alkoholisteja. Toki se on surullista, mutta kuitenkin totta.
Todistajat sekoitetaan usein mormoneihin ja muihin täysraittiisiin suuntauksiin.

Todistajien usko on itsessään erittäin ahdistava, ja lisäksi moni joutuu paiskimaan seurakunnissa julmetusti hommia palkkatöiden lisäksi. Kentällekin pitää vielä ehtiä. Ei ihme, jos viina maistuu.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Festus »

Weathertop kirjoitti:
mymmeli kirjoitti:
Todistajat sekoitetaan usein mormoneihin ja muihin täysraittiisiin suuntauksiin.
Joo näin on ja muutenkin menee puurot ja vellit sekaisin. Yläasteella kun uudet koulukaverit saivat tietää että olen JT kyseltiin mm. onko teillä telkkaria? entä pesukonetta? millainen se on? eli meni lestaadiolaisten kanssa samaan sakkiin. Naapurin tyttö kysyi joskus kun jotain juteltiin jotain mihin JTÖt uskoo niin jos ei tee noin sitten joutuu helvettiin?

Armejaan menemättömyyden vuoksi usein luullaan "käännä toinen poski" ja "Jeesus armahtaa" porukaksi. Aika monta todistajaa tiedän jotka mielummin leipovat ns. lättyyn....

Olin itse yllättynyt kun luulin että kaiki tietää kaiken todistajista.
Paras läppä oli joskus yläaste vuosilla kun yksi valopää kysyi "koska Jeesus tulee televisioon". En tiedä vieläkään oliko joku oma juttu vai oliko uskontotunnilla puhuttu jotain siitä, että JT:n mukaan ihmiset tulevat näkemään Jumalan merkin...

Ja vielä yksi tapaus kerran - sekin yläasteella (siellä taphtui) kanssa oppilas alkoi tivaamaan, "kyllä mä Jeesuksen ja Jumalan ymmärrän, mutta kuka vi**u tää Jehova nyt niinku on?" :D
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Työkaveri aikanaan sanoi jotain siitä et merkitsee niitä viivoja/rasteja ihmisten ovienpieliin. Sanoin vaan et ei, niillä on muistiinpanovihot johon kirjotetaan kaikki ylös, ovenpielet saa olla rauhassa. Samalla kehotin kysymään mieluummin pedofiilien suojelusta jos Jt tulee ovelle, se kun on todellinen ja suuri vakava ongelma. Tuolloin olin juuri itse lueskellut joistain oikeudenkäynneistä ja sellaisista. Työkaveri oli et hyi ei tollasia voi kenellekään sanoa.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Harhakuvitelmat todistajista

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Käsittääkseni mormonit , siis jotkut heistä, teki noita merkintöjä, mikä muuten ei edelleenkään muodostaisi henkilörekisteriä toisin kuin jeppumuistiinpanot. Lähes huomaamattomia pikku merkintöjä ovilistoihin. Mun mielestä ihan nerokas idea joltakin, mut olis pitäny pitää turpa kii hyvästä ideastaan, kun yleistyessään imbesillikanssauskovat teki sen ei niin huomaamatta ja seikka huomattiin ovisilmistä. Salt Lake Citystä tuli viestiä että kamoon, ja lopettivat tuonkin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin