Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Tulipa tuossa eilen iltapäivällä 'bongattua', kun menin ovea avaamaan kellon soidessa. Pari sisarta oli ja kyselivät, että olenko yyyy, johon totesin etten vaan xxxx. Vähän häkeltyivät kai, kovasti selitettiin ainakin jtn et käyvät paikoissa joissa on ulkomaalainen perheenjäsen tjsp. Kumma yhdistelmä tosin.. Vartiotorni oli kyllä ihan perus suomalainen, mut raamattu enkuksi. Tiedä sitten kuinka hyvin olettivat kohteen osaavan kieltä. Eivät edes yrittäneet tarjota lukemista ihme kyllä vaikka sentään ovenkin avasin. :lol: Sitä tietty jäin miettimään taas kerran, että millä ovat tuon ovikoodin hommanneet vai livistivätkö sisään jonkun toisen oven avauksella ja jos kerran jtn tiettyä osasivat etsiä niin millä erehtyivät ovesta ylipäätään.. :roll:
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tällä kertaa lehtitelineenä entisen seurakuntani vanhin moitteettomasti puettuna. Kerran mennessämme hänen luokseen illanviettoon, hän autossa manasi, että "tehdään nyt jotain muutakin, ettei aina tätä teokrtiaa". Oli itsekin kyllääntynyt.
vanessa
Viestit: 97
Liittynyt: 10.10.2009 12:09

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja vanessa »

Nezumi kirjoitti:Sitä tietty jäin miettimään taas kerran, että millä ovat tuon ovikoodin hommanneet vai livistivätkö sisään jonkun toisen oven avauksella
Monella on käytössä yleiskoodeja. Aikoinaan nämä koodit oikein kiersivät meidän seurakunnan siskojen keskuudessa. Itse muistan yhden vieläkin. :)


Itse bongailen jt:tä lähes päivittäin, naapurissa kun asuu. Nykyään tosin hän ei suostu astumaan edes rappukäytävään samaan aikaan kanssani, vaan jää odottamaan että minä menen ensin. Tämä alkaa olla jo aika surkuhupaisaa! :shock: Poikaystävääni hän kyllä tervehtii iloisesti. "Olkoon rakkaus keskuudessanne!" Joopa joo...
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tänään sokea sisar toisen sisaren kanssa ulkokentällä. Antoivat traktaatin vastaantulevalle tytölle.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tällä kertaa dösässä nuori nainen puhui kännykkään, kuinka hänen ovellaan oli käyty päivittelemässä, ettei ihmisillä nykyään ole aikaa lukea Raamattua. Hän naureskeli asialle. Sanoi ottaneensa lehdet, mutta piti kävijöitä aikamoisina hihhuleina ja käynti huvitti häntä suuresti. Oli teeskennellyt kohteliasta.

Saa varmaan UK:n, kun oli tietämättömyyttään ottanut nuo lehdet.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Erittäin harvinainen tapaus. Ovikello soi vähän ennen kello 19 illalla. Menin avaamaan, ja siellä oli Jehovan todistaja -sisar tarjoamassa lehtiä. En tiedä oliko joku toinenkin henkilö oven takana piilossa, mutta yhden kanssa juttelin hetken.

Otin kolme julkaisua:
- lehden kokoinen 32-sivuinen kirjanen "Raamattu - mikä on sen sanoma?"
- Vartiotorni 01.11.2010 (Viisi avainta tyytyväisyyteen)
- Herätkää! Marraskuu 2010 (Onko ateismi valtaamassa alaa?)

Tein pienen kysymyksen sukupolviopista. Kerroin, että se on muuttunut usein, nyt se on täysin päinvastainen kuin se edellinen "paha sukupolvi" -esitys. Sisar ei oikein tiennyt tuosta "pahasta sukupolvesta". Niinpä pyysin häntä ottamaan selvää siitä, miten ja milloin sukupolvioppi on muuttunut. Hän lupasi ottaa selvää ja palata takaisin selittämään asiaa.

Jossain välissä hän kertoi, etteihän maailman loppua ole ennusteltu, mutta sanoin kuunnelleeni Mouritzin puheen vuodelta 1972, missä hän selvästi sanoi, että olisi vain kuusi kierroskonventtia ennen loppua. 1975 piti siis tulla loppu.

Mitä arvelette, tehdäänkö luokseni uusintakäynti? Kertooko sisar sukupolviopista kaiken oleellisen? Vai jääkö kysymykseni vastausta vaille?

En tiedä, tunnistiko kyseinen Jehovan todistaja minut, minä ainakin tunnistin hänet. Ehkä mahdollinen oven takana piileksivä kenttäpalveluskaveri tunnisti ääneni. Siinä tapauksessa tuskin luokseni palataan. Mutta sen näkee sitten. :D

Oli ensimmäinen kerta erottamiseni jälkeen, kun olin ovelta-ovelle-työn kohteena. Mielenkiintoista. :wink:
RaM

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jeeeee.... minullakin on siis toivoa! :D

Aika mielenkiintoista, että ovellasi oli joku sisar... oliko sinun ent. srk:sta? Odotan jännityksellä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Tullaanko sinua valaisemaan sukupolviopista.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

""Vartiotorniseuran pitävän kiinni kaikista sille tärkeistä"" Ja näkyy tuo lahkon biologia elikkä evoluutio-opin vastustaminen toistuvan karkeasti otettuna siihen tapaan, että kerrotaan mikroskooppikuvan sisällöstä milloin minkäkin ötökän osalta tai milloin mistäkin ja ihmetellään että ethän sinäkään sattuman varaiseksi usko kun mikroskoopissakin näkyy yksityiskohtia ?

Herätkää (1.11 ?) oli taas silmäasiaa, pikaisesti silmättynä saattaisi se mustekalan silmä sopia muistutukseksi, jossa on sattuma tehnyt parempaa työtä, sokeaa pistettä (ihmisen silmässä kohta josta näköhermo alkaa) ei ole.

Ja hyväkkäät omassa oppikirjassaan eivät tiedä, että valas on nisäkäs.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieras kirjoitti:valas on nisäkäs.
Nyt rakennan "aasinsillan" koululaisvitsiin.

Mitä eroa on miehillä ja naisilla?
-Naiset on nisäkkäitä ja miehet munakkaita!
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

""koululaisvitsiin"" Kuinka tehdään Jopo ? Risteytetään pingviini ja budha.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Ding dong. Ding dong. .... Dingding dongdong .... Dingding dongdong ....

Kello oli vasta noin 10:25, ja minä olin vielä kaikessa rauhassa Höyhensaarilla unihiekkaa silmät täynnä. Silmät rävähtivät kyllä auki, puin kiireesti jonkinmoiset housut, paitaa en ehtinyt. En ollut muistanut sanoa Jehovan todistajalle edellisellä kerralla, että nukun pitkään aamuisin. Niinpä oven takana seisoi kaksi pirteää naispuolista Jehovan todistajaa intoa täynnä. Heillä oli nyt aineistoa mukana siihen kysymykseen, minkä olin edellisellä kerralla tehnyt - sukupolvioppi ja kuinka se on muuttunut. Tuo sisar piti siis lupauksensa tulla uudelleen, kun on tutkinut asiaa, mikä meillä jäi "vähän" kesken". :lol:

Olin kuitenkin vielä niin unten mailla myös henkisesti, että sovimme heidän tulevan uudestaan joskus toisena päivänä - ja vasta iltapäivällä, jolloin olen hereillä. Vaimokaan ei vastustanut ajatusta, kun hän näki ikkunasta, että sisaret olivat sen verran vanhempaa ikäpolvea, ettei kannattanut olla mustasukkainen. :roll:

Niinpä tässä nyt odotellaan ehkä ensi viikolla tapahtuvaa uusintakäyntiä. :wink:

Ja tarina todellakin jatkuu täällä.

Edit: lisätty linkki uusintakäyntiin.
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 24.11.2010 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Niinpä tässä nyt odotellaan ehkä ensi viikolla tapahtuvaa uusintakäyntiä. :wink:
Olisit sopinut täsmällisen ajan, niin voisin olla "sattumalta" paikalla vaikka esittelemässä sulle mun uutta hammasharjaa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko värvärikaksikko kysynyt uskonnollista vakaumustasi ja kenties tietosuojan kannalta ilman lupaasi kirjoittaneet sen ylös? Tuota tietoahan ei saisi ilman lupaasi tallettaa. Testaa sisarten reaktio asiassa!
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Asemalla lehtitelineellä jotakin kirjaa tutkittiin kiinnostuneen kanssa oikein kynän kanssa keskittyneesti.
kaffeli
Viestit: 20
Liittynyt: 24.06.2007 21:08
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja kaffeli »

Kampissa Lidlin nurkalla ei voinut olla tunnistamatta puhelimessa olevaa naista jt:ksi. Kuului kertovan keskustelukumppanilleen kuinka meillä on toivo elää maan päällä.. Onnellisena.. Ilman kärsimyksiä..

Olisi tehnyt mieli jäädä (sala)kuuntelemaan enemmänkin, kun jt:ihin ei juurikaan tule törmättyä, mutta en halunnut olla epäkohtelias.
-Jos ei joskus hämmenny, palaa pohjaan-
Vastaa Viestiin