Raymond Franz: Omantunnon kriisi - 11 lukua jo suomennettu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Raymond Franz: Omantunnon kriisi - 11 lukua jo suomennettu

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: Pixabay

Entinen Jehovan todistajien hallintoelimen jäsen Raymond Franz kirjoitti kirjan Omantunnon kriisi. Kirjasta on nyt suomennettu 11 lukua.

11. luvussa paljastuu Jehovan todistajien järjestön julmuus ja Raamatun ohjeista piittaamaton asenne. Luvussa kerrotaan, kuinka päätoimistossa aloitettiin hallintoelimen johdolla inkvisitio vuonna 1980. Sen seurauksena erotettiin monia pitkän linjan Jehovan todistajia. Hallintoelin oli aloittanut "luopioiden" metsästämisen ja heidän saattamisen oikeuskomiteoiden eteen.

"Luopiojahdissa" järjestön neuvot ja toimintatavat jyräsivät Raamatun neuvot. Tärkeää oli olla uskollinen järjestön ohjeille, Raamatun neuvoilla ja periaatteilla ei näyttänyt olevan mitään osaa tuomitsemisessa.

Raymond Franz kertoo:

Vuoden 1979 loppuun mennessä olin saapunut omaan henkilökohtaiseen tienristeykseeni. Olin ollut kokoajanpalvelija lähes 40 vuoden ajan ja palvellut jokaisella järjestön tasolla. Olin nyt ollut kansainvälisessä päätoimistossa viisitoista vuotta, joista viimeiset yhdeksän vuotta Jehovan todistajien hallintoelimen jäsenenä.

Nuo viimeiset vuodet olivat minulle se ratkaiseva ajanjakso. Silloin harhakuvat kohtasivat todellisuuden. Siitä lähtien olen arvostanut erään sittemmin kuolleen valtiomiehen lausunnon paikkansapitävyyttä:

"Totuuden suuri vihollinen ei ole useinkaan valhe – tahallinen, teeskentelevä ja epärehellinen – vaan myytti – sitkeä, vakuutteleva ja epärealistinen."

Aloin nyt tajuta, miten suuri osa siitä, johon olin koko aikuisen elämänkulkuni perustanut, oli ollut sellainen myytti – "sitkeä, vakuutteleva ja epärealistinen".


Uutinen 11. luvun julkaisemisesta täällä.

11. luvun voi lukea täältä.

Kirjan kaikki suomennetut sivut löytyvät täältä.

Kuva
Kuva: Pixabay
Harmus
Viestit: 146
Liittynyt: 10.05.2013 10:58

Re: Raymond Franz: Omantunnon kriisi - 11 lukua jo suomennettu

Viesti Kirjoittaja Harmus »

Kiva että käännös edistyy myös alkuryntäyksen jälkeen.
Ja kiva, että nämä veljesseuran sivut ovat back. Kiitos uudelle(?) ylläpidolle.
Vastaa Viestiin