Kannattaako erota ollenkaan?

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
RehellinenReino
Viestit: 33
Liittynyt: 08.01.2017 21:05

Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja RehellinenReino »

Tulipahan mieleeni että kannattaako JHWH.n lahkosta itse eroa ottaakaan? Usein aikoinaan mietin kerhosta erkaantumista mutta rohkeus ei riittänyt. Tässä on nyt eletty ilman kyseisen mustanaamiokerhon vittuilua jo toista vuotta. Mitä hyötyä minulle erosta olisi kun väestörekisterinkään mukaan en ole hihhuli! (Jehova ruksi puuttuu) Vielä muutto ja olen kaiketi turvassa kerhon pingveeneiltäkin, tuskinpa osaavat julistajakorttia mihinkään perässä lähettää?
Erotusta olen vältellyt lähinnä omien vanhempieni vuoksi, jotka, kiitos Allahin, ovat todella suvakkeja jehiksiä. Olen aika kivasti eheytynyt lahkoajoista, ainoa pieni miinus on armeijan sivuuttaminen himojehis papereilla, kaduttaa, hävettää mutta tämä menee ohi! Kiva sanoa sydämensä pohjasta että elän todellakin parasta elämää mitä ikinä ennen.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

On siinä kirjoissa pysymisessä se etu, että voi jutella seurakunnan sisällä olevien tuttujen kanssa ja kuulla juoruja ym tietoja.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Jokaisen on löydettävä oma vastauksensa otsikon kysymykseen. Minun vastaukseni oli pitkään se, etten halua joutua ainoan elossa olevan perheenjäsen karttamaksi, joten pysyn nimellisesti jäsenenä. Vähitellen kasautui kuitenkin lisää ja lisää tietoa siitä, kuinka hirveitä asioita tuo sairas kultti on tehnyt ja tekee ihmisille, kunnes en lopulta enää nähnyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin virallisen eroamisen. Sen hinta on kuitenkin oikeasti kallis, jos lahkoon kuuluu aidosti uskossa olevia läheisiä.

Tämä siis omana subjektiivisena kokemuksenani. Sen ei ole tarkoitus sisältää mitään "oikeaa vastausta", koska sellaista ei ole.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Mieti tarkkaan. Maailma ei ole mustavalkoinen ja moraalisten valintojen hintaa on vaikea mitata etukäteen. Weathertop nyt muilta osin kerkesi viedä jo jalat suustani.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ei tuohon varmaan oikeata ratkaisua olekkaan .

Jos se nyt tuntuu hyvältä olla "mukana" vaikka nyt sitten läheisten tähden eikä se sen kummemmin tuo mielipahaa vaan helpotusta tai ok oloa niin sen kun on "mukana".

Jos sitten taas ajan kanssa "mukana" oleminen alkaa tuottaa jotakin muuta tuskaa kuten joskus niin käy, eikä yksinkertaisesti enää pysty olla mitenkään osallinen tuon bisneksen toimintaan edes kaunistamassa tilastoja kun se tekee pahaa, niin sitten homma puntariin uudelleen.


Itse jäin aikoinani jotenkin roikkumaan kun rahkeet ei riittänyt, mulle se oli vittumaista ja vasta lopullinen helpotus tuli eroamisen jälkeen ja siitäkin vuoden jälkeen.

Mulle tuo mukanaroikkuminen tuntui siltä että olin kuitenkin kirjoilla ja "etsintäkuulutettuna" jota sitten missä ja mitenkin jahdattiin joskus yksin ja kaksin pukupellen voimin.

Ei sitä täysin rauhassa ikinä voinu olla missään, ei kunnollista sielun ja mielenrauhaa. Nyt on.


Mutta kuten sanoin, jos nyt mukanaroikunta tuntuu parhaalta vaihtoehdolta niin mitä sitä ressaamaan , sillä mennään kunnes ei enää mennä :thumbup:

Mulle ei riittänyt siis pelkkä hiipuminen, kahleet jäi . Ne katkes vasta kun pistin pelin poikki virallisesti.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Skald
Viestit: 49
Liittynyt: 11.03.2017 21:24

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Skald »

Jos meinaat roikkua mukana niin kannattaa hiipua hiljalleen pois. Vähennä aktiivisuutta pikkuhiljaa, kieltäydy palvelus"eduista" jollain verukkeella, irrottaudu lopuistakin kavereista jos sulla sellaisia järjestössä on. Jos tulee kyselyjä niin vastailet vaan ympäripyöreästi jotain ja ole mahdollisimman tylsä. Somesta kannattaa blokata kaikki Jehovan todistajat. Itse tein näin ja muutin vielä toiselle paikkakunnalle. Elän tällä hetkellä käytännössä täysin normaalia elämää eikä mun tarvitse miettiä vanhimpien yllätyshyökkäyksiä kun kukaan ei tiedä edes missä asun. Harmittaahan se, että on JT maistraatissa uskontona mutta en ajatellut erota vanhempien takia.
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Eroamisessa ja roikkumisessa on jokaisella omat plussansa ja miinuksensa täysin oman elämäntilanteen mukaan. Itse roikuin täysin toimettomana 6 vuotta, ja oli mulle ihan okei tehdä niin. Elämä eteni omalla painollaan ja asiat lutviutui kaikessa rauhassa, en ois tehnyt siltä osin eri tavoin. Tuona 6v aikana eroamiseni ei ollut kannattavaa, mutta tuon jälkeen se on sitä ollut. Näin ne asiat muuttuu kun ihminen ja elämä muuttuu.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Sun tapauksessasi en lähtisi varta vasten eroamaan. Älä kuitenkaan esiinny niille tiukoissa housuissa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Sen sijaan ESIINTYMINEN Hallintoelimen salaisissa pikkujoulubileisissä, tiukoissa housuissa, voisi olla rakettimaisen uranousun alku?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kannattaako erota ollenkaan?

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kuva
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Vastaa Viestiin