Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: Pixabay

Viime viikkojen aikana monet suomalaiset ovat saaneet puheluita Jehovan todistajilta. Tällaiset puhelut on voitu kokea samaan tapaan ikäviksi kuin muutkin puhelinmyyjien soittamat puhelut. Puhelu tulee yllättäen ja pyytämättä. Ja kun puhelun aiheena on voinut olla kuolema, puhelun aikana tai sen jälkeen on voinut olla aika outo olo. Toukokuun aikana Jehovan todistajat ovat harjoitelleet kokouksissaan puhelintyötä, ja aiheena on ollut mm. kuolema ja siihen liittyvät asiat.

Voiko puheluita estää?

Lue lisää täältä.
kotijehova

Re: Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Tulevatko noi puhelut salatusta numerosta.
Mä kun olen jättänyt ovella käyneelle toiveeni että meillä ei käydä. Sitten vuoden sisällä tuli joku todistaja, sanoin toiveestani, niin pyysivät anteeksi ja poistuivat. Nyt ton ohjeen mukaan toiveeni on kaksi vuotta voimassa. Hyvä. Nyt esittämäni toive on tuon ohjeen mukaan kirjattu ylös eli syntyi henkilörekisteri. Koska olen rekisterissä minulla on oikeus saada tarkistaa nuo kirjatut tiedot. Ilmeisesti pitää kysyä paikallisesta seurakunnasta.
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

... esittämäni toive on tuon ohjeen mukaan kirjattu ylös eli syntyi henkilörekisteri
Eipä siinä oikein muuta mahdollisuutta ole kuin laittaa nk.aluekortin yhteyteen info "kieltopaikasta" osoite tietoineen ja ym. tarpeellisine tietoineen siksi että asukkaat voivat vaihtua osoitteessa.
Asiasta voi kysyä ja varmistaa vielä seurakunnasta että kielto on kirjattu ylös, kannattaa myös huomioida että eri seurakunnilla mm. kaupunkialueilla on omat alueensa mutta asia kyllä selviää kysymällä.
Tulevatko noi puhelut salatusta numerosta.
Puhelut tulevat todennäköisesti seurakunnan hankkimista prepaid-liittymistä joten niihin soitettaessa harvemmin vastataan.
Utelias2
Viestit: 87
Liittynyt: 02.02.2020 09:46

Re: Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viesti Kirjoittaja Utelias2 »

Tänään taas joku JT soitti mulle.
Annoin mennä vastaajaan.miesääni sanoi soittavansa uudestaan.
On ne sitkeitä.
Minä en Ev lut uskostani luovu.
Avatar
Sami Uusi-Luomalahti
Viestit: 52
Liittynyt: 25.10.2020 12:14
Viesti:

Re: Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viesti Kirjoittaja Sami Uusi-Luomalahti »

Utelias2 kirjoitti: 21.11.2020 13:26 Tänään taas joku JT soitti mulle.
Annoin mennä vastaajaan.miesääni sanoi soittavansa uudestaan.
On ne sitkeitä.
Minä en Ev lut uskostani luovu.
Pyydä numero ja ala häiriköidä takaisin. Juttele mistä sinua kiinnostaa, autoista, matkustelusta, työjutuista jne. Niinhän hekin tekevät, välittämättä kiinnostaako ihmisiä vai ei. Koet vain tärkeäksi saada jutella heidän kanssaan, koska asia on sinulle tärkeä.
Vastaa Viestiin