Ahdistavaa olla sukulaisten kanssa

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
SadeHelinä
Viestit: 2
Liittynyt: 04.02.2018 14:31

Ahdistavaa olla sukulaisten kanssa

Viesti Kirjoittaja SadeHelinä »

Tyttäreni ja miehensä Jehovan todistajia.Minusta on Kiva kun käyvät kylässä mutta ahdistun,se on niin suoritus keskeistä touhua näin sivusta seuraten.Olen onnellinen lasteni onnesta,arvostan Raamattua minulla Luojani,ja toivon hyvä sydän heikompiani auttava,minusta elämä ei ole mustavalkoista.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Ahdistavaa olla sukulaisten kanssa

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Hei. Voisiko olla mahdollista sopia, ettei uskonnollisista asioista puhuta? Ellet itse halua, niin tuollainen sopimus voi keventää ilmapiiriä puolin ja toisin.

Kun itse aikoinaan olin "kiihkeimmilläni" mukana todistajissa, saatoin jotain asioita kertoa uskostani, ihan vilpittömin mielin. Mutta äitini pyysi, että voitaisiinko jättää hengelliset asiat keskusteluista pois, ja kunnioitin hänen pyyntöään. Se oli kaikin puolin hyvä päätös, esim. kenenkään mieli ei vahingossakaan päässyt loukkaantumaan, onhan uskonto aiheena kovin henkilökohtainen. Vähän kuin politiikka, joskus on vain parempi ettei poliittisista näkemyksistä vaihdeta mielipiteitä, välit pysyvät ehkä paremmin hyvinä. :thumbup:
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Ahdistavaa olla sukulaisten kanssa

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Varsinkin kun vasstapuolena on jehovantodistajia, olisi erittäin toivottavaa ettei uskonnollisista asioista puhuta. Minua näin ateistina ahdistaa kuolla Harmageddonissa taas uudestaan. Vaikkakin edellisestä kuolemastani tulee syksyllä kuluneeksi 43 vuotta, niin silti sellainen (siis kuoleminen) on niin raskasta puuhaa. Varsinkin kun tiedän että se kolmas kuolema odottaa vielä vuoroaan tuossa 10-40 vuoden tulevaisuushaarukassa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin