Kummallinen kohtalo.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Ulpero
Viestit: 12
Liittynyt: 11.06.2008 14:05
Paikkakunta: Joensuu

Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Ulpero »

Heipä hei kaikki tutut ja tuntemattomat.

Minun tarinani on lyhyesti. Synnyin jt-perheen esikoistytöksi 1972 ja siinä sitten "oikeassa" opissa vartuin ja kasteelle esimurkkuna ja murkkuna kapinointi ja erottaminen. Harhassa elelyä sen jälkeen vuosikaudet, kunnes verensiirto pelasti henkeni fyysisesti ja pelasti mieleni mielenhallinnan otteesta.

Nykyisin opiskelen Joensuun teologisessa tiedekunnassa.

Ulpero
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ulpero kirjoitti: Harhassa elelyä sen jälkeen vuosikaudet, kunnes verensiirto pelasti henkeni fyysisesti ja pelasti mieleni mielenhallinnan otteesta.
Sain monoa pari vuotta ennen syntymääsi ja verensiirron muutaman vuoden syntymäsi jälkeen, vaan mielenhallinta ei irrottanut otettaan. Elättelin paluuhaluja vielä 25 vuotta monottamiseni jälkeen, kunnes sain Internet-liittymän reilu 10 vuotta sitten.

Itse pidin elämäni pelastanutta verensiirtoa itsestäänselvänä lääkärin päätöksenä, minulta ei tajuttomana edes voitu kysyä mitään. Jt-äidille asia tuntui olleen pahempi, koska "palkkasi" HYKS:istä ystävättärensä, jt-lääkärin, urkkimaan potilastietojani ja äiti kertoi verensiirrosta minulle ennen kuin hoitavalla lääkärillä oli edes ensimmäistä kiertoa.

Mielenhallinta kyllä aiheutti sen, että luulin muuttuneeni aivan toiseksi henkilöksi, koska elin Vt-seuran tiedon varassa, siis sen vanhan verisekoilun, jossa luovuttajan luonteen esitettiin siirtyvän luovutusveren mukana.
Nykyisin opiskelen Joensuun teologisessa tiedekunnassa.
Mielenkiintoista, enkä tarkoita Joensuuta.
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja almi »

Terveisiä Joensuuhun! Minä opiskelin Helsingissä, pääaineena kirkkososiologia.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
RaM

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tervetuloa kirjoittelemaan. Opiskelussasi suosittelen perehtymistä myös eksegetiikkaan - sehän ei ole koskaan kuulunut Jehovan todistajien raamatun tutkimiseen ja raamatun tutkiminen ilman sitä ei poikkea paljoakaan Jt:nä olemisesta.
Ulpero
Viestit: 12
Liittynyt: 11.06.2008 14:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Ulpero »

Kiitos Ram ja muut tervetulotoivotuksista! Ja Ram, eksegetiikka kuuluu toki opinto-ohjelmaan kuten myös heprean ja kreikan kielet. Olen koko sydämestäni historiallis-kriittisen metodin kannattaja :wink:

Oikeastaan kaikki opinnot ovat olleet hyvin mielenkiintoisia ja avartavia. Joensuun etuihin kuuluu ortodoksi-puolen tuoma oma mausteensa tiedekuntaan. Ja vaikka Joensuu ei Markku Meilossa kiinnostusta aiheuttanutkaan niin voin sanoa, että lasten kanssa tämä kaupunki on mukavan pieni ja leppoinen asua. Varsinkin kun edelliseen asuinkaupunkiimme verrattuna täällä on viisinkertainen määrä väkeä.
Kirsieveliina

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Ulpero kirjoitti:"oikeassa" opissa vartuin ja kasteelle esimurkkuna ja murkkuna kapinointi ja erottaminen. Harhassa elelyä sen jälkeen vuosikaudet
Sitä on liikkeellä.

Verensiirtoa en ole saanut mutta maailmankuvaimplantteja sitäkin enemmän. Niinpä asunkin nykyään täysin erilaisessa todellisuudessa, kuin isosiskon punaruskean villatakin vyötä salilla rullatessa.

Historiallis-kriittinen metodi? Kuulostaa hyvältä. Meilläpäin olen törmännyt "uuteen historiaan" tai yhtenäishistorian loppuun. Tiedekunta valtiotieteellinen.

