Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siis tarkoitat Uuden maailman kiännöstä?
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Asun maalla. Annoin Jehovan todistajille täyskiellon tulla meidän kotiimme noin viisi vuotta sitten. Hyvin on pitänyt, ei ole meillä näkynyt. Muutaman kerran Jehovan todistajat ovat ajaneet talomme ohi menevällä pihatiellä naapuriin. Aina tuijottavat tosi pitkään pihallemme.

Viimeksi satuimme tulemaan autollamme vastaan kun todistajat tulivat naapurista. Emme tunteneet autoa vaan tervehdimme kättä nostamalla varmuuden vuoksi, että jos sattuisi joku tuttu olemaan. Maalla on tapana tervehtiä vähän oudompiakin. Mutta eipä noussut käsi jt-autossa! Voivat nyt olla ylpeitä, että pokka piti, eivätkä tervehtineet luopiota.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Saa sen käsityksen että tässäkin on paikka kertoa naapurille jotakin lahkosta, jonka johdosta hän tulee kysäisseeksi todistajilta vastaavasti kiusallisia kysymyksiä.

Ajatellen että siellä maalla kun nähdään ja pysähdytään noin juttelemismielessä.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Sittemmin edesmennyt naapurini kyllä ohjasi paikallisia Jehovan todistajia luokseni väittelemään. Eivät sitten kuitenkaan tulleet, mikä onkin täysin toiveideni mukaista.

Kieltoni syy on halu suojella lapsia. Jehovan todistajat eivät ainakaan minun kohdallani (ollessani lapsi) olleet lainkaan ujoja käännyttämään minua ja möivät minulle jopa kirjoja ollessani yksin kotona. Kävivät sitten vanhemmiltani kääntämässä rahat myymistään kirjoista, kun minulla luonnollisesti ei lapsena ollut niin paljon rahaa. Tämän takia jehovalahko on porttikiellossa meillä, sillä haluan suojella lastani lahkolta, joka häikäilemättä käännyttää lapsia.

Minua ei kiinnosta Jehovan todistajien käännyttäminen. Pahin rangaistus heille on pyöriä ikuisesti omissa ympyröissään kapeakatseisena. Sen sijaan valistan mielelläni kanssaihmisiä jehovalahkon vaarallisuudesta. Sen eteen olenkin jo tehnyt jotain.

Arvostan niitä, jotka jaksavat kiinnostua jehovalähimmäisistään niin, että yrittävät herättää heitä lahkounesta. Mutta fakta on, että Jehovan todistajista ei voi kääntyä pois, ellei henkilö ole jo sisimmässään jotenkin tullut valmiiksi siihen askeleeseen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hyvin sanottu ja rehellisesti.

"ei voi kääntyä pois, ellei henkilö ole jo sisimmässään jotenkin tullut valmiiksi siihen askeleeseen." -Tätä paljon korostetaan. Kuitenkin sieltä paljon erotaan ja erilaista enemmän tai vähemmän tietoista / alitajuista epäilyä voi aina syntyä, myös tietoisesta käännyttämiseen tähtäävästä tosiseikalla muistuttamisesta.

Tuo lapselle painotuotteiden tyrkyttäminen on sekin lain vastaista, lapsi ei alaikäisenä ole kelpoinen tuommoisen kaupan tekoon, mikä ei ole lapselle lainkaan tavanomainen, päinvastoin, että hänen tulisi vaihtaa uskontoa. Rahan periminen sitten vanhemmalta voi mahdollisesti tuoda petoksen elementtejä rikoslain mukaisesti, hehän saattavat esiintyä kuin se olisi maksettava, jolloin täytynee rikoksenkin täyttyä.

Tämmöisestäkin puhuminen siihen tapaan että jt itse käsitt'ää teon luonteen, on omansa luomaan epäilystä.

Mutta ehkä tehokkaampi vielä on, jos jt tajuaa, että hänen teokraattisen sodankäynnin menetelmänsä on tiedossa, että kun sitä käyttää, sitä mukaa se huomataankin.
vanessa
Viestit: 97
Liittynyt: 10.10.2009 12:09

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja vanessa »

Taas bongasin naapurissa asuvan jt-mummon pihalla. Hän niin ilosesti tervehtii poikaystävääni ja minua vain toljottaa.
Jopa kahdelle koiralleni hän pysähtyy juttelemaan, muuta ei vahingossakaan minulle. :o
Todella surkuhupaisa mummeli! :?
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Puhutaan että yritetään olla paavillisempi kuin paavi itse, mutta tuo on jo fanaattisuuteen pyrkimistä.

Soita joskus hänen ovikelloaan ja sano, että hän saa puhua nyt sinun koirillesi, kun olet hänet havainnut siihen halukkaaksi, mutta vain 2 min., kiire kun sinulla on
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarvittavat lisärepliikitkin voi arvata

- mutta vartiotornin mukaanhan jt:t ovat tunnettuja kohteliaisuudestaan ?

- kohteliaisuus ei siis koske niitä jotka ovat lahkon huonot puolet todenneet. Eikö niistä voisi
kuitenkin keskustella ?
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nyt oli perheeni hajottajista pahin ja ratkaiseva liikenteessä. Rautatieasemalla ja näki minut. En tiedä, kolkuttaako hänellä omatunto yhdestä hajonneesta perheestä, vai ajtteleeko hän, että olisin potentiaalinen takaisintulija, joka pitäisi vielä (kerran) pelastaa.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

AP, jota ei srk:ssa ollut koskaan katsottu korotettavan vanhimmaksi. Ei tullut juttelemaan. Näki, että poltan. Teki mieli heittää kiperiä kysymyksiä, mutta en sitten viitsinyt...

Veli käy kokouksissa säännöllisesti, mutta kentän laatutaso on kehno. Vanhempiensa mukana toimintaan liittynyt.
Black Sheep
Viestit: 5
Liittynyt: 10.09.2010 15:16

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Black Sheep »

vilpitön Jehovan Todistaja oudossa tilanteessa verrattuna Seuran vaatimuksiin :

Voisin tähän kertoa oman kokemukseni !

Olin tuossa kesällä kavereiden kans ihan normi iltaa viettämässä, ja baariinhan siitä suunnattiin... No siinä tanssilattialla huomasin kun kovasti oli eräällä herralla silmäpelin aikaansaaminen mun kanssa illan päätavoitteena ja ainapa tuo pelle eksyi tanssilattialla viereen tanssimaan... No katoin sit vähä pidempään ko miestä ja itekseni naurahdin.... Sama äijä on ihan mukana täysillä JT toiminnassa on naimisissa sisaren kanssa... Ja eipä ollut herralla sormusta kädessä baari reissulla. Tästä sai niin hyvät naurut varsinkin siinä kohtaa kun poistuttiin kavereiden kanssa baarista ja mies tuli pokalla kysymään että "lähetäänkö käymään sun tykönä" hahahah!!!!
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pariskunta kävelemässä asematunnelissa. Mies JT-vanhin, jonka kotona olin kerran juomassa aavistuksen verran liikaa. Huomasivat minut, en ollut huomaavinakaan. Luulen, että tunsivat jotain nähdessänsä minut, jonka perheen lahko hajotti.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Bussipysäkillä. Sisar, joka ei koskaan ollut "hyvin" mukana ja jota sinne aina välillä puoliväkisin kuskattiin nostamaan osallistujaprosentteja. Käsitin, että hän lopulta loukkaantui jostakin ja sitten häntä ei enää näkynyt. Tapojen mukaan kukaan salilla ei häntä tuntenut eikä hänelle kukaan vapaaehtoisesti keskustellut paitsi nuo, jotka sivat sulan hatttuunsa kiinnostuneesta.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Steissin lehtitelineillä oli vilkkaasti asiakkaita - kerrankin. Kiinnostavia lehden aiheita etsittiin hartaasti. Olisi tehnyt mieli antaa kiinnostuneelle vinkki Veljesseura -palstasta.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siihen viereen tulisi viedä lehtiteline jossa olisi valokopioita lahkon vanhoista julkaisuista.
Nehän voisi otsikoida informatiivisesti "viralliset perustelut eri vuosien/v:ien 1914, 1925 ja 1975 maailmanlopuille" "Miksi rokotukset olivat kiellettyjä v.v. x - x"

Ihan jännä olisi pujauttaa valokopioita taikka hakuohjeet juuri tälle veljesseuran sivulle kun on tutkivinaan lehteä tai kun kumppani esittä jonkun kysymyksen "lehtitelinevastaavalle".
Vastaa Viestiin