uusi "vanha" palstalainen

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ninni
Viestit: 2
Liittynyt: 18.06.2008 20:42
Paikkakunta: Uusimaa

uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja Ninni »

Moicca, olen lukenut tätä palstaa vuosia ja muutaman kanssa privaatisti kirjotellutkin.

Meikäläinen on syntynyt 1965 jt perheeseen kolmen veljen sisareksi. Vanhemmat olivat ns. kiihkouskovaisia ja meillä lapsilla (varsinkin minulla) oli todella tiukka kuri isän vallan alla. Äiti taasen oli herttainen ja lempeä.

Kokoukset ja kierroskonventit tulivat tutuiksi. Isäni oli seurakunnan vanhin ja myöhemmin myös kaksi vanhimpaa veljeä tienraivaaja vaimoineen.

Äitini sairastui syöpään ollessani 12v. ja hänen toive oli nähdä kasteeni ennen kuin hän siirtyy pois herran haltuun. Minut siis painostettiin kasteelle, vaikken ollut tehnyt asian suhteen päätöstä. Muistan, että kelasin paljon oppeja ja jo silloin tiesin tapauksista, joissa kastetut tekivät syntiä mm. aviorikoksia ja alkoholismia. Mietin miksi he yhä vaan saavat olla mukana, vaikka ovat tehneet vääryyksiä. No, joka tapauksessa kasteelle mentiin ja kastettuna oltiin muutama vuosi kunnes isäni heitti minut kotoa pois, kun uskalsin sanoa hänelle joistain asioista vastaan. Olin vasta 17v. Oman asunnon hakuun oli aikaa peräti 2 viikkoa. Silloinen työnantajani hankki minulle asunnon ja jopa maksoi vuokrani (varmaan säälistä näin myöhemmin ajateltuna).
Siitä alkoi itsenäistymiseni ja lahkosta eroamis prosessi. Minut erotettiin, kun olin 18v ja olin ottanut luokseni asumaan maailmallisen pojan. Hänen kanssa myöhemmin avioiduimme ja saimme pojan.

Tähän päivään on selvitty täysissä järjissä, vaikka välillä vaikeaa on ollut.
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Re: uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Moi Ninni! Meikäläinen lensi kanssa ulos kotoa. Tosin olin 16 vuotias. Asumapaikaksi tuli ensialkuun Katajanokan merimieskoti. Minuun tuo niin koti kuin ystäväsuhteitten katkeaminen vaikutti paljon nuorempana ihmisenä. Silloin 70 luvulla ei ollut internettiä tai luopioseuroja mistä olisi voinut hakea neuvoa ja tukea. Uskon, että niin sinun kuin minunkin tapauksessa olisi nuoren ihmisen elämä ollut helpompaa, jos olisi saanut tukea muilta luppiksilta taikka olisi ollut internetti. Toivon sinulle kaikkea hyvää!!!
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Ninni kirjoitti:Moicca, olen lukenut tätä palstaa vuosia ja muutaman kanssa privaatisti kirjotellutkin.
Minäkin olen omalla tavallani seurannut ja omalla tavalla ollut mukana tällä palstalla vuosia, sinnepäin sanottuna muistaakseni huhtikuusta 2007 lähtien. Ja muutamat muut jo paljon minua aikaisemmin.

Tervetuloa Ninni. (tarkoitit muuten ehkä sitä että palstoja olet seurannut jo vuosia...luulen ma) :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
RaM

Re: uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kapteeni kirjoitti: Meikäläinen lensi kanssa ulos kotoa.
Minusta käytät virheellistä termiä tapauksessasi kuoma hyvä. Ulos purjehtiminen kuulostaisi minusta paremmin oikeaan osuvalta. :D

Ai niin Ninni... moicca vaan ja teretulemas jutustelemaan nicitettynä.
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Re: uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Tervetuloa munkin puolesta, vaikka ootkin näillä palstoilla pyörinyt kauemman ku mä. Toivottavasti olet saanut täältä hyötyä ja saat edelleen. :)

-M. Ilkkala.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: uusi "vanha" palstalainen

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Ninni kirjoitti:Moicca, olen lukenut tätä palstaa vuosia ja muutaman kanssa privaatisti kirjotellutkin.
Tervetuloa foorumille.

Vaikka olet ollut ilmeisen pitkään ulkona Jehovan todistajuudesta - aihe herättää ajatuksia Sinussakin.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Vastaa Viestiin