Vielä sanottava, että aamukahvi Joensuun torilla on kesän parhaita tapahtumia :D Ja jos jalat ei vielä kanna, aina voi käpertyä suden kainaloon.
RaM

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja RaM »

Ilta Kimmelissä ja aamukahvit torilla. :mrgreen:
Ulpero
Viestit: 12
Liittynyt: 11.06.2008 14:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Ulpero »

Tervetuloa vain kaikki kesäisen Joensuun yö- ja aamuelämään. Myös sinä Markku, tervetuloa karistamaan epäluulot Joensuuta kohtaan :D Voitaisiin ottaa sellainen hidastempoinen kierros joka tosiaan alkaisi Kimmelistä ja päättyisi aamulla torille. Siinä pysyy konttaamallakin mukana kun välimatka on sopivan lyhyt :D

Markulle myös verensiirrosta vielä, että se vapautti minut sen vuoksi, että paniikin vallassa kun katsoin veren sujahtamista suoniini tuli mieleeni, että ehkä minun kannattaisi tätä asiaa vähän tutkailla. Erottamisesta oli kuitenkin jo yli 10 vuotta ja edelleen panikoin tuota. Siispä sairaalasta kotiuduttuani avasin netin ja koin ihan samankaltaisen valaistumisen kuin sinäkin. Hyvä hyvä internet!!!!
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ulpero kirjoitti:Ja vaikka Joensuu ei Markku Meilossa kiinnostusta aiheuttanutkaan niin voin sanoa, että lasten kanssa tämä kaupunki on mukavan pieni ja leppoinen asua.
En lainkaan vähättele Joensuuta, tunnen sen melkolailla hyvin reissuvuosiltani, olen yöpynyt Kimmelissä varmaan parikymmentä kertaa. Jos Kimmeli oli täynnä niin sitten siinä torinlaidassa, jossa on/oli jonkin sortin pihvipaikka alakerrassa, siitä en enää jaksanut kävellä sillan yli Kimmeliin, vaan suunnistin PKO:n rientoihin. Viime kerrat olen yöpynyt anoppilassa Kalevankadulla, nykyemo kun on Joensuusta kotoisin.

Mielenkiinto syntyy ennemminkin siitä dynamiikasta, joka syntyy entisessä fundisuskovassa tämän opiskellessa teologiaa yliopistossa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Ulpero kirjoitti:Tervetuloa vain kaikki kesäisen Joensuun yö- ja aamuelämään.
Minä tutustuin aikoinaan Joensuun hengelliseen elämään kahdella valtakunnansalilla. Monen vuoden ajan.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Ulpero
Viestit: 12
Liittynyt: 11.06.2008 14:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Ulpero »

Markku Meilo kirjoitti:
Mielenkiinto syntyy ennemminkin siitä dynamiikasta, joka syntyy entisessä fundisuskovassa tämän opiskellessa teologiaa yliopistossa.
Juups, itselleni viileän analyyttinen yliopistomaailma on ollut sieluani hivelevää terapiaa. Entisen kritiikittömän uskon jälkeen on mukava ettei mitään tarvitse uskoa, ennen kuin tutkii kriittisin metodein. Eikä sittenkään ole pakko :mrgreen: Tämä vapaus on kyllä entisen ahtaan maailmankuvan jälkeen sanoinkuvaamattoman kaunista.
Ulpero
Viestit: 12
Liittynyt: 11.06.2008 14:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Ulpero »

Pehmoluopio kirjoitti: Minä tutustuin aikoinaan Joensuun hengelliseen elämään kahdella valtakunnansalilla. Monen vuoden ajan.
Itse en ole vielä yhdelläkään käynyt ja tuskinpa koskaan käynkään. Muutin tänne Joensuuhun vasta vuosi sitten ja ainoa sali joka on silmään sattunut on Rantakylän sali. Se on onneksi tuolla niin monen mutkan takana ja puskien takana piilossa, ettei sitä tarvitse edes nähdä, jos ei juuri siitä lenkkeile. Eipä ole ovellakaan ketään näkynyt vaikka naapureissa ovat vierailleet... Miksei mun luona käydä? Just kun tarttisin kirjallisuuttakin... :D
selene
Viestit: 3
Liittynyt: 20.05.2008 19:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja selene »

Tervetuloa vaan!! Jaa ,että Joensuu. Olenpa myös käynyt molemmilla saleilla Joensuussa siis olin parikymmentä vuotta jt-touhuissa mukana siellä.. sekä yöelämässä, Kimmel varsin tuttu paikka..:roll: !!
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Teretulemast minunkin puolestani. Sattuneista syistä tuli Joensuussa pyörittyä takavuosina (n. 93-99) paljonkin, kokouksissakin melko usein siinä vanhemmalla salilla johon Tuovisen Juha teki "mielenkiintoisen" sisustuksen silloin joskus 90-luvun lopulla.

Tiedä vaikka tunnettais?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ulpero kirjoitti: Tämä vapaus on kyllä entisen ahtaan maailmankuvan jälkeen sanoinkuvaamattoman kaunista.
Nimenomaan, tuo kyseinen tunne ei katso paikkakuntaa, siksi en ollut kiinnostunut Joensuusta sen kummallisemmin. Joensuun molempien sanomalehtien latomoja olen aikoinaan hoivaillut, samoin Pogostan sanomissa ja Kotikarjalassa Kiteellä käydessä kyllä pyrin Joensuuhun yöksi. Kerran saivat Kiteellä jäämään paikalliseen yöksi ja syöttivät rantakalaa.
Vastaa Viestiin