Oho! Valtakunnansalin palo

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vempula

Re: Oho! Valtakunnansalin palo

Viesti Kirjoittaja Vempula » 02.09.2019 17:18

J Hepatiitti kirjoitti:
02.09.2019 13:34
Sen verran Vempulalle halusin kommentoida, että harvemmin tällaisella tempauksella haetaan mitään hyötyä, tai ulkopuolisten positiivista huomiota ja kyse voi ihan oikeasti olla siitä katkeruudesta. Huomion saaminen on toissijainen asia, jos kyse on halusta purkaa omaa pahaa oloa mahdollisimman tuhoisalla tavalla.
Jos tuhopoltossa on kyse katkeruudesta ja halusta purkaa omaa pahaa oloa mahdollisimman tuhoisalla tavalla, niin asia kuuluu mielenterveyspalveluiden ja/tai kriminaalihuollon piiriin ihmisen uskonnollisiin taustoihin katsomatta.

J Hepatiitti kirjoitti:
02.09.2019 13:34
- - lahkon jättäneillä ei ole velvollisuutta toimia vastapropagandan positiivisina esimerkkeinä, jotka noudattavat jotain yhtenäistä sääntökokoelmaa. Saa jopa hölmöillä ja tuottaa häpeää muille lahkon jättäneille.
Olet aivan oikeassa, ettei kukaan voi estää toisia hölmöilemästä eikä tuottamasta häpeää muille lahkon jättäneille. Tosin minun on vaikea ymmärtää, miksi kukaan lahkon jättänyt haluaisi tuottaa häpeää toisille lahkon jättäneille. Ymmärrätkö sinä?

Oletko tullut ajatelleeksi asiaa siitä näkökulmasta, että meillä entisillä jehovantodistajilla saattaisi olla yhteisiä intressejä ajettavanamme? Ainakin minä pitäisin toivottavana, että mahdollisimman moni jehovantodistaja heräisi haitallisen lahkon indoktrinaatiosta. Mikäli sinäkin haluaisit edistää tuota päämäärää, niin eikö silloin sinunkin mielestäsi olisi kokonaisuuden kannalta fiksuinta pidättäytyä sellaisesta toiminnasta (kuten tuhopoltoista ja väkivallasta), minkä Vartiotorni heti kääntää omaksi edukseen?

Weathertop
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Weathertop » 02.09.2019 20:40

Vempula kirjoitti:
02.09.2019 17:18
Jos tuhopoltossa on kyse katkeruudesta ja halusta purkaa omaa pahaa oloa mahdollisimman tuhoisalla tavalla, niin asia kuuluu mielenterveyspalveluiden ja/tai kriminaalihuollon piiriin ihmisen uskonnollisiin taustoihin katsomatta.
Valitettavasti mielenterveyspalveluissa ei edelleenkään osata hoitaa uskonnollista traumaoireyhtymää. Tietenkin jonkinlaista apua saa, jos on siinä tilassa, että sitä tajuaa hakea (ja jos asian kiireellisyys ymmärretään ajanvarauksessa, mikä on melkoista arpapeliä). Joskus se apu riittää, joskus ei.

Minä pystyn aika hyvin ymmärtämään sen, kuinka pitkälle pimeään uskonnolliset traumat voivat ihmisen viedä. En pyydä sitä anteeksi, koska en pyydä empatiaa anteeksi. Väkivaltaa ja vandalismia en edelleenkään hyväksy, ja on oikeuslaitoksen asia arvioida, missä määrin niihin syyllistyvät ovat missäkin tapauksessa vastuussa teoistaan. Olisi ilman muuta toivottavaa, ettei siihen pisteeseen koskaan päädyttäisi, vaan yhteiskunta puuttuisi kulttien toimintaan ja oikeasti auttaisi niiden uhreja.
Olet aivan oikeassa, ettei kukaan voi estää toisia hölmöilemästä eikä tuottamasta häpeää muille lahkon jättäneille. Tosin minun on vaikea ymmärtää, miksi kukaan lahkon jättänyt haluaisi tuottaa häpeää toisille lahkon jättäneille. Ymmärrätkö sinä?
Ymmärrätkö sinä, että ihminen ei kaikissa olosuhteissa toimi rationaalisesti? Kun itse virallisen eroamiseni aikoihin kärsin vaikeasta psykoottisesta masennuksesta, voin vakuuttaa käyttäytyneeni kuin stereotyyppinen vihainen ja katkera luopio. Normaalimmassa mielentilassa en käyttäydy enkä halua käyttäytyä niin. Onko ymmärrettävää, että olin vuosikymmeniä kestäneen henkisen pahoinpitelyn jäljiltä (ja voimassa olleesta hoitosuhteesta huolimatta) täysin rikki, vai suksinko vittuun epäonnistuneensa luopiona, joka on tuottanut häpeää nimellesi?
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger

Weathertop
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Weathertop » 02.09.2019 21:18

https://mieli.fi/fi/psykiatriseen-hoito ... an-hidasta

Mielenterveysseuran näkemys hoitoon pääsemisen helppoudesta marraskuulta 2015. Tilanne ei ole sen jälkeen ainakaan parantunut.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger

J Hepatiitti

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti » 03.09.2019 14:21

Vempula kirjoitti:
02.09.2019 17:18

Oletko tullut ajatelleeksi asiaa siitä näkökulmasta, että meillä entisillä jehovantodistajilla saattaisi olla yhteisiä intressejä ajettavanamme? Ainakin minä pitäisin toivottavana, että mahdollisimman moni jehovantodistaja heräisi haitallisen lahkon indoktrinaatiosta. Mikäli sinäkin haluaisit edistää tuota päämäärää, niin eikö silloin sinunkin mielestäsi olisi kokonaisuuden kannalta fiksuinta pidättäytyä sellaisesta toiminnasta (kuten tuhopoltoista ja väkivallasta), minkä Vartiotorni heti kääntää omaksi edukseen?
Vastaus kysmykseen a) On vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluaisi tuotta häpeää toisille lahkon jättäneille.

Vastaus kysymykseen b) Entisillä jehovantodistajilla saattaisi olla yhteisiä intressejä ajettavana.

Vastaus kysymykseen c) Mikäli haluaa edistää tuota päämäärää, niin on hyvä olla viisas ja pidättäytyä kaikenlaisesta sellaisesta toiminnasta, kuten tuhopoltot ja väkivalta.

Onko lauluun ja loppurukoukseen vielä pitkä aika?
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen

Sugsig

Viesti Kirjoittaja Sugsig » 08.09.2019 22:04

Niin.
En olisi koskaan omassa uskonnonvastaisuudessa tietenkään lähtenyt tuhoamaan.
Aiemmin jo mainitsin, iltalehtien mukaan, sain kuvan mentaalikeissistä .
Ei liity salien polttamiseen eikä vandalismiin.
Olen yli 40v Jehovantodistajalapsi ja _vielä_ demonit pelottavat.
Ja mulla on ihan mitatusti korkea älykkyys.

Vastaa Viestiin