Muutoksia foorumin ylläpidossa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Muutoksia foorumin ylläpidossa

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Foorumin uutena omistajana ja ylläpidosta vastaavana toimii jatkossa sinner74. Tekniseen tiimiin kuuluu useampiakin ihmisiä, mutta uusi ylläpito voi halutessaan avata kuviotaan tarkemmin itse.

Mitään sen suurempaa draamaa tähän ei liity. Olen vain henkilökohtaisesti niin yli kaikesta jehovantodistajuuteen liittyvästä, ettei tunnu mielekkäältä kuluttaa aikaansa edes teknisenä ylläpitäjänä puhumattakaan keskusteluiden seuraamisesta. Enkä toki tarkoita, että vertaistuki olisi muuttunut jotenkin vähemmän arvokkaaksi asiaksi. Se vain on täyttänyt tarkoituksensa minun kohdallani ja on aika unohtaa lahkoelämä. Ja voinen myös varauksetta sanoa, että olen tehnyt oman osani muiden auttamisessa ja sormen heristämisessä lahkon suuntaan.

Valaistaan vielä tuota pidempää katkosta vuodenvaihteessa. Palveluntarjoaja teki muutoksia palvelimella, jotka olisivat vaatineet muutoksia myös foorumisoftassa. Ajallisesti puhutaan ehkä muutamasta tunnista. Hieman jopa hämmästyin itsekin, miten vähän minua enää sivusto kiinnosti, enkä jaksanut muutamasta luvatusta aikataulusta huolimatta nähdä vaivaa sen päivittämiseen. Luontevaa jatkajaa ei ollut vuosien varrella löytynyt, joten päätin laittaa pillit pussiin ja sanoin palvelinsopimukset irti päättymään huhtikuun loppuun. Tämä on se "Näkemiin, ja kiitos kaloista!" -kohta. Onneksi kiinnostuneita alkoi sen jälkeen nopeasti ilmaantua, ja uusi tiimi kokosi foorumin jälleen kasaan. Sopimukset on uusittu uudelle omistajalle viime viikolla.

Veljesseura.org on perustettu 04/2006 yhdessä toveri Lehtiveljen kanssa. Foorumi avattiin 04/2007. Sen huippuvuodet sijoittuvat aktiivisuudessa mitattuna vuosille 2007-2010. Sen jälkeen muut sosiaalisen median modernimmat alustat ovat vallanneet alaa ja hyvä niin. Näkisin silti, että matalan kynnyksen alustana, jota pääsee käyttämään ilman rekisteröitymistä tai henkilöllisyytensä paljastamista, tälle on nykymaailmassakin kysyntää etenkin lahkosta eroamista harkitseville.

Kiitos kaikille kuluneista 15 vuodesta ja tsemppiä nykyiselle ylläpidolle.

-Jukka
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
katuva
Viestit: 138
Liittynyt: 20.11.2019 08:36

Re: Muutoksia foorumin ylläpidossa

Viesti Kirjoittaja katuva »

Kiitos menneestä 15 vuodesta.
Itse olen jo Jippii ja H2o veteraani, mutta silti tuntu oudolta lukea tuo 15-vuotta.
Taisin saada sinulta muutamat bannit tässä vuosien varrella, mutta kiitos sinulle niistä. Katsotaan ne tarpeelliseksi kasvattavaksi kuritukseksi.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muutoksia foorumin ylläpidossa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Alueveli kirjoitti: 12.04.2021 15:35Mitään sen suurempaa draamaa tähän ei liity. Olen vain henkilökohtaisesti niin yli kaikesta jehovantodistajuuteen liittyvästä, ettei tunnu mielekkäältä kuluttaa aikaansa edes teknisenä ylläpitäjänä puhumattakaan keskusteluiden seuraamisesta. Enkä toki tarkoita, että vertaistuki olisi muuttunut jotenkin vähemmän arvokkaaksi asiaksi. Se vain on täyttänyt tarkoituksensa minun kohdallani ja on aika unohtaa lahkoelämä. Ja voinen myös varauksetta sanoa, että olen tehnyt oman osani muiden auttamisessa ja sormen heristämisessä lahkon suuntaan.

-Jukka
Haluan erityisesti kiittää sinua ja muuta Veljesseuran taustaryhmää hyvästä työstä. Tämä Veljesseura on ollut tärkeä tiedonlähde sekä entisille että nykyisille Jehovan todistajille. Tämän foorumin kirjoituksista on saanut paljon sellaista tietoa, jota ei saa Jehovan todistajilta itseltään.

On aivan ymmärrettävää, että ihmisen elämässä avautuu välillä uusia ovia. Silloin ei ole tarpeen katsoa taaksepäin. Sinä olet varmasti osasi tehnyt asioiden julkistamisessa ja tarjoamalla keskustelualustan. Nyt on muiden vuoro. Kiitos jaksamisesta ja kärsivällisyydestä.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Muutoksia foorumin ylläpidossa

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Kiitokset Alue- ja Lehtiveljeksille foorumin perustamisesta. Omalla kohdallani ero todistajista oli hyvinkin ajankohtainen tuolloin ja tällä (plus monilla muillakin palstoilla) tuli vietettyä paljon aikaa.

Tunnistan hyvin Alueveljen fiiliksen siitä, että aihe ei vain enää jaksa kiinnostaa kun elämässä on siirtynyt tarpeeksi pitkälle eteenpäin. Itsellänikin voi mennä kuukausia siten, ettei enää juolahda edes mieleen käydä täällä lukemassa keskusteluita, kommentoinnista puhumattakaan.

Foorumille sinänsä on varmasti edelleen tarvetta ja tulee luultavasti olemaan pitkälle tulevaisuuteen, koska aina riittää ihmisiä jotka havahtuvat näkemään totuuden "totuudesta."

Kerran vielä isot kiitokset näistä vuosista.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Muutoksia foorumin ylläpidossa

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Kiitokset toveri Alueveljelle ns. pitkästä siivusta foorumin ylläpidossa ja samaan hengenvetoon onnea ja menestystä foorumin uusille ylläpitäjille. Mielestäni on hienoa nähdä, että foorumille nähdään edelleen tarve ja "seuraava sukupolvi" ottaa kopin ja jatkaa työtä suurinpiirtein niillä periaatteilla joilla tämä aikoinaan perustettiin. Kuten varmasti moni on huomannut, en itsekään enää tänne käytännössä koskaan kirjoittele koska elämä on mennyt eteenpäin.

Eräänlainen aikakauden muutos joka on aina hyvästä. Toivottavasti uusi valo on kirkkaampaa kuin vanha ;-)
Vastaa Viestiin