John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: John Cedars / YouTube

John Cedars oli havainnollistanut videollaan karttojen avulla Jehovan todistajien julistajamäärän kasvua viimeisten kymmenen vuoden aikana. Värikoodit kertoivat, missä maissa on ollut kasvua, missä maissa kasvua on ollut ihan vähän ja missä maissa Jehovan todistajien määrä on laskussa. Kartat kertovat myös siitä, missä maissa Jehovan todistajien työ on kiellettyä. Näistä maista ei julkaista yksittäisten maiden raportteja. Ne on koottu yhteen.

Karttojen värikoodit:
Vihreä: kasvua viimeisten 10 vuoden aikana
Keltainen: ihan vähän kasvua 10 vuoden aikana
Punainen: julistajamäärä on vähentynyt 10 vuoden aikana
Tumman harmaa: Jehovan todistajien työ on kielletty

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w644.html

https://www.youtube.com/watch?v=fc0jzou ... e=youtu.be
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Mielenkiitoinen raportti ja selkeä. Kiitos tästä!
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Selkeydestä pointsit Cedarsille.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Kuten videolla todetaankin, tällä hetkellä on hienoa asua Euroopassa.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Weathertop kirjoitti: 28.12.2018 17:10 Kuten videolla todetaankin, tällä hetkellä on hienoa asua Euroopassa.
Ihan hieno tiivistys tämä video, mutta pakko kommentoida tätä Cedarsinkin esiin tuomaa hienoutta asua Euroopassa. Koska en halua riidellä kenenkään kanssa, ja enkä aloittaa keskustelua täällä, vääränlaisessa foorumissa tällaiselle aiheelle, laitan vastaukseni spoileriin. Mutta minä kirjoitan tämän vastauksen ihan tavallisena käyttäjänä, joka mielestäni, niin ikävältä kuin se voi tuntua, on ihan aiheeseen liittyvä, Euroopan tilanteeseen ainakin. Ainakin omaan korvaan särähti tuo Cedarsin ylpeys Euroopan tilanteesta, vaikkakin hän lienee tosiaan tarkoittanut todistajien tilaa. Valitettavasti elämässämme vaikuttaa niin moni muukin asia kuin se, kuinka paljon vähemmän nykyään on "julistajia". :?
Minun mielipiteeni Euroopan tilanteesta
Ihan elämän laadun osalta näen, että meillä on leviämässä todistajia monin verroin suurempi uhka monissa Euroopan maissa, eritoten Ruotsi ja Ranska ovat hyvä esimerkki pieleen menneestä pakolaispolitiikasta, ja ovat ehkä jo menetettyjä maita. Suomi on tulossa hyvää vauhtia perässä. Ja kun puhutaan ihmismäärästä, me jokainen tiedämme tämän todistajia monin eri tavoin radikaalimmin uskonnon edustajien syntyvyyden olevan toista luokkaa kuin todistajien ja muiden ns. länsimaisten.

Esim. todistajat tappavat lähinnä itseään ja omaa perhettään kieltäytymällä verestä, aiheuttamalla itsemurhia jne. Samaa ei voi sanoa tästä rauhan uskonnosta, (jonka kasvuluvuista Euroopassa voisi joku muuten kaivaa tarkemmat tiedot). Nyt kuulen jo sen vanhan puolustuksen, että suurin osa heistä on rauhaa rakastavia. Näin varmasti onkin, mutta heille suosittelen tätä videota ihan historiankin kertaukseksi, mitä vähemmistöt ovat saaneet aikaiseksi. Mutta jotta ymmärtäisimme mittakaavat, muslimeja arvoidaan olevan n. 1,4 - 1,6 miljardia, joista eri arvioiden mukaan radikaaleja 15-25% (eli 210-350 miljoonaa radikaalia, kts. em. video). Näistä luvuista voisi varmaan kiistellä mutta jos ei viitsitä. :thumbup: Sen sijaan kokoluokka lienee tulee selväksi. Jehovan todistajia on koko maailmassa n. 8,5 miljoonaa, eivätkä he käsittääkseni pääasiassa ole vaaraksi kuin lähipiirilleen, puhutaanpa sitten elämästä, pedofiliasta, raiskauksesta, lapsiavioliitoista yms. Joten, en koe Euroopan tilaa mitenkään hienoksi. Jos eläisin pidempään ja olisi rahaa riittävästi, koettaisin päästä jonnekin muualle pakoon. Todistajien määrällä ei ole mitään väliä suuntaan tai toiseen tässä asiassa.
Kuten sanoin, en halua kiistellä tästä julkisesti, koska se aihe, mikä voisi kasvaa keskustelun aiheeksi, ei liity foorumiin. Voit toki privana laittaa viestisi. Minulla ei ole juurikaan asiaan enempää sanottavaa, kantani tähän mielestäni hölmöläisten hommaan ollee jokaisen vähäänkään minua tuntevan tiedossa. Koin kuitenkin, että minulla on oikeus vastata tämän viestin verran.

