kirkko vastustaa, mutta minä en

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Eräässä ohjelmassa muuan nainen sanoi "kirkkoni vastustaa monia asioita, joita minä en vastusta".

Tällainen asenne on hyvä, koska silloin ei anna uskonnon määrätä kaikkea omassa elämässään ja tuollainen ajatus on osoitus omien aivojen käytöstä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Voisin kannattaa ajatusta, koska kaikkien tekemisiä kuuluu (uskonnon nimissä) määrätä jumala, ei uskontojen johtohahmot.

Lahkotouhu= ihmishallinto
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tällainen asenne on hyvä, koska silloin ei anna uskonnon määrätä kaikkea omassa elämässään ja tuollainen ajatus on osoitus omien aivojen käytöstä.
Nimenomaan hienoa, koska silloin saa mitä kirkoltaan haluaa, eikä ole velvoitetta levitellä valheita ja hypellä käskystä.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eräässä ohjelmassa muuan nainen sanoi "kirkkoni vastustaa monia asioita, joita minä en vastusta".
Lantin toinen puoli: Tällainen asenne on Jehovan todistajien mieleen.
stigma

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja stigma »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eräässä ohjelmassa muuan nainen sanoi "kirkkoni vastustaa monia asioita, joita minä en vastusta".
Lantin toinen puoli: Tällainen asenne on Jehovan todistajien mieleen.
Miksi?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Lantin toinen puoli: Tällainen asenne on Jehovan todistajien mieleen.
Lantin kolmas puoli on se, että tuon muuan naisen mielenrauha sekä tyytyväisyys on monin verroin painavampi ja arvokkaampi asia kuin jehovantodistajien saama syy osoittaa kirkkoa ja sen jäsenistöä sormella.

Luterilaisen kirkonkaan suhteen ei ole olemassa mitään käsitettävissä olevaa realistista muutosta, jolla lopettaisiin jehovantodistajien ylimielisyys ja halveksunta. Eivätkä jehovantodistajat ole tuossa käytössuhteessa yksin. Näitä superinnokkaita Ainoan Oikean Totuuden kauppaajia on lukuisa joukko ja käytännössä kaikki sotajalalla kaikkia vastaan. Suomessahan perinteisin vastakkainasetelma on helluntailaisten ja jehovantodistajien välillä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: kirkko vastustaa, mutta minä en

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

stigma kirjoitti:Miksi?
Jehovantodistaja saa käyttöönsä esimerkin, jolla pääsee moittimaan kilpailevaa toimijaa. Meillä yleisimmät termit luterilaisista ovat nimikristitty ja tapakristitty.
Vastaa Viestiin