Pientä helpotusta PIMOjen elämään

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Pientä helpotusta PIMOjen elämään

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Harmi, että olen POMO (mahtava lyhennys näin suomalaisittain) enkä PIMO. Juttelisin oikein mielelläni jonkun vanhimman kanssa uskonasioista.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieras

Re: Pientä helpotusta PIMOjen elämään

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei vanhimmat oikein kenenkään kanssa juttele uskonasioista. Ne vaan tulee ja kertoo miten asiat on ja kaikki on nieltävä. Siitä on keskustelu kaukana.
Vieras

Re: Pientä helpotusta PIMOjen elämään

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Weathertop kirjoitti: 05.05.2021 11:18 Harmi, että olen POMO (mahtava lyhennys näin suomalaisittain) enkä PIMO. Juttelisin oikein mielelläni jonkun vanhimman kanssa uskonasioista.
[/quote

Olen yrittänyt kerran. Jokunen vuosi sitten otin yhteyttä kahteen vanhimpaan aikomuksena jättää tehtävät ja luopua nimityksestä (Tämä muuten oli vaikeampaa kuin luulin. Jos ei ole kunniallista tietä todistajuudesta, niin ei myöskään tehtävistä/nimityksestä).

Yritin pysyä käytännön perusteluissa, jaksaminen, perhe jne... Vältin ottaa puheeksi painavampia syitä kuten uskon puutetta Raamattuun ja todistajien opetuksiin, tai järjestön käytäntöjä jotka eivät kestä päivänvaloa.

Jossain kohdassa keskustelua totesin, kuinka vaikeaa on uskoa kuusituhatvuotiseen ihmiskunnan historiaan tai maailman laajuiseen vedenpaisumukseen. Tuli hiljaisuus. Toiselle vanhimmista tuli yllättäen tarve käydä vessassa, toinen halusi käydä ulkona vähän haukkaamassa happea.

Kun palattiin pöydän ääreen "keskustelemaan", vanhimmat totesivat, että tärkeintä on lujittaa uskoa perusasioihin kuten Jehovaan, valtakuntaan, lunnaisiin jne. Asioiden jotka nyt ovat epäselviä ei pidä antaa heikentää uskoa, vastauksia saadaan joskus myöhemmin.

Molemmat vanhimmat olivat todistajien "ranking" listalla korkealla. Toinen mm. entinen Gileadin käynyt lähetystyöntekijä. En ole tuon juttelun jälkeen tervehtimistä syvällisempää vuoropuhelua käynyt kummankaan kanssa. Tuli selväksi, että vanhimmilla on vahvat defenssit suojana.
Vastaa Viestiin