Kyllä vai ei.

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Uskotko Jumalaan / luojaan / johonkin ihmistä korkeampaan voimaan? (ei sen kummempia väittelyjä, jos mahdollista - kiitos. Siitä voi tehdä vaikka sitten oman ketjun.) :)

-olisin tehnyt gallupin, mutta foorumilla ei ilmeisesti voi.
Viimeksi muokannut agapi_dō, 22.08.2015 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Vastaan itse ekana: Jumala on, vaikkei uskois. Eli, kyllä.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Jumala ei, vaikka uskois.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mulla kyllä ei ole luuloa (tai samaa tarkoittavaa uskoa) yhdenkään väitetyn jumalan olemassaolosta.
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Jumala on olemassa, uskoipa tai ei :)
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Tony »

agapi_dō kirjoitti:-olisin tehnyt gallupin, mutta foorumilla ei ilmeisesti voi.
Voi kyllä tehdä. Tekstikentän alapuolella on kohta "Luo äänestys".
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Ok, nyt hokasin, kiitokset. :) Siellähän se äänestysnamiska.. taisin olla eilen liian tuiterissa, lauantai kun oli. :)

Tämä ketju kumminkin tuli jo tehtyä, joten jääköön äänestys johonkin toiseen ketjuun.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Onnistuuhan se galluppi näinkin. En usko minkäänlaiseen henkimaailmaan.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

En usko henkiotuksiin, en halua uskoa henkiotuksiin, enkä näe mitään syytä uskoa henkiotuksiin.
And Justice For All
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Tästä aiheesta tutuksi on tulleet ainoastaan henkiolennoista höpöttävät ihmiset, ei itse olennot. Jumalaan usko on nähdäkseni uskoa tarinoita kertovien henkilöiden juttuihin tai ihmisten kirjoittamiin opuksiin. Eli vastaukseni on ei.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tästä aiheesta tutuksi on tulleet ainoastaan henkiolennoista höpöttävät ihmiset, ei itse olennot
Samoin. Itseasiassa tuo piilottelu, oli sitten jummalajammala, jesse , enkuli tai demoni, alkaa olemaan pikkuhiljaa jo aika naurettavaa.

Ei muutakuin esiin vaan pois koloista ettei tarvi kenenkään arpoa ja lähteä uskomaan toisten kertomiin höpinöihin.

1 pikku palaveri riittää niin täältä veljesseurassakin riittää uskovia yllinkyllin.

Eli en tahdo uskoa kun tarjottimella ei ole muutakuin tarinoita, joissa niissäkin on omat inhimilliset virheensä ja kummallisuutensa.... yllätys .

Jos jumala onkin ja minä olenkin väärässä niin sitten olen. Väärässä saa olla.Jos se on syy miksi pitää tulla lahtaamaan, eikä parempaan ratkaisuun pystytä, niin siitä sitten vaan. Siinä ei vaan ole mitään järkeä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

pahkeinen kirjoitti:Tästä aiheesta tutuksi on tulleet ainoastaan henkiolennoista höpöttävät ihmiset, ei itse olennot. Jumalaan usko on nähdäkseni uskoa tarinoita kertovien henkilöiden juttuihin tai ihmisten kirjoittamiin opuksiin. Eli vastaukseni on ei.
tuossa on todella hyvät perustelut, aivan huippuluokkaa! On se täysin ymmärrettävää että ei voi helposti uskoa sellaiseen mitä ei ole nähnyt tai kokenut. Kiitos tästä perustelusta, nyt multa tulee ymmärtäväisyyttä teidänlaisianne kohtaan.
No, toivon myös teiltä ymmärtäväisyyttä niitä kohtaan jotka on nähneet/kokeneet henkijuttuja, joihin minäkin kuulun. Ei savua ilman tulta. Ei kaikki ihmiset valehtele, jotka näistä kokemuksista puhuvat.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Tony »

mikkuitti kirjoitti:Ei savua ilman tulta.
Tällä logiikalla myös kaikki tuhannet muut jumalat ovat todellisia.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:No, toivon myös teiltä ymmärtäväisyyttä niitä kohtaan jotka on nähneet/kokeneet henkijuttuja, joihin minäkin kuulun.
Ymmärrän oikein hyvin, minullakin on ollut aivan toden tutuinen aistiharha, faijani käveli ääneti paksun seinän läpi ja oli kahdessa paikassa samanaikaisesti.
Ei savua ilman tulta.
Tuo epätarkka ja kulunut hokema on melkoisen heppoinen perustelu. Mutta jos se sinulle riittää, niin aivan vapaasti saat uskoa, että faijani käveli ääneti paksun seinän läpi ja oli kahdessa paikassa samanaikaisesti.
Ei kaikki ihmiset valehtele, jotka näistä kokemuksista puhuvat.
Ei kyseessä tarvitse olla tarkoituksellinen ja tietoinen valehtelu, pelkkä luulo ja tietämättömyys riittää syyksi. Aistiharha kun on usein täyttä todellisuutta harhan kokijalle.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kyllä vai ei.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Niin ei sitä oikein taida olla mitään todisteita , että kenenkään kokemukset henkimaailmoista on todellista, ne voivat yhtälailla olla vain mielen temppuja.

Kiinnostaa tämä mikkuitin käyttämä sana "nähneet"? Kuka on nähnyt , mitä ja minkälainen oli?

Kuinka sen voi todistaa?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin