Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kotijehova

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Pitää nostaa vanhaa ketjua kun täältä voi tarkistaa koska ovella käytiin :lol:
No kaksi naista kävi juuri, toinen mielestäni alaikäinen mutta ei ainakaan yli 20v. Toinen yli 60 ja huokaili siihen malliin että ihan terveydellisistä syistä on hyvä käydä lenkillä, saa ainakin liikuntaa. Siihen malliin meinaan puuskutti. Toisaalta voi kysyä että kun ei ole aivan todistajan perikuva niin kuinka ei ole erotettu. Meidän kujalla on viisi taloa, kahdessa kävivät. Noin hidasta kävelyä en ole aikoihin nähnyt, äitini menee miltein rollaattorilla ohi. Ottivat auton viereiseltä parkkipaikalta ja autokin liikkuin niin hitaasti että polkupyörällä ajaa lapsetkin ohi. No ajan käyttöhän se on tärkeintä.
Jutuille en jäänyt kun ei ollut mitään polttavaa kielenpäällä.
Veikon lupaukset eivät sitten pidä paikkaansa, no en toki edes ole sellaista odottanut, Veikko joskus jossain lupasi että kun kertoo paikalliseen seurakuntaan että ovella ei saa käydä niin kukaan ei tule. No tulivatpa kuitenkin. Onko muuten Veikko siirretty sivuun kun oli joku toinen nimi jossain tiedottajana. Sitä muuten olisin voinut kysyä, harmi kun ei tullut mieleen. Jos Veikko on siirretty sivuun niin husaako vielä betelissä kun muutama vuosi sitten kaikki raihnaiset sieltä siirrettiin "kenttäpalvelukseen".
parranpärinä

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja parranpärinä »

Keskiviikkona Tampereen keskustorilla oli parrakas veli kärryillä. Olen nähnyt sen ennenkin. Meinasin kompastua mukulakiveen.
Vieras

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

^ Kuulostaa oudolta. Parrakasta veljeä ei päästetä edes lavalle, saati julkiseen "edustustehtävään". Ainoa selitys jonka keksin on että kaveri saa pitää partaa terveyssyistä, esim. jonkun ihosairauden takia. Tällaiseen on kuulemma joskus suostuttu.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Tai jos siellä on ollut itse Kuva
uskollinenidiootti
Viestit: 207
Liittynyt: 08.10.2017 15:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja uskollinenidiootti »

Vieras kirjoitti: 19.04.2019 13:21 ^ Kuulostaa oudolta. Parrakasta veljeä ei päästetä edes lavalle, saati julkiseen "edustustehtävään". Ainoa selitys jonka keksin on että kaveri saa pitää partaa terveyssyistä, esim. jonkun ihosairauden takia. Tällaiseen on kuulemma joskus suostuttu.
Kyllä itsellä on kokemusta kaverista joka tuli vajaa eläkeikäisenä "totuuteen" niin parta jäi. Oli niin ison kihon suojeluksessa joka johdatti hänet kasteelle vuosien tutkimisen jälkeen että siellä se eteni avustavaksi julkisia rukouksia myöten.
Luopio?
Viestit: 128
Liittynyt: 16.09.2009 21:01
Paikkakunta: 60°10'12"N 24°56'24"E

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Luopio? »

Olen juuri mökillä toisessa maassa keskellä luonnonsuojelualutta, 10km isommasta tiestä. Erittäin harvaan on mökkiä seudulla, kaikella rakkaudella sanoisin olevani aivan perseessä keskellä ei mitään. No... Mökin oveen koputettiin, ja kaksi nuorta sisarta ja pikkutyttö ovella?! Alkuhämmennyksen jälkeen vaihdatin kielen englanniksi. Asia kävi selväksi ja jw.org läpyskä jäi käteen.
Nyt on kenttätunnit tehokkaasti optimoitu. Tunti ja yksi vapaa-ajan asunto. Respect, olisipa omaan aikaan ollut yhtä kekseliäs.
"Totuus ei saa koskaan tulla hyvän tarinan tielle"
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Tämä on niin koominen juttu, että pakko kertoa. Työskentelin rappusiivoojana ja olin toimeton tai erotettu, en enää muista kumpi. No siinnä sitten työskennellessäni tuli vanhin ja kierrosvalvoja minulle lehtiä tarjoamaan ja minä sitten otin ne ja tämä vanhin kysyi minulta, että missä sinä asut? Minä sitten kerroin ja kysyin tältä vanhimmalta, että missäs sinä asut? Se sitten kertoi, mutta huomasin ilmeestä että ihmetteli mitä minä semmosia kyselen. Tajusin ettei se edes tuntenut minua ja viimeistään siinnä vaiheessa, kun se alkoi selittää uudesta maailmasta ja paratiisista, niin kuin en olisi koskaan kuullutkaan koko asiasta. Kaiken huippu oli se, että tämä veli kuului minun oikeuskomiteaan. Kieltämättä tämä vanhin oli muutenkin vähän lahopää.
exgoodgirl
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2018 09:41

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja exgoodgirl »

Meillä kävi Jehovan todistajat ovella ja miehen 3v tyttö meni avaamaan oven. Se kävi sitten hakemassa mut paikalle ja nää ei heti edes tunnistaneet mua heti vaan alkoivat esittämään asiaansa kunnes vastasin että meille ei tarvi tulla. Nautin kyllä vähän siitä kiusaantuneisuudesta.

Muutama ihan kiva kohtaaminen on sattunut kesän aikana. Yksi tuli baarissa oikein halaamaan vaikkei mitään kovin hyviä tuttuja olla ikinä oltukaan. Toinen hymyili humalaisen lempeästi kun törmättiin yhdellä keikalla. Yksi toimeton moikkailee aina tavatessa (vaikka olisi aktiivijäsenen seurassa!), tykkään sen asenteesta.
kotijehova

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Nyt kun paloi sali, niin muistan kun 90-luvulla kuoli nuorehko todistaja Tays:issa. Kun kuolema iski torstaina, lehdet kirjoittivat siitä perjantaina "kotijehovani" pamahti käynnille maanantaina, vääränä maanantaina joka kertoo että viikonloppuna painettiin paniikkinappulaa ja kaikkien joilla vielä on toivoa, voi myös ajatella kuvitelma että tuo kääntyy, luokse lähdettiin perustelemaan ja kertomaan kuinka raamattu kieltää verivalmisteet ja verensiirron. Olisi kiva kuulla onko nyt mobilisoitu todistusretkikuntia kertomaan että usko ei horju eikä pala.

Ps. Mun seuraava kysymys on kun joku tyrkyttää totuutta on kannatatko pedofiliaa.
kotijehova

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Nostan taas vanhaa hyvää ketjua
Tammikuun lopussa kävi kaksi miestä Pyysivät anteeksi kun kerroin että Veikon puheiden mukaan ovella ei käydä kun ilmoittaa seurakuntaan
Tänään Hämeenlinnan saarnahallin pihassa oli kaksi autoa
Laodikea
Viestit: 19
Liittynyt: 27.04.2017 19:16

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Laodikea »

Ja niin vain tänään tuli kaksi todistajaa vastaan, paikassa, jossa en olisi odottanut – nimittäin Hämeenkyrön maaseudulla appiukkoni luona. Siellä on käyty kuulemma viimeksi reilut 20 vuotta sitten ja silloin kielletty tulemasta enää ja näin hyvin on pitänyt kielto. Mutta nyt onkin kesän konventin mainostus niin laajamittaista, että sinnekin päädyttiin.

Mitäpä muutakaan todistajat ovat Suomessa, kuin eläkeukkoja. Niin nämäkin. Toinen kertoi menneensä kasteelle jo 55 vuotta sitten ja kertoi kaverinsa olevan häntä 5 vuotta vanhempi.

No, kerroin sitten aikalailla alkuun, että kyllä minun ovellani kävi todistajia, ja siinä kävi sillä tavalla ikävästi, että luopioiduin ennen kuin ehdin alkaa todistajaksi. Sitten kysyin sodomalaisten ylösnousemuksesta, mutta valitettavasti mukanani ei ollut sitä napakkaa listaa, vaikka mitä se nyt olisi vaikuttanutkaan.

Keskustelu eteni siihen, että valo kirkastuu. Tämähän on tuttua. Sitten kysyin Raymond Franzista, toinen tiesi, toinen ei tiennyt kenestä on kyse. Totesin, että hänen kirjoittamansa kirja Omantunnon käännekohta (vai olikos se nyt eri nimellä) on suomennettu ja luettavissa netissä. Tähän tämä vanhempi todistaja kommentoi, että heidän näkemyksensä mukaan, kuten Pietari toteaa Raamatussa, ”Herra kenen luokse me menisimme…”

Minä kun luulin, ettei tuo kohta tarkoita sitä, että omaa uskontoaan ei voisi tutkia kriittisesti. Nuorempi näistä todistajista kommentoi, että tietää yhden käden sormilla laskettavan lukumäärän merkittävissä asemissa olleita todistajia, jotka ovat sitten luopuneet. Heidän elämänsä ei kuitenkaan luopioitumisen jälkeen ole mennyt hyvin. Miten tämä kuulostaa siltä, kuin nyt puhuisi vartiotorni-lehti, eikä todistaja?

Totesin, että ei Raymond Franzilla mennyt eroamisensa jälkeen mitenkään huonosti ja kun todistajat kommentoivat, että mitä sitten tulee tilalle, niin Franzillahan on kirja kait tästäkin, tämä In Search of Christian Freedom, jos oikein muistan.

Nuorempi todistajista kommentoi olleensa vankilassa ja että ”Nykyajan Baabelin orjat” -kirja kiersi silloin siellä. En muistanutkaan tuollaista teosta.

Sitten tuli juttua siitä, että on tämä yksi ainoa järjestö, joka tunnetaan keskinäisestä rakkaudesta tunnettu yhteisö, jota kriitikot eivät sitten pysty toisintamaan. Tähän en osannut sanoa oikein mitään. Ehkäpä voisi todeta, että löytyy niitä muitakin, varmaan mormonit menisivät samalla perusteella. Niin ja tuli myös ”paras tapa elää”-argumentti.