"What's happening in Europe is exciting". Jep jep.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Verilettu kirjoitti: 01.01.2019 12:47 "What's happening in Europe is exciting". Jep jep.
Kaikki mielipiteet on sallittuja ja olen kanssasi samaa mieltä tuosta piiloviestistäsi.
Cedars keskittyy todistajien touhuihin, muut keskittyy sitten muihin. Ja kaikenlainen jäsenmäärän vähentyminen on positiivista, uskonnosta riippumatta.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
uskollinenidiootti
Viestit: 207
Liittynyt: 08.10.2017 15:13

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja uskollinenidiootti »

"What's happening in Europe is exciting". Jep jep.

Samaa mieltä.
Ensin Cedarin näkökulmaan: ehkä itse näin hänen "piilokettuilun" siinä kuinka järjestö on hokenut toistuvasti "elämme aikaa joka ei tule toistumaan", jolloin luen rivien välistä sitä ivaa mitä ex-todistaja voi todistaa nyt omin silmin miten järjestö menee alaspäin tästä "ainutlaatuisesta aikakaudesta" huolimatta. Itse näin Cedarin pointin siinä että Hän ei sanonut missä mennään väestön rakenteessa Euroopassa, vaan missä mennään miksi "kasvua ei tule", joka on itseasiassa aika suora yhteys seuraavaan vastaukseeni.

Tilastotiede on taitolaji lukea kuten tässä Cedar avasi sen. Siksi ei ole ihme kun katsoo väestön rakennemuutosta Euroopassa ja Scandinaviassa miksi on "vaikea saarnata".
Itse painotetuin lukema ei ole se mitä pitäisi tuijottaa, vaan suhteuttaa väkilukuun sekä väkilukuun joka on kantaväestöä.(käsittääkseni tätä ei käsitelty videolla joka siksi kertoo karua lukua kenelle saarnata joka on potentiaalinen). Näin "alkuperäiskansalle" käytettyjä tuntimääriä ei edes uskalla kertoa koska maahanmuuttajien apu on osa kenttätyötä.
Itse muistan pakolaiskeskusten käynnit ja yksi tuli mukaan 4 vuodessa ja ne tunnit menivät kuin tuhka tuuleen.

"What's happening in Europe is exciting". Jep jep.

Luulen ymmärtäväni tämänkin näkökulman. Katasfrofi on tulossa jos näin jatkuu. Itse elän siinä tilassa että en suvaitse sitä mitä tapahtuu ja olen valmis lähtemään joskus pois "pakolaisena" omasta maastani jotta saan mielenrauhan. Tämä mielipiteeni myös saa jäädä tähän lauseeseen tässä topicissa.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Nukahtanut kirjoitti: 01.01.2019 14:08 Cedars keskittyy todistajien touhuihin, muut keskittyy sitten muihin.
Itsekin ajattelin asiaa vain ja ainoastaan Vartiotorni-kultin jäsenmäärän kehityksen kannalta. Toki Euroopassakin on paljon asioita pielessä (enkä ole hirveän vahvasti eri mieltä Veriletun spoilerin sisällön kanssa), mutta ne ovat sitten omia keskustelunaiheitaan muita asiayhteyksiä varten.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: John Cedarsin tekemä katsaus vuosiraporttiin 2018: Euroopassa punaista

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tietenkinhän asiat ovat aina pielessä. Eletäänhän tässä epätäydellisessä maailmassa jossa epätäydelliset ihmiset yrittävät hallita kaaosta.

Asiat kärjistyy helposti liikaa pielessä oleviin asioihin, koska hyvät uutiset eivät näytä myyvän lehdistössä.

Jos kaikki hyvät asiatkin julkaistaisiin niin niitä täytyy olla oikeastaan enemmän koska maailma ei ole vaipunut eikä vaivu täydelliseen anarkiaan jossa vahvin halitsisi.

Maailmahan olisi jo vaipunut anarkiaan jos hyvät asiat eivät olisi pitäneet maailmaa raiteillaan kaikesta huolimatta.

Tiede - ja erityisesti kova tiede jossa tulokset ovat todistettavissa - saa koko maailman asiat kokonaisuudessaan pysymään raiteillaan.

Jehovantodistajien kaltaiset kultit kuitenkin mässäilevät kaikilla maailmallisten epäonnistumisilla vain siksi että haluaisivat valloittaa maailman kokonaan itselleen. Ilman aseellista armeijaa se on kuitenkin mahdotonta ja tilanteen tekee vielä mahdottomammaksi se ettei osallistuta edes politiikkaan.

Mitä jää jäljelle? Pelkkiä turhia huuteluja ja tyhjiä noloja lupauksia.

Maailmallinen tiede sen sijaan on aikaansaanut aina jotain hyvää ja jehovantodistajatkin ovat aina sillä hyvällä kiittämättömästi ratsastaneet.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin