Elämä ilman perhettä

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Elämä ilman perhettä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mymmeli kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä, että uskonnosta puhuminen ei varsinaisesti hyödytä kumpaakaan osapuolta.
Näin se menee niin kauan kun virtahevon annetaan tepastella olohuoneessa. Kysymys on vastuuntunnosta ja tekemisestään vastaamisesta. Kun vanhemman auktoriteetilla "motivoi" jälkikasvunsa todistajaksi, mutta sitten vaihtaa moodia ja kiistää motivointiperusteensa, niin eihän siitä synny lasta eikä paskaa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Elämä ilman perhettä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:... mutta sitten vaihtaa moodia ja kiistää motivointiperusteensa, niin eihän siitä synny lasta eikä paskaa.

Mikähän tähän johtaa? Itse ajattelisin että tuo kiistäminen tavallaan on siksi, kun ei voi myöntää että on ollut väärässä ja uskonto on ollut väärässä, koska harmagedonia ei tunnu olevan lähimaillakaan ja uskontokin joutuu muuttumaan käsityksissään sen takia. Jäljelle jää vain kiistäminen. "En ole sellaista sanonut", "ei järjestö ole sellaista opettanut", "olit niin nuori kun kävit kasteella ja olet ymmärtänyt väärin asiat".

Jos myöntäisi että järjestö on ollut väärässä tai itse on opettanut väärin, niin pelko asian leimahtamisesta pahemmaksi ja välien jopa pysyvästä poikki menemisestä on pelottava jt-vanhemmalle. Asiaa täytyy siis selitellä ja jotenkin kauttarantain pehmentää että virtahepoa ei nähdä vaikka se siinä olohuoneessa on kaiken aikaa.

Tuo alkoholismi on hyvä vertaus. Äitini esim valehtelee suoraan että ei hän ole juonut pisaraakaan silloin kun oli käymässä hänen luonaan - aivan kuin olisin nähnyt harhoja. Hän nimittäin joi jatkuvasti ja joka päivä koko vierailuni ajan ja viinat oli piilossa milloin missäkin, eikä edes hyvin piilotettuna.

Se oli yksi viimeisistä niiteistä. Panin välit poikki kokonaan ja täysin.

Myöhemmin olen kuullut sukulaisen kautta että äiti tapansa mukaan on innokas jehovantodistaja aina välillä kun innostuu, mutta taas sitten tunnustautuu välillä ei-jehovantodistajaksi ja on eroamassa, kunnes taas innostuu siitä ja on niin kovin jehovantodistaja että.

Sellainen kuva että aina puolivuotta jaksaa olla hankasti jehovantodistaja ja puoli vuotta taas sitten ei ole ja latailee akkujaan ja juo paljon kaljaa saadakseen energiaa. Ja 4 promillen humalassa soittelee todistelupuheluja sukulaisille. Se on pahinta.

Minulle se riitti, enkä ikinä enää halua nähdä äitiäni enää ja tavata häntä. En ole vastannut edes puheluihin ja olen pannut hänen numeronsa puhelimen mustalle listalle, ettei edes pääse puhelimestani läpi.

Älyäisi edes kuolla, mutta ei. Terrorisoi vain koko ajan lähimmäistensä elämää, niiden jotka häntä vielä jaksavat kuunnella. Se on ilon päivä kun kuulen että se paska on kuollut ja hautajaisiin en mene. Sinä päivänä juhlin sen idiootin olemassaolon päättymistä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Elämä ilman perhettä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Itse ajattelisin että tuo kiistäminen tavallaan on siksi, kun ei voi myöntää että on ollut väärässä ja uskonto on ollut väärässä...
Kai se menee jotain tollaista rataa, lisänä vielä se, ettei Jehova voi olla väärässä, eikä siis saa tuottaa häpeää Jeh... eikun Vt-seuralle.
Tuo alkoholismi on hyvä vertaus. Äitini esim valehtelee suoraan että ei hän ole juonut pisaraakaan silloin kun oli käymässä hänen luonaan - aivan kuin olisin nähnyt harhoja. Hän nimittäin joi jatkuvasti ja joka päivä koko vierailuni ajan ja viinat oli piilossa milloin missäkin, eikä edes hyvin piilotettuna.
Alkoholismi sopii kuvaukseksi myös siinä kuinka tuosta ismistä vapaudutaan. Ei siis siten, että jehovantodistaja kuuntelisi mitä hänelle kerrotaan ja tekisi loogisen päätelmän. Jehovantodistajan on itse havaittava jokin ongelma ja vasta sitten vyyhti lähtee purkautumaan.
Ja 4 promillen humalassa soittelee todistelupuheluja sukulaisille. Se on pahinta.
Ainakin minulle tuollainen näyttäytyy pitkään harjoiteltuna alkoholismina. Sehän se juopon kanssa on, että läheiset kärsivät lukuisana joukkona. Taisi jossain olla sellainen arvio, että semmonen 10 henkilöä on keskimäärin ongelmissa yhden henkilön alkoholismin johdosta. Siinä kun sitten on uskontoharhat mukana, niin hyvä tulee.
mymmeli
Viestit: 235
Liittynyt: 18.07.2011 19:35

Re: Elämä ilman perhettä

Viesti Kirjoittaja mymmeli »

Totta , Markku Meilo. Läheiset kärsivät juopon ympärillä. Tiedän Jehovan todistajissa alkoholismia olevan, omassa jt- lähipiirissäkin sitä on ja on ollut vuosikausia. Oma isänikin kuoli jt- alkoholistina. Ryyppyputkia tulee ja menee ja jarkkeparkkebabylon kuvasikin hyvin sanalla "terrorisoi" juopon käytöstä. Hän todellakin terrorisoi läheisiensä elämää. Ympäri vuorokauden.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Elämä ilman perhettä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mymmeli kirjoitti:Totta , Markku Meilo. Läheiset kärsivät juopon ympärillä.
Jt-sarjaa kuvaava tapaus minulle on se, jossa jt-alkoholisti esitti sukulaisilleen Saatanan ajavan häntä juomaan. Ei mennyt vanhimmille läpi, vaikka muuten kyllä hyväksyvät erilaiset Saatanan toimet.
Vastaa Viestiin