Kovasti sitten kutsuttiin konventtiin. Ensi kerralla pitää todeta, että voin tulla, kunhan ensin tapaan todistajan, joka on lukenut tuon Raymond Franzin kirjan, ja kertoo, miksi järjestö silti on oikeassa, vaikka otetaan tuon kirjan asiat huomioon. Ehkä joku muu tuoreempi lähde voisi myös olla hyvä?

Sitten todistajista vanhempi totesi, että me ihmiset emme ole täydellisiä, ei edes vartiotorniseurassa ja että tämä käy ilmi seuran kirjallisuudestakin. Totesin, että näin on, ja että siksi tuleekin perehtyä eri tavalla ajattelevien ihmisten ajatuksiin. Tähän todistajat totesivat, että kyllä. Niinpä totesin, että siispä ei muuta kuin lukemaan Raymond Franzin kirja! Tähän tuli sitten jo vähän hymyä vastaukseksi.

Hämmästynyt olen tästä lahkomielialasta, jossa kriittisiä tekstejä ei lueta. Samaa näkemystä oli mormoneillakin, kun heidän kanssaan viitisen vuotta sitten keskustelin. Kyllä minä ainakin olen kiinnostunut sen hengellisen liikkeen, jonka toimintaan osallistun, johdossa tapahtuneista kyseenalaisista toimista, vaikka ei niistä paljastuskirjoja kirjoitetakaan. Niin ja siitä, onko oppi oikea ja kestääkö se miten kritiikkiä.

Sitten tämä vanhempi todistaja aika lailla lopuksi totesi, että kun olen tutustunut Jehovan todistajien historiaan, niin Russellin kuoltua tuli hajaannusta, ja tämä on nyt tämä pääuoma, johon kuulumme. Tästä hajaannuksesta todistaja kuitenkin totesi, että se on ihan ok. Kysyin sitten, että eikö se ole näiden muihin ryhmiin kuuluvien kannalta ongelma, jos Jeesus nyt palaa takaisin? Siihen ei tullut enää vastausta, kun olimme juuri lopettelemassa ja toivottamassa hyvää kesää ja sitä, että tullaanko uudestaan. Ei kyllä tällainen pluralismi toimi todistajiudessa.

Ensi kertaa odotellessa. Viimeksi tänne kirjoitin 2017, kun kadulla vastaan tuli todistaja traktaatin kanssa. Aina tämä on tällaista liukkaiden saippuapalojen käsittelyä.
Laodikea
Viestit: 19
Liittynyt: 27.04.2017 19:16

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Laodikea »

Tässä pari viikkoa sitten näin paikallisella omakotitaloalueella pari naista, jotka tulivat olkalaukkuineen autosta ja suuntasivat asuntokadulle. Pukeutumisen perusteella veikkaisin todistajiksi.

On ovityö siis hengissään, kun tänään yksi mies kävi julistamassa Totuutta tuossa ovella. Ensin luki ilmestyskirjasta kohdan, jossa todetaan Jumalan pyyhkivän heidän silmistään kaikki kyyneleet ja kysyi, voisiko tämä olla mahdollista. Totesin, että onhan se, sillä Raamattu on totta.

Tarjosi lehtistä tutustuttavakseni, että voitaisiin sitten palata siihen, mutta minä halusin kysyä saman tein kysymyksen kohdasta Joh. 14:10, jossa Uuden maailman käännös on lisännyt jakeeseen pariin kohtaan ylimääräisen sanan "yhteydessä". Tämän ainakin näki aikanaan vartiotornin verkkokirjastostakin, ettei alkutekstissä ole tuota sanaa. En tiedä, näkeekö enää, en ole kaivellut niin tarkkaan, löytyykö tuota interlienaaria vielä luettavaksi.

Todistajan mukaan he eivät käytä tuota interlineaaria vaan uuden maailman käännöstä ja on heillä verkkokirjastossaan ns. kirkkoraamattukin. Kertoi myös, että on vivahteita kreikan sanoissa, jotka pitää ottaa huomioon, jotta osaa kääntää oikein. Ok, täytyy tarkistaa siis seuraavaksi vivahteita. Ja eikö nyt ole ero kuitenkin sen välillä, mikä on seuran tuottamaa materiaalia ja mikä on jonkun muun, vaikka ne löytyisivätkin vartiotornin verkkokirjastosta?

Kysyin sitten onko lukenut Raymond Franzin kirjan. Ei ollut, kun ei lue luopioiden kirjoituksia, kun ovat mustamaalaavia. Ei pitänyt keskusteluamme rakentavana, joten saa nähdä, näkyykö enää. Mieluusti kyllä keskustelisin vielä uudemman kerran, pitääkin kerrata Franzin kirjaa, niin voi kysyä siitä. Hienoa, että se on Johanneksen Pojan verkkosivuilla luettavissa!
Vastaa Viestiin